Marc Gene i Nicolas Minassian w debiucie zapewnili pierwsze zwycięstwo nowemu Peugeotowi 908 HDi. Prototyp oznaczony numerem 7 ukończył 1000 km Monzy z okrążeniem przewagi nad Pescarolo 01, załogiJean-Christophe Boullion i Emmanuel Collard. Dwie rundy do zwycięzców stracił drugi Peugeot 908, Pedro Lamy'ego i Stephane Sarrazina.

Po starcie prowadził Marc Gene. Na czwartym okrążeniu minął go Pedro Lamy. Za Peugeotami jechali Stefan Mücke w Loli Charouza i Jean-Christophe Boullion. Steve Zacchia złamał zawieszenie Aston Martina. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a zawody chwilowo wstrzymano. Boullion spadł na ósmą pozycję wskutek przydługiego postoju.

Jean-Marc Gounon spowodował wypadnicie z toru Loli Mückego. Niemcowi udało się dotrzeć do depo, gdzie naprawiano pojazd, ale stracił sporo czasu

Po zmianie kierowców Peugeotów, Sarrazin wyprzedzał Boulliona i Minassiana. Lider zjechał jednak po 62 okrążeniach i stracił cztery rundy - nie domykały się drzwiw jego Peugeocie!

W trzeciej godzinie wyścigu, Peugeot oznaczony numerem "siedem" zdublował Pescarolo Collarda. Stephane Sarrazin gonił czołówkę, uzyskując najlepszy czas okrążenia w wyścigu (1.36,542). Po 147 rundach liderzy zaliczyli ostatni, dziewiąty postój.

Horag Racing pokonał ubiegłorocznych mistrzów klasy LMP2, zespół Raya Mallocka. Luc Alphand świętował pierwszy sukces w GT1. Ferrari 430 potrójnie wygrały GT2. Górą był GPC Sport, reprezentowany przez Fabrizio De Simone, Sergio Hernandeza i Alessandro Bonettiego. Regularny uczestnik Rajdu Żubrów, Alex Caffi cieszył się z drugiej lokaty wraz z Dennym Zardo.

Wyniki wyścigu 1000 km Monzy (173 okrążenia): 1. Marc Gene i Nicolas Minassian (Hiszpania/Portugalia -Peugeot 908 HDi FAP) - 4:59.20,735;2. Emmanuel Collarii i Jean-Christophe Boullion (Francja - Pescarolo 01-Judd) - 1 okrążenie;3. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin (Portugalia/Francja - Peugeot 908 HDi FAP) -2 okrążenia;;4. Harold Primat i Christophe Tinseau (Szwajcaria/Francja - Pescarolo 01-Judd)-3 okrążenia;5. Jean-Marc Gounon i Guillaume Moreau (Francja - Courage) - 5 okrążeń;6. Fredy Lienhard, Didier Theys i Eric van de Poele (Szwajcarie/Belgia/Belgia -Lola B05/40-Judd) -8 okrążeń (1. P2);7. Joao Barbosa, Phil Keen i Stuart Hall (Portugalia, Wielka Brytania, Wielka Brytania) - Pescarolo 01, Judd -10 okrążeń;

Źródło: Autoklub