Logo
WiadomościAktualnościPorsche Cayenne Diesel: silnik 3.0 TDI (176 kW/240 KM) w ofercie od lutego 2009

Porsche Cayenne Diesel: silnik 3.0 TDI (176 kW/240 KM) w ofercie od lutego 2009

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koniec jednej tradycji, szefostwo spółki Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG poinformowało, że od lutego 2009 wprowadzi do gamy silnikowej modelu Cayenne 6-cylindrowy turbodiesel 3,0 TDI (176 kW/240 KM), który dostarczać będzie Audi.

Porsche Cayenne Diesel: silnik 3.0 TDI (176 kW/240 KM) w ofercie od lutego 2009
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Porsche Cayenne Diesel: silnik 3.0 TDI (176 kW/240 KM) w ofercie od lutego 2009

Gdyby w roku 2000 powiedzieć fanom Porsche, że kryzys finansowy spółki rozwiąże terenowy model, prawdopodobnie nikt by nie uwierzył. Jednak tak się stało i model Cayenne uczynił z Porsche jedną z najbardziej dochodowych firm w branży. Samochód opracowany we współpracy z VW Group odniósł niebywały sukces i zaczął generować gigantyczne zyski w niepokrytym dotychczas segmencie. Nadal jednak producent ze Stuttgartu nie miał odwagi, by pod maskę Cayenne zamontować jednostkę wysokoprężną. Ale czasy się zmieniają.

Producent w komunikacie prasowym napisał, że decyzję podjęto w reakcji na nowe przepisy emisyjne w Unii Europejskiej, które de facto preferują samochody z silnikami wysokoprężnymi. Niedawno uzyskane udziały w grupie Volkswagen otworzyły firmie Porsche drzwi do nowoczesnych technologii, tak więc Porsche nie musiało samodzielnie opracowywać silników wysokoprężnych.

Porsche Cayenne oferowane będzie z 6-cylindrowym silnikiem 3,0 TDI (176 kW/240 KM; 550 Nm), który dostarczać będzie Audi. Ten sam silnik pracuje w modelach Audi Q5, Q7, A4, A5, A6 i A8. Porsche obiecuje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 9,3 l/100 km, spontaniczne reakcje na naciśnięcie pedału gazu, wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów oraz moc, która odpowiada wymaganiom stawianym na usportowiony terenowy pojazd pokroju Cayenne.

Sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się w lutym 2009, o innych rynkach eksportowych firma zadecyduje w przyszłości. Cena na rynku niemieckim wynosić będzie 56 436 euro. W standardzie auto wyposażone będzie w przekładnię Tiptronic S.

Podstawowa wersja Cayenne Tiptronic z silnikiem 3,6 V6 (213 kW/290 KM) kosztuje w Niemczech 55 090 euro.

W roku fiskalnym 2007/2008 firmie Porsche udało się sprzedać 45 478 pojazdów, co jest rekordowym wynikiem w historii firmy.

Producent potwierdził również, że w przygotowaniu jest Cayenne z układem hybrydowym, które cechować będzie zużycie paliwa poniżej 9 l/100 km. Auto przedstawi się przed końcem obecnej dekady.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: