Nad Tamizą nowy Focus oferowany będzie w czterech różnych wersjach wyposażeniowych do wyboru (Edge, Zetec, Titanium oraz Titanium X). W najtańszej wersji, dostępnej standardowo z silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 105 KM, auto kosztuje od 15 995 funtów. Najtańsza odmiana występująca z silnikiem Diesla (TDCi 1,6 95 KM) to natomiast wydatek rzędu 16 995 funtów.

Standardowo wszystkie wersje nowego Focusa oferowane w Wielkiej Brytanii posiadają m.in. poduszki przednie, boczne i kurtynowe, ABS, ESP, mocowanie Isofix, radio cyfrowe (DAB), funkcję Bluetooth oraz port USB. Podobnie jak w przypadku innej nowości marki Ford (C-Max), kierowca ma też do dyspozycji układ poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control).

TVC wykorzystuje hamulce samochodu, imitując działanie mechanizmu różnicowego. System stale dokonuje podziału momentu między oba przednie koła, w sposób optymalnie dostosowany do warunków jazdy i nawierzchni. W szczególności, podczas przyspieszania na łukach, układ przyhamowuje koło poruszające się po wewnętrznej, dzięki czemu większy moment jest przekazywany na koło po zewnętrznej. W efekcie zwiększa się przyczepność i samochód lepiej trzyma się drogi.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej Focusa trzeciej generacji w niemieckich zakładach Saarlouis oficjalnie miało miejsce 6 grudnia. Równolegle z tym wydarzeniem koncern uruchomił montaż omawianego modelu w Ameryce Północnej. Dodajmy, że za Oceanem nowy Focus kosztuje od 16 995 dolarów.

Nowy Focus został skonstruowany w Europie z przeznaczeniem do sprzedaży w ponad 120 krajach na całym świecie. Samochód powstał na nowej globalnej platformie segmentu C firmy Ford Motor Company. Do 2012 roku konstrukcja ta stanie się podstawą co najmniej dziesięciu pojazdów na całym świecie produkowanych w liczbie dwóch milionów sztuk rocznie.