Wraz z wprowadzeniem Octavii II Combi Skoda wróciła także do samochodów 4x4. Zapodstawę do budowy tego auta posłużyła technika Golfa V 4Motion. "Duszą" konstrukcji jest sprzęgło Haldex. W skrócie działanie mechanizmu można by opisać w ten sposób: przy dobrej przyczepności napęd przenoszony jest wyłącznie na przednie koła. Gdy elektronika systemu zorientuje się, że przednie koła buksują, hydrauliczne sprzęgło dołącza także tylną oś. W oka mgnieniuWszystko trwa zaledwie 100 milisekund, a kierowca nawet tego nie zauważa. Przy normalnej jeździe, niezależnie od tego, która jednostka znajduje się pod maską, Octavia 4x4 zachowuje się jak jej zwykła odmiana. Choć masa pojazdu jest większa o ponad 100 kg, jego poręczność nie zmniejszyła się. Choć układ jezdny zdaje się być mniej sprężysty, zakręty pokonuje się równie pewnie. Druga wersja sprzęgła Haldex współpracuje ze wszystkimi pomocnymi systemami elektronicznymi, jak ABS, ASR i ESP. Dodatkowo auto wyposażono w hamulec elektroniczny najazdowy. W Polsce samochód pojawi się w sprzedaży w marcu.
Przyklejona
Producenci "zimówek" powinni to zdanie przyklejać do każdej sprzedawanej opony: "Dobre, zimowe ogumienie powoduje, że na ubitym śniegu nawet auto z napędem na przód spisuje się jak pojazd 4x4 z oponami wielosezonowymi" - tłumaczy szef techniki w Skodzie dr Harald Ludanek. Oczywiste zatem, że auto z napędem 4x4 i "zimówkami" ma jeszcze lepszą trakcję - sprawniej może poruszać się tylko pojazd gąsienicowy.