Samochody użytkowe o DMC >3,5t

W październiku sprzedano w Polsce 882 samochody użytkowe o DMC > 3,5t. Było to mniej niż rok wcześniej o 48,9%, kiedy to klientów znalazło 1 726 egzemplarzy.

Od początku roku sprzedano 8 116 samochodów z omawianego segmentu rynku. Ponieważ w analogicznym okresie ubiegłego roku wolumen wyniósł 20 197 pojazdów, branża odczuła dotkliwy spadek wynoszący prawie 60%.

Samochody ciężarowe o DMC >= 16t

Sprzedaż samochodów ciężarowych powyżej 16t w październiku wyniosła 598 sztuk i była mniejsza niż przed rokiem o 51,7%. Notując sprzedaż na poziomie 121 egzemplarzy, liderem segmentu jest DAF z udziałem rzędu 20,2%. Drugie miejsce zajmuje Scania z wynikiem 116 egzemplarzy, a trzecie jest Volvo z wynikiem 108 sztuk.

Od stycznia do października wolumen omawianego segmentu wyniósł 5 147 egzemplarzy, czyli mniej o 65,9% niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W rankingu najpopularniejszych marek liderem jest nadal DAF przed MAN oraz Scanią.

Samochody dostawcze o DMC <= 3,5t

Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w październiku 3 470 sztuk, a więc o 31,8% mniej niż przed rokiem.

Największym wolumenem sprzedaży może pochwalić się Fiat (801 sztuk), którego udział w segmencie zwiększył się w ujęciu rocznym z 20,1% do 23,1%. Na drugiej pozycji plasuje się Volkswagen z wynikiem 455 egzemplarzy, a trzecim w kolejności graczem jest Renault (410 sztuk).

Narastająco od początku roku sprzedano razem 34 386 samochodów w omawianym segmencie, co daje spadek o 27,9%.

Z dużą przewagą nad pozostałymi konkurentami marka Fiat zajmuje w rankingu pierwsze miejsce z udziałem na poziomie 23,3% (wobec 19,9% przed rokiem).

Co ciekawe, w omawianym segmencie rynku mamy nowego gracza, którym jest Dacia. Od stycznia rumuńska marka znalazła w Polsce nabywców na 265 aut, co daje udział rynkowy rzędu 0,8%. Warto również wspomnieć o marce Tata, która zanotowała sprzedaż 179 sztuk, wobec 12 egzemplarzy w analogicznym okresie roku ubiegłego.