Obecnie kontrolę nad żerańską fabryką sprawuje ukraińska firma AvtoZaz, która od lat współpracuje z GM. W sieci General Motors sprzedawane są w Rosji Lanosy. Natalia Bej, wiceprezes UkrAvto należącego do AvtoZaza, zaznacza, że wyniki negocjacji GM i AvtoZaza w sprawie produkcji na Żeraniu nowego modelu będą znane prawdopodobnie za miesiąc.AvtoZaz zagwarantował w umowie nowy modelKrystyna Danilczyk, szefowa biura prasowego FSO, nie ma wątpliwości, że najpóźniej w 2007 r. w fabryce ruszy produkcja nowego modelu. "AvtoZaz, przejmując zakład,zobowiązał się do tego. Nie wiem, jakie będzie to auto. Jesteśmy na tyle nowoczesną fabryką, że możemy produkować każde" - wyjaśnia Danilczyk. Dodajmy, że licencja na produkcję Matizów i Lanosów upływa jesienią br. Nie jest wykluczone, że współpracujący z GM AvtoZaz wprowadzi do warszawskiej fabryki Chevroleta Aveo, który miał być wytwarzany kilka lat temu pod marką Daewoo jako Kalos. Aveo z Polski trafiałoby zapewne na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Jednak do wykorzystania pełnych mocy produkcyjnych Żerania potrzebne są przynajmniej dwa modele. W 2005 roku FSO wyprodukowało 40 tys. aut.W tym roku zakład ma opuścić 70 tys. pojazdów. Fabryka jest przystosowana do produkcji 250 tys. samochodów rocznie. Przemysław Byszewski, rzecznik GM w Polsce, mówi, że szum medialny wokół Żerania może odstraszyć nowego inwestora. Byszewski przypomina, że już kilka lat temu głośno było o tym, że w Warszawie zainwestują Brytyjczycy. Ostatecznie MG Rover zbankrutował.Pewne jest, że w sierpniu 2007 roku gliwicka fabryka Opla rozpocznie produkcję Astry III sedan. Samochody z Polski przeznaczone b'dą na rynki krajowy oraz Europy Środkowej i Wschodniej. Początkowe plany produkcyjne zakładają wytwarzanie 30 tys. egzemplarzy 4-drzwiowej Astry III.