Projekty, nad którymi obecnie prowadzone są prace należą do zintegrowanego proekologicznego programu zakładającego produkcję “ekologicznych” opon we wszystkich segmentach, przy wykorzystaniu materiałów nie zawierających aromatycznych olejów.

Poprzedniczka opon Cinturato, która w połowie lat pięćdziesiątych XX wieku odmieniła styl podróżowania, powraca obecnie w zupełnie nowych wersjach opracowanych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, gwarantujących maksymalne bezpieczeństwo i wysokie osiągi w połączeniu z ekonomiczną eksploatacją i ochroną środowiska naturalnego.>/p>

W 2008 roku rodzina produktów Cinturato zadebiutowała z propozycją modeli Cinturato P4 i P6 dedykowanych do samochodów klasy małej i średniej. Rok później do gamy opon Cinturato dołączyła Cinturato P7, wraz z produkcją, której został uruchomiony pierwszy ekologiczny projekt ekologicznych opon, dedykowanych do samochodów klasy średniej i wyższej. Opona Cinturato P7 w europejskich testach, w tym także przeprowadzanych przez ADAC otrzymała maksymalną liczbę punktów.

Rok 2010 to rok opony Pirelli Scorpion Verde przeznaczonej dla pojazdów typu SUV.

Opony Cinturato to rewelacyjny produkt Pirelli, który sprawił, iż w latach pięćdziesiątych firma Pirelli stała się światowym liderem wśród producentów opon. Opatentowany model opony radialnej – rozpoznawany na całym świecie – został stworzony na zapotrzebowanie rynku nowoczesnych aut tamtej ery, zapewniając osiągi szybkim sportowym samochodom. Opony Cinturato stały się nie tylko podstawą dla dalszego rozwoju całego przemysłu, lecz także podstawą do rozwoju badań realizowanych przez Pirelli nad nową oponą Cinturato, która łączy w sobie poszanowanie dla środowiska naturalnego z ekonomiczną eksploatację i bezpieczeństwem prowadzenia.

EKONOMIA – EKOLOGIA - BEZPIECZEŃSTWO

Opon Pirelli Cintutrato zostały zaprojektowane i opracowane w laboratoriach Grupy, aby sprostać wymaganiom obecnego rynku motoryzacyjnego i przyczynić się do rozwoju zrównoważonej mobilności. Dzięki odpowiednim mieszankom, strukturze oraz wzorowi bieżnika zapewniają mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję dwutlenku węgla, a to z kolei oznacza dłuższe przebiegi oraz większy poziom bezpieczeństwa.

W modelu P7 cztery szerokie wzdłużne i wzmocnione opasaniem rowki zapewniają większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Wzór bieżnika pozwala na odprowadzanie wody w ilości 7 mm / sekundę przy prędkości 80 km / godz. (dane dla opon w rozmiarze 225/50 R17). Korzyści wynikające z udoskonalenia to: poprawa przyczepności na zakrętach oraz skrócenie drogi hamowania o 2 % przy prędkości 80km / godz. i o 5 % na suchej nawierzchni przy prędkości 100 km / godz.

Opona została wykonana z materiałów nie zawierających olejów aromatycznych, co przekłada się na zmniejszenie zużycia opony o 4 % w trakcie jej użytkowania i zmniejszenie poziomu hałasu o 30 %.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów obniżono wagę opony o 8 % w porównaniu do opony P6, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie o 20 % oporów toczenia i redukcję zużycia energii o 4 %.

Opony te są preferowane przy wyposażeniu fabrycznym m.in. takich producentów samochodów jak: Alfa Romeo (159 Facelift, Nuova 147), Mercedes (E Class, S Class), Audi (A4, A4 Allroad, A5), BMW (X1, Serie 1, Serie 3), Volvo (C30, S40, V50, S80, V70, S60), Fiat (Croma), Peugeot (407).

Oponę Cinturato P4 można opisać używając następujących określeń: bezpieczna, przyjazna dla środowiska naturalnego oraz oszczędna w eksploatacji. Została ona wyposażona w asymetryczny wzór bieżnika o szerszych blokach ramienia, który pozwala na efektywne pokonywanie zakrętów, nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. W przeprowadzonych badaniach została określona, jako: „Bardzo dobrze zbalansowana opona, o bardzo dobrych wynikach w najważniejszych parametrach; zużycie bieżnika”. Uzyskując tym samym ocenę, jako „bardzo polecana” w testach ADAC Motowelt przeprowadzonych w 2008 roku. Została też uznana za najlepszą w testach oceniających drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz pod względem zmniejszonych oporów toczenia – "zwycięzca" w teście ADAC Europejskiego Auto Klubu.

P6 to opona dla samochodów kompaktowych i klasy średniej. Testy przeprowadzone w 2010 roku przez ADAC potwierdziły rezultaty osiągnięte w testach DEKAR 2009 i TUV SUD Automotive, dotyczących oporów toczenia i bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Ochrona środowiska jest głównym postulatem realizowanego planu, który jest spójny z innymi projektami włoskiej firmy na lata 2009-2011. Plany Grupy dotyczą dalszego rozwoju wiodących produktów i rozwiązań w sektorze „zielonej ekonomii” umożliwiając tym samym rozwój na wielu płaszczyznach: zrównoważonej mobilności, rozwiązań budowlanych przyjaznych dla środowiska naturalnego oraz energii odnawialnej.

Firma zakłada, że do 2011 roku około 40 % produkowanego ogumienia będą stanowiły opony ekologiczne, w stosunku do 20 % odnotowanych na koniec 2008 roku.