Francuzi jako pierwsi przedstawili samochód rajdowych zbudowany zgodnie z nową klasą R5. Nad projektem czuwa Bernard Vallat, osoba odpowiedzialna za niezwykle udaną konstrukcję 207 S2000 (3 mistrzostwa IRC oraz 3 w klasyfikacji marek).
Poda maską Peugeota 208 Type R5 znajduje się jednostka benzynowa 1.6 turbo. Rozwija maksymalnie 280 KM. 5-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów przenosi moc na cztery koła. Założeniem inżynierów jest stworzenie szybszego auta od 207 S2000.
Nowa rajdówka francuskiego producenta trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2013 roku. Na odcinkach specjalnych może jednak pojawić się nieco wcześniej w ramach testów i promocji modelu.
Bernard Vallat: „Naszym celem jest zbudowanie auta szybszego od klasy S2000. Sercem 208 Type R5 jest motor 1.6 turbo THP, który odnosi sukcesy w WRC. Wiemy, że jest wytrzymały i mocny. Spokojnie osiągniemy 280 KM. Ten sam silnik napędza pucharowe RCZ, lecz z ograniczoną mocą do 260 KM dla wyścigów długodystansowych. Chcemy także, aby jednostka mogła pokonać 5000 km bez remontu. Przy budowie 208 Type R5 bazowaliśmy na nowych regulaminach polegających na optymalizacji kosztów. Zostały wprowadzone maksymalne ceny niektórych części oraz limity techniczne jak masa elementów nadwozia i silnika. Dodatkowo niektóre elementy samochodu muszą być takie same. Idealnym przykładem są nośniki piasty kół - wszystkie cztery muszą być identyczne. To sprawia, że budowa staje się łatwiejsza, ogranicza koszty oraz ilość części zamiennych”.