W 2012 roku Vivaro będzie sprzedawany tylko z nowym silnikiem 2.0 CDTI. Wszystkie wersje jednostki napędowej spełnią normę emisji spalin Euro-5. Standardowo będą one wyposażone w filtr cząstek stałych DPF. Najsłabsza odmiana będzie posiadała silnik o mocy 90 KM, a najmocniejsza 114 KM.Do sprzedaży w 2012 trafi także Vivaro ecoFlex, który osiągnie poziom emisji spalin równy 180 g/km, a poziom zużycia paliwa został obniżony o 0,6 litra. Ta wersja zużywa średnio 6,9 litra oleju napędowego na 100 km. Poza modyfikacjami silnika wydłużono przełożenia skrzyni biegów, dodano płytę pod podwoziem polepszająca aerodynamikę oraz opony o niskich oporach toczenia. Vivaro ecoFlex będzie dostępne w kilku wersjach Panel Van ,Combi ,Tour i Life.Klienci mogą wybierać także pomiędzy wersją z krótszym lub dłuższym rozstawem osi, dwoma wysokościami dachu oraz różnymi typami zabudowy. Maksymalna pojemność bagażnika to 8,4 metra kwadratowego, a masa maksymalna ładunku to 1210 kg. Wersja osobowa – Combi pomieści dziewięciu pasażerów. Wersja kempingowa – Tour została zbudowana przy współpracy z firma Westfalia.