Sklasyfikowane w kategorii T2 (najbliższej samochodom tej klasy) obie Pandy Cross zostały wyposażone w silnik turbodiesel 1.3 Multijet (połączony z mechaniczną sześciobiegową skrzynią biegów) posiadający moc około 105 KM przy 4500 obr/min. oraz moment obrotowy 17 kGm przy 2500 obr/min. Oprócz tego, że zostały odpowiednio "odchudzone" charakteryzują się one napędem integralnym 4x4, które dołącza się w sposób automatyczny przy pomocy sprzęgła wiskotycznego, oraz blokadą dyferencjałów gwarantującą optymalny rozkład siły napędowej na koła, zwiększając tym samym przyczepność pojazdu do podłoża.Oba samochody biorące udział w rajdzie Dakar 2007 zostały specjalnie przystosowane na potrzeby wyścigu. Wyposażono je w aluminiowe rampy umożliwiające wydostanie się z piasku, dwie łopaty, trzy koła zapasowe, zbiorniki z wodą dla załogi (co najmniej 10 litrów) oraz wiele innych urządzeń przydatnych podczas rajdów. Co więcej w ekspedycji Fiata, w charakterze asysty, weźmie również udział Fiat Sedici oraz trzy ciężarówki Iveco z transportem części zamiennych i mechanikami. Zwycięzca dwóch mistrzostw świata z Lancią oraz dwóch światowych tytułów z Iveco w 1998 i 1999, Miki Biasion będzie mógł liczyć na niezwykłą zwrotność i temperament Pandy Cross.
Galeria zdjęć
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"
Panda Cross na trasie rajdu "Dakar 2007"