Jeszcze kilka lat temu technologia LED wykorzystywana w światłach do jazdy dziennej ze względu na wysokie koszty produkcji była montowana tylko w najdroższych modelach aut. Jednak szybki rozwój technologiczny spowodował spadek cen, co przełożyło się na większą dostępność świateł DRL (ang. Daytime Running Light).

Prawo i widoczność

Polskie przepisy dopuszczają całoroczne używanie świateł DRL podczas jazdy w ciągu dnia. Ich główne zadanie to zwiększanie widoczności samochodu na drodze. Światła te są wyposażone w diody LED, dzięki którym samochód jest łatwiej zauważalny przez innych uczestników ruchu. Dodatkowo strumień światła DRL nie oślepia kierowców jadących z naprzeciwka.

Mniejsze zużycie paliwa

Bardzo ważne są też względy ekonomiczne. Światła do jazdy dziennej zużywają jedynie 10 procent energii, jakiej wymagają standardowe światła mijania, co przekłada się na mniejsze spalanie paliwa. Zestaw świateł DRL pobiera niecałe 14W. Dla porównania dwie żarówki halogenowe zużywają aż 120W. Na dodatek światła do jazdy dziennej mogą pracować nieprzerwanie aż do 10 tysięcy godzin.

DRL NARVA

W tym sezonie na rynku pojawiła się nowa gama świateł do jazdy dziennej LED NARVA. Zostały one zaprojektowane w Niemczech. Ich aluminiowa obudowa zapewnienia wysoką odporność na wodę, kurz oraz sól drogową. Dodatkowo obiektyw lampy został wzmocniony, aby zapewnić ochronę przed uderzeniami drobnego żwiru.

Światła do jazdy dziennej LED NARVA są zasilane przez cztery diody LED o mocy strumienia 400 cd. Są w pełni automatyczne i uruchamiają się po włączeniu silnika. Gdy po zmroku włączymy światła mijania, światła DRL automatycznie zostają wyłączone.

Zestaw modułów zawiera wszystkie elementy wymagane do samodzielnego montażu i moduł sterowania. DRL LED NARVA są ponadto zgodne z regulacjami Unii Europejskiej RoHS oraz REACH. Koszt zestawu to około 179 zł złotych.