Wiele już napisano na temat mocy ich silników, stylu i coraz bardziej zaawansowanych innowacji technologicznych. Czy wiemy jednak, co naprawdę dzieje się wewnątrz samochodu? Co użytkownicy robią w swoich autach, jak się w nich czują i jak im się w nich funkcjonuje?

W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania marka Citroën przeprowadziła badania opinii, podczas których spytała Europejczyków o to, co robią w swoich autach. Raport „Nasze życie w samochodzie” przeprowadzono w lipcu i sierpniu 2016 r. w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii.

Celem badania było pokazanie spektrum aktywności kierowców, pasażerów, właścicieli samochodów oraz tych, którzy nie posiadają swoich samochodów, ale korzystają z nich. Firma Citroën zdecydowała się na takie badania, by proces projektowania samochodów poprzedzić wiedzą o tym, jak ludzie użytkują auta.

Jak Polacy użytkują samochody w ciągu swojego życia?

- 3 lata i 11 miesięcy! Tyle czasu spędza Polak w samochodzie podczas całego życia. 2 lata i 7 miesięcy jako kierowca oraz 1 rok i 3 miesiące jako pasażer. Z przyjaciółmi i rodziną przebywa w samochodzie 1 rok i 11 miesięcy.

- Polacy, którzy jeżdżą samochodem niemalże codziennie, podziękują lub pomachają 4042 razy na drodze.

- Śpiewamy nie tylko pod prysznicem. W ciągu swojego życia Polacy śpiewają w samochodzie 2630 razy.

- Dla wielu Europejczyków samochód stanowi przedłużenie łazienki - można się w nim uczesać, ogolić lub umalować (1162 razy w ciągu życia).

- Jemy w samochodzie (1363 razy).

- Samochód jest również miejscem, w którym odpoczywamy i "ładujemy baterie" (2123 razy).

- Z samochodu widzimy bardzo zaskakujące rzeczy (301 razy).

- Samochody są także miejscem wyrażania emocji, zarówno tych dobrych, jak i złych: polscy kierowcy doznają niekontrolowanego wybuchu śmiechu 127 razy, a płaczu - 43 razy w ciągu swojego życia.

- W samochodzie przeżywamy różne chwile z naszymi najbliższymi: gramy w gry (38 razy), godzimy się (48 razy) i odpowiadamy "Już dojeżdżamy" na pytanie "Daleko jeszcze?" (289 razy).

- Samochód jest także miejscem działającym na zmysły.

Polacy całują się w samochodzie 1715 razy, a 1,9 razy w ciągu życia uprawiają w nim seks.

Na uwagę zasługuje zróżnicowanie geograficzne: Anglicy i Francuzi w ciągu swojego życia kochają się w samochodzie średnio 3,4 razy, zaś Włosi aż 8!

Badanie będzie tematem przewodni najnowszej kampanii firmy „CITROËN INSPIRED BY YOU”. Spoty reklamowe zaprezentują, jak mieszkańcy Europy spędzają czas w samochodach. Kampania będzie również nawiązywała do znaczenia dobrego samopoczucia w podróży.