I tak ma być, bo RCZ to Peugeot jak żaden inny – niepraktyczny, fajny, ciekawy, seksowny. Spójrzcie tylko na ten zgrabny tyłek, bańki na dachu (tzw. double bubble) i w ogóle całą resztę! Toż to wręcz pornograficznie pociągające auto! Chapeau bas dla Peugeota, który miał na tyle odwagi, by w tym roku wprowadzić do produkcji concept car z zeszłego roku. Popatrzcie tylko na zdjęcia – prototyp (czarny) to model seryjny (srebrny), a model seryjny to prototyp. Oba modele są nie do rozróżnienia. Fascynujące!
Prototyp miał pod maską jeden silnik benzynowy o mocy 218 KM. Model seryjny też ma tylko jeden silnik pod maską, ale może być to albo turbodiesel (163-konny), albo benzynowiec (156- lub 200-konny). W stosunku do 308-mki, na bazie której RCZ został zbudowany, Rasowy, Czaderski i Zniewalający Peugeot ma szerszy rozstaw osi oraz utwardzone i obniżone zawieszenie. Są więc szansę, że będzie się prowadził tak dobrze, jak wygląda. Przyjemność z jazdy będą czerpać wyłącznie kierowca i pasażer, bo mimo to, że RCZ ma cztery miejsca, to nie oszukujmy się, żeby z tyłu było wystarczająco miejsca dla ludzi, skoro już dach nad kierowcą ma to charakterystyczne wybrzuszenie, by w ogóle można było zająć w środku miejsce.
Wydaje nam się, że właśnie dzięki swojej niepraktyczności, niegrzeczności i irracjonalności RCZ jest aż tak fajny. Właściwie to nie wydaje mam się. Jesteśmy tego pewni.PS Sorry za pomyłkę - srebrne auto to prototyp, a czarne to model seryjny. Trudno się nie pomylić w tym przypadku!
Galeria zdjęć
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ
Peugeot RCZ vs RCZ