Tu dystans wynosi około 100 kilometrów. Najpierw punktuje się trzech najlepszych w sprincie - 3, 2 i 1 punkt, natomiast sześciu najszybszych w wyścigu głównym otrzymuje punkty tak jak w Formule 1 - 10, 6, 4, 3, 2 i 1. Kalendarz serii zawiera dziesięć wyścigów, które odbywają się w Niemczech (Hockenheim, Sachsenring, Norisring, EuroSpeedway i Nürburgring), Belgii (Zolder), Wielkiej Brytanii (Donington), Austrii (A1-Ring) oraz Holandii (Zandvoort). W dwóch minionych latach, kiedy to ponownie zaczęto rozgrywać wyścigi DTM, zdecydowanie nad resztą stawki dominowały Mercedesy. To na nich w sezonach 2000 i 2001 tytuł mistrzowski wywalczył Bernd Schneider. Był on też najlepszy w roku 1995, ostatnim przed przerwą w organizowaniu tego interesującego wyścigowego serialu. Teraz sytuacja nieco się zmieniła. Aktualnie najlepszym kierowcą w serii DTM jest Francuz Laurent Aiello. Kierowca teamu Abt-Audi wygrał wyścigi w Hockenheim i Zolder oraz na Sachsenringu i Norisringu. W tym ostatnim przez cały dystans toczył zaciętą walkę z Berndem Schneiderem. Na ostatnim zakręcie skutecznie wyprzedził zawodnika fabrycznego zespołu Mercedesa i linię mety przejechał z przewagą zaledwie 0,197 sekundy. Francuz wygrał także dwukrotnie sprint w Zolder i na Sachsenringu. W połowie mistrzostw DTM w klasyfikacji kierowców wyraźnie prowadzi Laurent Aiello (Audi) z 48 punktami. Kolejne miejsca zajmują Mattias Ekström (Audi) 23, Bernd Schneider (Mercedes) 21, Jean Alesi (Mercedes) 20 oraz Christian Abt (Audi) 12.
Pojedynek trzech gigantów
W bieżącym sezonie zawody DTM rozgrywane są według nowego regulaminu. Po treningu kwalifikacyjnym rozgrywany jest krótki, około 30-kilometrowy sprint, który decyduje o ustawieniu na polach startowych do wyścigu głównego.
Auto Świat
Pojedynek trzech gigantów