Auto Świat Wiadomości Aktualności Poważne spadki na rynku dostawczaków

Poważne spadki na rynku dostawczaków

Autor Żaglewski Rafał
Żaglewski Rafał

Jak informuje PZPM na podstawie danych zebranych od firm członkowskich, sprzedaż samochodów dostawczych na polskim rynku wyniosła w październiku 3 470 sztuk. To mniej o prawie 32% w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej.

Iveco Daily CNG
Onet
Iveco Daily CNG

Samochody użytkowe o DMC >3,5t

W październiku sprzedano w Polsce 882 samochody użytkowe o DMC > 3,5t. Było to mniej niż rok wcześniej o 48,9%, kiedy to klientów znalazło 1 726 egzemplarzy.

Od początku roku sprzedano 8 116 samochodów z omawianego segmentu rynku. Ponieważ w analogicznym okresie ubiegłego roku wolumen wyniósł 20 197 pojazdów, branża odczuła dotkliwy spadek wynoszący prawie 60%.

Samochody ciężarowe o DMC >= 16t

Sprzedaż samochodów ciężarowych powyżej 16t w październiku wyniosła 598 sztuk i była mniejsza niż przed rokiem o 51,7%. Notując sprzedaż na poziomie 121 egzemplarzy, liderem segmentu jest DAF z udziałem rzędu 20,2%. Drugie miejsce zajmuje Scania z wynikiem 116 egzemplarzy, a trzecie jest Volvo z wynikiem 108 sztuk.

Od stycznia do października wolumen omawianego segmentu wyniósł 5 147 egzemplarzy, czyli mniej o 65,9% niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W rankingu najpopularniejszych marek liderem jest nadal DAF przed MAN oraz Scanią.

Samochody dostawcze o DMC <= 3,5t

Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w październiku 3 470 sztuk, a więc o 31,8% mniej niż przed rokiem.

Największym wolumenem sprzedaży może pochwalić się Fiat (801 sztuk), którego udział w segmencie zwiększył się w ujęciu rocznym z 20,1% do 23,1%. Na drugiej pozycji plasuje się Volkswagen z wynikiem 455 egzemplarzy, a trzecim w kolejności graczem jest Renault (410 sztuk).

Narastająco od początku roku sprzedano razem 34 386 samochodów w omawianym segmencie, co daje spadek o 27,9%.

Z dużą przewagą nad pozostałymi konkurentami marka Fiat zajmuje w rankingu pierwsze miejsce z udziałem na poziomie 23,3% (wobec 19,9% przed rokiem).

Co ciekawe, w omawianym segmencie rynku mamy nowego gracza, którym jest Dacia. Od stycznia rumuńska marka znalazła w Polsce nabywców na 265 aut, co daje udział rynkowy rzędu 0,8%. Warto również wspomnieć o marce Tata, która zanotowała sprzedaż 179 sztuk, wobec 12 egzemplarzy w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Autor Żaglewski Rafał
Żaglewski Rafał
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków