Zaszczytnym tłem dla polskiej rocznicy jest 60-lecie założenia korporacji Honda Motor Company, Ltd.

24 września 1948 roku spełniło się jedno z marzeń wielkiego pasjonata motoryzacji, Soichiro Honda. Wtedy właśnie rozpoczęła się oficjalna działalność firmy Honda Motor Company, Ltd.

W pamięci pracowników dzień ten zapisał się jako wypełniony pracą nad osiągnięciem najważniejszego celu, jakim zgodnie z marzeniem Soichiro Honda do dzisiaj jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań i tworzenie produktów przynoszących ludziom wymierne korzyści.

W ciągu kolejnych 60 lat japońska firma stała się światowym koncernem, a marka Honda - synonimem najwyższej jakości i niezawodności. Motto firmy, wyrażenie „The power of dreams”, symbolizuje wiarę w to, że dzięki potędze marzeń można zrealizować wiele pomysłów i sprostać wszystkim wyzwaniom.

W 1993 roku działalność rozpoczęła firma Honda Poland Sp. z o.o., generalny importer samochodów marki Honda na polskim rynku. Kilkunastoosobowy początkowo zespół pracowników stopniowo rozrastał się, a samochody z logo Honda bardzo szybko zdobywały coraz większą sympatię Polaków, zyskując sobie opinię wysokiej klasy, niezawodnych pojazdów.

Obecnie Honda Poland Sp. z o.o. liczy sobie ponad sześćdziesięciu pracowników. Działalność firmy rozszerzyła się w 2005 roku, kiedy to – również jako generalne przedstawicielstwo – rozpoczęła sprzedaż motocykli marki Honda na polskim rynku. Honda Poland współpracuje z siecią 50 samochodowych i 22 motocyklowych stacji dealerskich oraz wieloma firmami, których zadaniem jest dostarczenie klientom wysokiej jakości produktów oraz zapewnienie jak najlepszej obsługi posprzedażnej.

Wyjątkowość firmy Honda polega przede wszystkim na jej zaangażowaniu w rozwój technologii w wielu „mobilnych” dziedzinach.Najbardziej chyba rozpoznawalnymi produktami Hondy na świecie są motocykle. Pierwszy jednoślad marki debiutował w Japonii w sierpniu 1949 roku. Nazwano go „Dream”, dla podkreślenia marzenia twórców firmy o produkcji motocykli.

Dzisiaj Honda jest jednym z największych producentów motocykli na świecie, a jej marka i w tej dziedzinie to synonim zaawansowanych technologii i bezpieczeństwa. Model Gold Wing to pierwszy na świecie motocykl, w którym zastosowano rewolucyjny system poduszek powietrznych. Ofertę jednośladów firmy znakomicie uzupełniają quady, wykorzystywane jako sprzęt sportowy, rekreacyjny i roboczy.

W Polsce marka Honda zyskała popularność przede wszystkim dzięki produkcji samochodów, cenionych za ich najwyższą, „wymarzoną” jakość. Od wielu lat koncern pracuje nad zmniejszeniem szkodliwego wpływu, jaki samochody wywierają na środowisko naturalne, poprzez redukcję emisji szkodliwych związków do atmosfery, zmniejszenie zużycia paliwa oraz opracowanie wydajnych technologii.

Honda była pierwszym producentem, który wprowadził benzynowo-elektryczny, hybrydowy układ napędowy, w produkcyjnym modelu Insight w 1999 roku. Obecny na polskim rynku model Civic Hybrid stanowi kolejne ucieleśnienie długofalowego zobowiązania firmy do produkcji technologii przyjaznych środowisku, które jednocześnie przyczyniają się doczerpania radości z jazdy.

Napędy wodorowe i ogniwa paliwowe to według Hondy klucz do stworzenia środków transportu, które zbudują czystą przyszłość. Latem 2008 roku w USA, do sprzedaży na zasadach leasingu wejdzie model FCX Clarity, który dzięki rewolucyjnemu systemowi Honda V Flow fuel cell stack jest niskim, dynamicznym i eleganckim pojazdem, nie emitującym szkodliwych spalin, a jedynie parę wodną.

Tegoroczna, najnowsza gama modeli Accord wyposażona jest w jedne z pierwszych silników na świecie, spełniających normę emisji spalin Euro 5, która będzie obowiązywać dopiero od września 2009 r. Debiutuje tu między innymi silnik Diesla drugiej generacji, który czerpie z doskonałych osiągów i parametrów wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, dzięki czemu ma szansę po raz kolejny podnieść poprzeczkę w segmencie.

Fascynacja założyciela firmy sportami samochodowymi sprawiła, że w 1964 roku Honda zadebiutowała w wyścigu Formuły 1, podczas Grand Prix w Niemczech. W 2005 roku powołano zespół Honda Racing F1 Team, który rok później świętował pierwsze zwycięstwo podczas węgierskiego Grand Prix. W styczniu 2008 oficjalnie zaprezentowano nowy bolid Hondy, RA108, a także program earthdreams, który zakłada wykorzystanie pasji związanej z Formułą 1 w procesie promowania ekologii.

Produkty marki Honda to jednak nie tylko motocykle i samochody. Już od dwóch dekad inżynierowie firmy pracują nad konstruowaniem robotów humanoidalnych, które zgodnie z wizją firmy będą zdolne do współdziałania z ludźmi i niesienia im pomocy, a tym samym ułatwiania i uprzyjemniania im życia. Stworzony przez inżynierów Hondy ASIMO (ang. Advanced Step in Innovative Mobility) uznawany jest często za najbardziej zaawansowanego pod względem technicznym, dwunożnego robota humanoidalnego.

Najnowsze rozwiązania pozwalają ASIMO m.in. poruszać się płynnie w czasie rzeczywistym, biegać z prędkością 6km/h, rozpoznawać ludzi, przedmioty i gesty, obliczać odległość, kalkulować kierunek poruszania się pewnej liczby obiektów oraz wybrać optymalną drogę do celu.

Lekki odrzutowiec HondaJet, który do masowej produkcji wejdzie w 2010 roku, dodał skrzydeł działalności firmy. Samolot ten zawiera szereg innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają na uzyskanie niższego spalania, wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej i w luku bagażowym oraz osiągnięcie wyższej prędkości przelotowej w stosunku do konwencjonalnych samolotów tej klasy.

Honda to wreszcie także producent maszyn i urządzeń, takich jak motopompy, odśnieżarki, czy urządzenia ogrodnicze. Połączenie ponadczasowych i rewolucyjnych rozwiązań stanowi o wyjątkowości oferty firmy, czego przykładem jest zastosowanie technologii hybrydowej Hondy w profesjonalnych urządzeniach do usuwania śniegu.

Szeroki zakres działalności firmy Honda oznacza intensywny rozwój w wielu dziedzinach, w których najwyższymi wartościami są inicjatywa, jakość oraz technologia. Wzajemne korzystanie z osiągnięć różnych dziedzin jest – obok pasji i wiary w potęgę marzeń - siłą napędową postępu firmy. Rok 2008, w którym obchodzimy 60-lecie założenia Honda Motor Company i 15-lecie działalności Honda Poland, to moment w historii marki, w którym podsumowanie jej dynamicznej przeszłości pozwala z optymizmem spoglądać w jej ekscytującą przyszłość.