Sklasyfikowane w kategorii T2 (najbliższej samochodom tej klasy) obie Pandy Cross zostały wyposażone w silnik turbodiesel 1.3 Multijet (połączony z mechaniczną sześciobiegową skrzynią biegów) posiadający moc około 105 KM przy 4500 obr/min. oraz moment obrotowy 17 kGm przy 2500 obr/min. Oprócz tego, że zostały odpowiednio "odchudzone" charakteryzują się one napędem integralnym 4x4, które dołącza się w sposób automatyczny przy pomocy sprzęgła wiskotycznego, oraz blokadą dyferencjałów gwarantującą optymalny rozkład siły napędowej na koła, zwiększając tym samym przyczepność pojazdu do podłoża.Oba samochody biorące udział w rajdzie Dakar 2007 zostały specjalnie przystosowane na potrzeby wyścigu. Wyposażono je w aluminiowe rampy umożliwiające wydostanie się z piasku, dwie łopaty, trzy koła zapasowe, zbiorniki z wodą dla załogi (co najmniej 10 litrów) oraz wiele innych urządzeń przydatnych podczas rajdów. Co więcej w ekspedycji Fiata, w charakterze asysty, weźmie również udział Fiat Sedici oraz trzy ciężarówki Iveco z transportem części zamiennych i mechanikami. Zwycięzca dwóch mistrzostw świata z Lancią oraz dwóch światowych tytułów z Iveco w 1998 i 1999, Miki Biasion będzie mógł liczyć na niezwykłą zwrotność i temperament Pandy Cross.
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"
Wyścig prowadzić będzie przez Portugalię, Hiszpanię, Maroko, Mauretanię, Mali oraz Senegal. W tegorocznej edycji wezmą udział dwa Fiaty Panda Cross z Mikim Biasionem oraz Tiziano Siverem za kierownicą, oraz jednym z kierowców oficjalnego teamu Fiata.