Nowy Peugeot 308 CC otrzymał bardziej eleganckie nadwozie od swojego poprzednika, podstawowa koncepcja pozostała jednak niezmieniona. Czteromiejscowy coupe-kabriolet dysponuje składanym sztywnym dachem, który rozpościera się ponad głowami czterech podróżnych. Przemiana coupe na kabriolet trwa 20 sekund i jest w pełni zautomatyzowana.
Większe rozmiary zewnętrzne miałyby poprawić ofertę przestrzeni dla dwójki pasażerów jadących z tyłu. W tylnej części znajdziemy bagażnik, który w zależności od aktualnej pozycji dachu oferuje 226 lub 403 l pojemności.
Podróżni jadący z przodu po raz pierwszy w samochodach marki Peugeot korzystać będą z systemu ogrzewania szyi „Airwave” działający na zasadzie nawiewu gorącego powietrza poprzez otwory w oparciach.
Trochę historii
Peugeot, prekursor « kształtów przyjemności, którą można odkrywać» jak pokazały w przeszłości eleganckie serie401, 601 i 402 «Eclipse » z lat 30., ma w genach zamysł samochodu, dostosowującego się do upodobań kierowcy, w wersji coupé lub kabrioletu, dzięki magii składanego do bagażnika dachu.
Już dziesięć lat temu na salonie samochodowym w Genewie w 1998 roku ta trafna interpretacja przyjemności, jaką dać może samochód, wywołała zarazem falę podziwu, zdziwienia i pożądania, zyskując miano « zwycięzcy »
Te właściwości skonkretyzowały się następnie pod postacią serii 206 CC i 307 CC, będących wersją zdemokratyzowaną elitarnego do tej pory zamysłu. Następnie wyjechały na drogę serie-następczynie, pochodzące w prostej linii od pierwszej generacji, która odniosła sukces: 207 CC, a już wkrótce 308 CC, dumnie unosząca skrawek dachu...
Pod koniec maja 2008 firma Peugeot wyprodukowała blisko 632 000 sztuk samochodów w wersji kabriolet coupe, przeznaczonych dla amatorów tej « sztuki przyjemnego życia », dzięki czemu Peugeot stał się światowym liderem w tej kategorii:457 500 sztuk serii 206 CC, a następnie 207 CC, modeli o założeniu 2+2, w segmencie małych samochodów (B)174 500 samochodów Peugeot 307 CC, prawdziwie czteroosobowych, w segmencie średnich samochodów (M1)Od wypuszczenia na rynek serii 307 CC w 2003 roku struktura rynku samochodów rekreacyjnych uległa znacznej modyfikacji, dzięki intensywnemu rozwojowi oferty kabrioletów z twardym składanym dachem; ostatnio pojawiło się więcej kabrioletów o miękkiej, bardziej delikatnej kopule dachowej.
Wersja 307 CC była dla większości klientów głównie samochodem rodzinnym, wybieranym ze względu na trafność zamysłu i na komfort, doceniany w trakcie używania, a także na wysoką jakość urządzeń i jakość jazdy.
Wersja 308 zdążyła już zastąpić 307, zarówno jeśli chodzi o hatchbacka, jak i ostatnio SW, wykorzystując z powodzeniem atuty swojej poprzedniczki, a jednocześnie stanowiąc świetny przykład zupełnie nowej generacji ze swoją silną osobowością.
Stworzona w tym samym duchu prawdziwie czteroosobowa seria 308 CC wykorzystuje kod genetyczny wersji 308, zamysł 307 CC, a także umiejętności tworzenia przez Peugeotkabrioletów coupe, jest również obietnicą dla zwolenników «sztuki przyjemnego życia na co dzień », zapowiadającą jedyną w swoim rodzaju ofertę.
Estetyka z charakterem
308 CC wyróżnia duża płynność stylu, zarówno w wersji coupé jak ikabrioletu. Od symbolu «Peugeot» po dach, od drzwiczek po listwy ochronne, grafika linii jest podkreślona przez wymodelowanie powodujące subtelną grę światła. Efektu dodają chromowane wykończenia.
Niska a jednocześnie stabilnie osadzona na kołach wersja 308 CC zyskuje dzięki rozbudowanym częściom bocznym i przykuwającym uwagę czerwonym bocznym diodowym światłom, wykorzystującym technologię «zasłony światła czerwonego». Jest to pojazd jedyny w swoim rodzaju, za dnia jak i nocą.
Kabina pasażerska emanuje niezaprzeczalną siłą osobowości, zwłaszcza w wersji kabriolet, w odróżnieniu od hatchbacka, i przywodzi na myśl klasę « grand tourisme ».Wyrzeźbione przednie siedzenie stanowiące jedną całość z zagłówkiem to zapora dla powietrza wydobywającego się z systemu ogrzewania karku. Tylne siedzenia, wyjątkowo przytulne jak na kabriolet, odtwarzają tę samą linię.
Wyjątkowy jest też zarys drzwiczek, przeciętych metalowym uchwytem, uosabiającym zarówno dynamikę, jak i trwałość. Całości dopełniają sportowa kierownica, specyficzna obróbka czarnej laki na przedniej części maski.
W wersji sportowej lub « haute couture » Peugeot 308 CC ozdobiony jest dynamicznym materiałem, zwykłą skórą i wykończeniami z « pełnej skóry ». Takie wykończenie kabiny pasażerskiej jest unikalne w tym segmencie. Czerń, kolor vintage czy Grège, silne izróżnicowane, pasują do gamy barwnej samochodu : tendencyjna Perłowa Biel i subtelny cienisty Brąz Ziemi, a także różne odcienie niebieskiego, czerwieni, czerni i szarości.
Zalety
-w pełni automatyczny ruchomy dach, daje możliwość wyboru, w zależności od nastroju czy ochoty, dynamicznego coupe lub eleganckiego kabrioletu. Możliwość obejrzenia tego 20-sekundowego spektaklu na kolorowym wysuwanym ekranie.
-wersja 308 CC, ten prawdziwie czteroosobowy kabriolet coupe ma przewagę nad wersją 307 CC w postaci szerszego rozstawu kół i jakości karoserii, a także ustawienia siedzeń, w poprzedniej wersji przewidującego z tyłu więcej miejsca na nogi, teraz zaś stawiającego na ogólną przestronność.
-wersja 308 CC jest napędzana przez dwa dynamiczne i harmonijne napędy, zwieńczenie sześciu biegów manualnej skrzyni... a jeśli ktoś wolałby skrzynię automatyczną .... jest silnik1,6 THP, 110 kW (150 koni) z turbokompresorem i bezpośrednim wtryskiem paliwa albo o 2.0 I Hdi FAP Euro 5, 103 kW (140 koni), szczególnie przyjazne dla środowiska.
-hamulce tarczowe 302 x 26 są wielkością dostosowane do tych parametrów, zaś Elektroniczny Program Stabilizacji (ESP) tej serii jest bardzo czuły.
W nowym modelu przednie siedzenia posiadają boczne poduszki powietrzne w wersji klatka piersiowa/miednica i jako jedyne na świecie, boczną poduszkę powietrzną chroniącą głowę, co gwarantuje skuteczną ochronę wszystkich części ciała, niezależnie od pozycji fotela.
W przypadku zagrożenia wywróceniem wysuwane łuki uruchamiane zapłonowo wyznaczają w ciągu kilku milisekund (krócej niż mrugnięcie oka) właściwą komórkę przestrzenną dla pasażerów, gwarantującą bezpieczeństwo. Wysokość, na jakiej znajduje się otwór przedniej szyby, została specjalnie do tego przystosowana. Celem tych prac było otrzymanie 5-ciu gwiazdek w teście EuroNcap na ochronę osób dorosłych znajdujących się w samochod.
Dzięki chroniącej konstrukcji, inteligentnej klimatyzacji dostosowanej do budowy kabrioletu, podgrzewanym siedzeniom,windstopowi i ... unikalnemu systemowi « Airwave », prawdziwemu szalowi ciepłego powietrza, którego temperaturę, moc i kierunek można regulować przyciskiem znajdującym się w zagłówku.
Funkcjonalność
-Automatyczna zdalnie sterowana blokada wewnętrznych schowków (skrzynka na rękawice i schowek pod oparciem środkowym)-Centralny układ zamykania czterech szyb-Specjalna funkcja « dostęp do tylnych siedzeń », z siedzeniami elektrycznymi-Specjalna blokada drzwi i selektywny system odblokowywania -Oświetlenie diodowe przy wsiadaniu, umieszczone na zewnętrznych lusterkach -Pojemność bagaznika VDA wynosi 403 dm3 w wersji coupe i 226 dm3 przy kabriolecie, lub odpowiednio 465 litrów i 266 litrów w wersji « płynnej »-Radio samochodowe CD MP3, USB BOX i zestaw do słuchania-System nawigacji z twardym dyskiem 30 Gb i funkcją Juke Box. radio CD MP3 z wbudowanym telefonem, funkcja Bluetooth, wejście USB i kolorowy składany ekran o wysokiej rozdzielczości 7’’, 16/9 z wyświetlaniem 3D.