Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjami

Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjami

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Najnowsza wyścigowa odmiana Porsche 911 GT3 Cup zadebiutuje na torach już w 2013 roku. Pierwsze egzemplarze ujrzymy w cyklu Porsche Mobil 1 Supercup

Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjami
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjami

Porsche 911 GT3 Cup jest najbardziej pożądanym samochodem wyścigowym. Od 1998 roku sprzedano już 2395 sztuk tego modelu klientom indywidualnym. Dla spragnionych wrażeń kierowców profesjonalnych oraz marzycielami mamy dobrą wiadomość: na rynek wkrótce trafi najnowsza wersja pucharowego Porsche bazująca na siódmej generacji 911 GT3.

Wyścigowy samochód z Zuffenhausen jest napędzany 6-cylindrowym motorem o pojemności 3.8-litra, który generuje 460 KM. Moc na tylne koła przenosi 6-stopniowa przekładnia sekwencyjna opracowana przez Porsche Motorpsort.

Nowością w 911 GT3 Cup są 380-milimetrowe wentylowane przednie tarcze hamulcowe, które ściskają 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski oraz centralna śruba mocująca w kołach. Siódma generacja wyścigowego Porsche porusza się na szerszych o 20 milimetrów oponach z przodu (270 mm) oraz 10 milimetrów z tyłu (310 mm).

Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjami
Porsche 911 GT3 Cup: wyścigówka z tradycjamiŻródło: Auto Świat

Inżynieriowie z Zuffenhausen poprawili bezpieczeństwo 911 GT3 Cup. Na nowo opracowano klatkę bezpieczeństwa, która lepiej chroni przed dachowaniem. Nowy jest także fotel z „uszami” oraz otwór w dachu przeznaczony dla lekarzy pierwszego kontaktu na wypadek, gdyby kierowca utknął w pojeździe.

W siedzibie Porsche w Weissach prowadzone są ostatnie testy przez profesjonalnych kierowców zanim świeżutkie modele 911 GT3 Cup trafią w ręce klientów.Pierwsze modele będziemy mogli zobaczyć w serii Porsche Mobil 1 Supercup. Cena wyjściowa za podstawowy model w białbym lakierze wynosi 181 200 euro.

„Nowe 911 GT3 Cup jest o wiele łatwiejsze w prowadzeniu na limicie. Samochód doskonale wyważono i zbalansowano. Nowa geometria bardzo pozytywnie wpływa na przyczepność. Porsche 911 Cup to po prostu auto sprawiające frajdę z jazdy” – mówił Timo Bernhard odpowiedzialny za rozwój wyścigowego modelu.

Hybrydowe Porsche 911 GT3 na tor

Autor Radosław Turek
Radosław Turek