• 508 zadebiutował na rynku w limitowanej wersji First Edition, którą można zamówić online. W dniu premiery w Genewie jedno z zamówień napłynęło z Polski.
  • Premierowa wersja samochodu dostępna jest z najmocniejszymi jednostkami napędowymi – benzynową o mocy 225 KM i diesla 180 KM.
  • Peugeot podkreśla, że nowy model to pięciodrzwiowy sedan nawiązujący linią do coupe

Peugeot obiecuje, że nowy 508 zmienia wszystko. To bowiem zupełnie nowy (skonstruowany na nowo od podstaw) samochód w gamie. O tym jak jest ważny dla francuskiej marki wyjaśnia Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Peugeot: „Nowy PEUGEOT 508 bardziej niż kiedykolwiek wyraża nasze pragnienie realizowane od wielu lat - uczynienia marki PEUGEOT najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych”.

Samochód z pewnością trudno będzie przeoczyć na ulicy. Pascal Delabarre, szef projektu podkreślał w rozmowie z redakcją Auto Świat, że duży nacisk położono na stworzenie nowoczesnej i dynamicznej sylwetki, która przyciągnie m.in. młodszych klientów. Stąd niżej poprowadzona linia dachu i szyb oraz wysokość nadwozia ograniczona do zaledwie 1.4 m (to aż o 6 cm niżej od poprzednika). Przy długości 4.75 m łatwo o wrażenie, że mamy wręcz do czynienia z kompaktowym samochodem a nie z ogromną i nienaturalnie długą oraz nieproporcjonalną limuzyną.

Na potrzeby nowego 508 sięgnięto po rozwiązania znane m.in. z samochodów sportowych. Aby uzyskać charakterystyczną dynamiczną sylwetkę Peugeot całkowicie zmienił standardy tłoczenia blach nadwozia. Przy skróconym o 8 cm nadwoziu, przesunięto przednie słupki, wydłużono maskę i powiększono powierzchnię tylnych błotników. W konstrukcji wykorzystano nowe metody łączenia elementów nadwozia. Oprócz zgrzewania zastosowano także wzmocnienie klejem strukturalnym (długość połączeń wynosi aż 24 m). Wszystko oparto na najnowszej platformie EMP2, co oznacza także zmniejszenie masy samochodu – średnio o 70 kg mniej w porównaniu z poprzednikiem. A to ma przełożenie na osiągi, prowadzenie oraz oszczędność paliwa.

 Peugeot 508 - na początek w wersji First Edition Foto: Partner publikacji - Peugeot
Peugeot 508 - na początek w wersji First Edition

Zastosowanie nowoczesnej platformy oznacza ogromne możliwości w kwestii zawieszenia, komfortu jazdy czy źródeł napędu. Peugeot 508 można bowiem zamówić nie tylko z cenionymi jednostkami benzynowymi PureTech (o mocy 180 KM i 225 KM) czy diesla BlueHDi (130 KM, 160 KM i 180 KM) ale także w hybrydowej plug-in (w przygotowaniu – pojawi się na rynku jesienią 2019 roku). Zależnie od wersji dostępna jest także nowoczesna 8 stopniowa przekładnia automatyczna EAT8 lub 6 stopniowa manualna. Nabywcy mają zatem w czym wybierać.

Na wybór trudno także narzekać w kwestii wystroju i wyposażenia wnętrza. Peugeot zadbał o różne gatunki skórzanej tapicerki (licowa lub Sellier), alcantarę, wykończenie naturalnym drewnem (szary dąb i afrykańskie Zebrano), elementy z satynowanego chromu oraz przyjemne w dotyku tworzywa wysokiej jakości.

We wnętrzu dostępna skóra w kilku wersjach oraz elementy z drewna Foto: Partner publikacji - Peugeot
We wnętrzu dostępna skóra w kilku wersjach oraz elementy z drewna

Na liście wyposażenia nie zabrakło praktycznych elektronicznych dodatków. W Peugeot 508 można skorzystać z indukcyjnego ładowania smartfonu, funkcji Mirror Screen z Android Auto, CarPlay i MirrorLink, kamer Visiopark 2 oraz pakietu Peugeot Connect obejmującego usługi TomTom dostępne po połączeniu samochodu z internetem.

Nie sposób zapomnieć o asystentach wspomagających kierowcę. Podczas jazdy po zmierzchu przyda się system Night Vision, dzięki któremu kierowca nie przeoczy pieszych, rowerzystów czy zwierząt (wykrywanie obiektów w zakresie do 200-250 m przed samochodem). W trakcie podróży drogami szybkiego ruchu łatwo docenić adaptacyjny tempomat czy asystent utrzymania środka pasa ruchu. Nie zabrakło także równie praktycznych funkcji jak automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed kolizją, monitorowanie pasa ruchu, automatyczne przełączenie świateł drogowych i mijania, czy zaawansowane rozpoznawanie znaków drogowych (nie tylko limity prędkości, ale także np. zakazu wjazdu, stop i innych ograniczeń).

Choć na pojawienie się nowego Peugeot 508 na ulicach trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy to samochód można już zamawiać. Na początek dostępna jest unikalna, limitowana edycja First Edition (na bazie wzbogaconej odmiany GT) dostępna z dwoma silnikami: PureTech 225 KM (199 900 zł) i BlueHDi 180 KM (203 900 zł).