Auto ma pod maską 6-cylindrowego boksera o mocy 385 KM i rozpędza się do 295 km/h.
Tym samym Porsche 911 przybył bardzo poważny konkurent – i to na dodatek w rodzinie. Caymana GT4 napędza silnik 3,8 litra o mocy 385 KM, pozwalający uzyskać przyspieszenie do „setki" w 4,4 sekundy i prędkość maksymalną 295 km/h.
To lepsze osiągi niż ma starszy brat – 911 Carrera z silnikiem 350-konnym i prędkością maksymalną w granicach 287-289 km/h.
Cayman GT4 nie tylko ma lepsze osiągi, lecz także lepiej się prowadzi niż 911-tka (z powodu centralnie umieszczonego silnikai idealnego wyważenia) i jest od niej o ponad 20 tys. zł tańszy (w podstawowej wersji).
Porsche Cayman GT4 zbudowany został tak, aby zapewniać maksymalną przyjemność z jazdy, w tym głównie na torze.
Do budowy wykorzystano wiele podzespołów z Porsche 911 GT3 (przede wszystkim w podwoziu i w układzie hamulcowym).
Z zewnątrz Cayman GT4 znacząco różni się od swoich trzech nieco starszych braci: Caymana, Caymana S i Caymana GTS. Z przodu ma 3 duże wloty powietrza, a z tyłu wielki spoiler poprawiający aerodynamikę i zwiększający siłę docisku.
Lista opcji obejmuje m.in. ceramiczno-kompozytowe hamulce, kubełkowe fotele z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.
Na razie znamy Caymana GT4 tylko ze zdjęć. Światową premierę będzie miał 3 marca 2015 r. podczas salonu samochodowego w Genewie.
W polskich salonach Porsche Caymana GT4 można już zamawiać. Podstawowa cena wynosi 428 800 zł – odbiór w maju 2015 r.