Nowa terenowa klasa E ma nie tylko napęd na 4 koła – także większy prześwit, większe koła oraz osłony pod przednim i tylnym zderzakiem.

Samochód znacząco różni się od innych modeli nowej klasy E – grill ma dwie poziome poprzeczki i przypomina rozwiązania stosowane w SUV-ach. Dolny wlot powietrza jest masywny (i – trzeba dodać – niezbyt ładny).

Terenowy charakter auta podkreślają czarne nadkola oraz boczne dolne osłony z chromowaną listwą ozdobną.

Terenowa klasa E Mercedesa oferowana będzie z kołami w rozmiarze 19 lub 20 cali. Początkowo pod maską montowany będzie silnik Diesla 4-cylindrowy o pojemności 1950 ccm i mocy 194 KM. Później pojawią się także mocniejsze silniki 6-cylindrowe.

Terenowa klasa E ma w standardzie układ Dynamic Select – umożliwia on wybór 5 programów jazdy, w tym także jazdę terenową.

W programie jazdy terenowej nadwozie jest unoszone o maks. 20 mm – do prędkości 35 km/h. Parametry jazdy i pojazdu są wtedy wyświetlane na wskaźniku na desce rozdzielczej.