Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Porsche tonuje nastroje w sprawie elektryfikacji. Klienci jednak wolą benzyniaki i hybrydy

Porsche tonuje nastroje w sprawie elektryfikacji. Klienci jednak wolą benzyniaki i hybrydy

Porsche dokonuje zaskakującego zwrotu akcji i wycofuje się ze swoich wcześniejszych decyzji. Fani będą zachwyceni, bo silniki spalinowe pozostaną i producent skupi się na motorach benzynowych oraz hybrydach. EV nie zostanie usunięte z portfolio, ale przestanie być priorytetem.

2024 Porsche Macan
2024 Porsche MacanŹródło: Porsche
  • Porsche rezygnuje z priorytetowego rozwoju samochodów elektrycznych
  • Spadek sprzedaży modelu Taycan o 50 proc. skłonił firmę do przemyślenia strategii
  • Porsche skupia się na silnikach benzynowych i hybrydach, ale całkowicie nie zrezygnuje z elektryków

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. Porsche zanotowało spadek sprzedaży Taycana aż o połowę. Z tego powodu Niemcy nie są zachwyceni rozwojem rynku EV, co przyznał w trakcie konferencji dotyczącej wyników finansowych Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche. Problem dotyczy nie tylko rynku chińskiego, gdzie lokalni producenci prześcigają się w innowacjach, ale także rynku europejskiego i amerykańskiego. Nawet wprowadzenie w tym roku ulepszonego Taycana nie zmieniło sytuacji.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Klienci dalej chcą spalinowe Porsche

Porsche zauważa, że w segmencie premium nadal istnieje zapotrzebowanie na pojazdy spalinowe, co skłoniło firmę do zainwestowania w odświeżenie modeli Panamera i Cayenne. Mimo to, Porsche nie rezygnuje całkowicie z elektryków. Nowy elektryczny Macan może liczyć na wzmożone zainteresowanie w nadchodzących miesiącach. Warto podkreślić, że w USA obok wersji elektrycznej, Porsche utrzyma jednak ofertę modelu poprzedniego z silnikiem benzynowym. Jak długo? Ile tylko się da. Dodatkowo, z Europy model ten zniknął tylko przez wprowadzenie nowych norm, a Niemcy, już nie chcieli inwestować w starszy model, wiedząc, że wchodzi elektryczny Macan.

Porsche oczywiście nie porzuca całkowicie idei elektryfikacji. Elektryczne 718 jest już w fazie zaawansowanych testów i ma być zaprezentowane w 2025 r., a w 2026 ma nastąpić premiera Cayenne EV. Ponadto marka pracuje nad ultraluksusowym SUV-em o kodowej nazwie K1, który pojawi się na rynku po debiucie Cayenne EV. W międzyczasie Porsche kontynuuje prace nad nowymi wersjami benzynowymi i hybrydowymi swojego flagowego SUV-a.

EV spada z piedestału, bo klient woli coś innego

Decyzja Porsche o odwróceniu się od pełnej elektryfikacji do 2030 r. i przywróceniu uwagi na modele benzynowe i hybrydowe pokazuje, że nawet marki premium muszą dostosowywać swoje strategie do zmieniających się realiów rynkowych. Ten pragmatyczny krok wstecz nie jest jednak niczym wyjątkowym, patrząc na decyzje innych producentów i problemy niemieckiego rynku. Zaskakiwać może jednak, że tak uznana marka po oficjalnych odważnych decyzjach, jednak tonuje nastroje dotyczące elektryfikacji.

Oczywiście elektryczne Porsche są także fantastycznymi samochodami, ostatecznie jednak decydują klienci, a ci dalej wolą jeździć z silnikiem spalinowym pod maską.

2024 Porsche Panamera
2024 Porsche PanameraŹródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków