22 lipca 1894 roku w pierwszych zawodach dla "pojazdów bez koni", zorganizowanych przez redakcję „Petit Journal”, drugie miejsce na trasie Paryż-Rouen Albert zajął Albert Lemaitre w Peugeocie, plasując się za hrabią Albertem De Dionem, który prowadził swój parowy ciągnik. Pojazd Lemaitre'a Type 7 był napędzany przez silnik benzynowy. Rok później w pierwszym prawdziwym wyścigu samochodowym rozegranym na trasie Paryż-Bordeaux-Paryź oficjalnym zwycięzcą został ogłoszony Paul Koechlin, jadący na identycznym modelu Peugeota.
Sport samochodowy rozwijał się coraz bardziej. Przyszły też kolejne sukcesy Peugeota. W latach 1912-1913 Georges Boillot na modelu L76 dwukrotnie triumfował w Grand Prix Francji. L76 otworzył nową erę w projektowaniu silników wyścigowych. Był to pierwszy samochód z czterocylindrową jednostką napędową z czterema zaworami na cylinder i podwójnym wałkiem rozrządu - bez problemów osiągał prędkość 190 km/h. Za jego kierownicą zasiadał zespół nieustraszonych młodych kierowców znany jako "Charlatans". Do 1919 roku wywalczyli oni szereg zwycięstw, w tym trzy w wyścigu 500 mil Indianapolis (1913 - Jules Goux, 1916 - Dario Resta, 1919 - Howard Wilcox).
W zawodach Grand Prix, które po drugiej wojnie światowej przemieniły się w Formułę 1, Peugeot pojawił się w latach 1994-2000. W tym okresie dostarczał silniki zespołom McLaren, Jordan i Prost. Jednostki napędowe były niezbyt udane i nie przyniosły większych sukcesów. Te przyszły w wyścigach długodystansowych - zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w latach 1992-1993 z modelem 905. Ponowna wygrana, tym razem z 908 HDi FAP, miała miejsce po powrocie w roku 2009.
Dużo bardziej znaczące sukcesy niż w F1 odniesiono w rajdach. W latach 60. i 70. minionego wieku Peugeoty 404 i 504 odnosiły zwycięstwa w wielu imprezach, m.in. w bardzo trudnym Rajdzie Safari. Potem przyszła kolej na rajdowe mistrzostwa świata. W sezonach 1985-86 Peugeot 205 T16 był w nich niepokonany. Firma zdobyła wówczas tytuły w kategorii producentów i kierowców (Timo Salonen i Juha Kankkunen).
Potem Peugeot zaangażował się w rajdy terenowe. W latach 1987-2000 firma zdominowała Rajd Paryż-Dakar, odnosząc tam z modelami 205 T16 i 405 T16 cztery zwycięstwa (trzykrotnie Ari Vatanen i raz Juha Kankkunen).
W tym czasie firma wystartowała też w najsłynniejszym wyścigu górskim na szczyt Pikes Peak w Kolorado. Trasa tych zawodów liczy 20 km ze 156 zakrętami przy różnicy wysokości blisko 3000 m. Za kierownicą 405 Turbo 16 triumfowali tam Ari Vatanen (1988) i Robby Unser (1989). Trzy lata temu Peugeot powrócił do Kolorado. Tym razem najszybszy był znakomity francuski kierowca Sebastien Loeb. Na modelu 208 T16 Pikes Peak ustanowił nowy rekord trasy - 8:13.878.
Po niezbyt udanym okresie startów w F1, Peugeot ponownie powrócił do rajdowych mistrzostw świata. Tym razem model 206 WRC w sezonach 2000-2002 wywalczył trzy tytuły w klasyfikacji producentów i dwa w klasyfikacji kierowców (Marcus Grönholm).
Kolejny powrót marki nastąpił po 25 latach do Rajdu Dakar. W bieżącej edycji najlepszym kierowcą okazał się Stephane Peterhansel w modelu 2008 DKR.
Ostatnia działalność Peugeota w sporcie samochodowym to World RX, czyli mistrzostwa świata w rallycrossie. Tutaj zawodnicy korzystają z modelu 208 RX. W minionym sezonie z takim autem Timmy Hansen zdobył wicemistrzostwo.
Marka Peugeot od wielu lat wspiera również inne serie rajdowe i wyścigowe dla młodych kierowców. Aktualnie takimi serialami w rajdach jest 208 Rally Cup, a w wyścigach - 308 Racing Cup.
Nie tylko motorsport
Peugeot to nie tylko samochody. Firma produkowała również rowery i miała także swój zespół kolarski. Użytkownicy ich sprzętu dziewięć razy triumfowali w Tour de France (1905, 1906, 1907, 1908, 1913, 1914, 1922, 1975 i 1977) oraz czterokrotnie zdobyli mistrzostwo świata.
Poprzez promocję i sponsoring Peugeot aktywny jest także w innych dyscyplinach sportu. W bieżącym roku Peugeot i ATP (Association of Tennis Professionals) podjęły współpracę. Peugeot będzie oficjalnym samochodem ATP World Tour i udostępni dla tego cyklu flotę 500 pojazdów. To nie jedyne powiązanie firmy z tenisem. Już od 32 lat jest partnerem French Open rozgrywanego na kortach Rolland Garros.
Peugeot aktywnie wspiera także nasz sport. Francuska marka przekazała Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu oraz polskim związkom sportowych dyscyplin olimpijskich flotę modeli 508, 3008 i 5008. A w latach 2007-08 rajdowym mistrzem Polski został Bryan Bouffier, prowadzący Peugeota 207 S2000.