Aby zapewnić płynne rozwijanie mocy przez jednostkę, wyposażono ją w układ biturbo, z dwiema (tzw. dużą i małą) turbinami.

Partner zespołu, firma Valeo opracowała i przygotowała wysoce wydajny system chłodzenia, gwarantujący jak najwyższą sprawność w niesłychanie gorących warunkach, w jakich najczęściej rozgrywane są rajdy cross-country.

Silnik o pojemności 3 litrów z 6 cylindrami w układzie V, dostarcza maksymalną moc na poziomie 206 kw (280 KM) i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Karoserię nowej konstrukcji opracowano w sposób bardziej aerodynamiczny, bazując na konstrukcji seryjnie oferowanego Lancera Sportback, co pozwoliło dostosować się do coraz większych prędkości osiąganych w rajdach terenowych.

Kolejnymi różnicami w porównaniu z poprzednią rajdówką ekipy Repsol Mitsubishi Ralliart są: zredukowana masa, dzięki nowej, całkowicie zintegrowanej ramie rurowej i obniżenie środka ciężkości dzięki niższemu ulokowaniu zbiornika paliwa.

Poprawiono prowadzenie samochodu, redukując siły inercyjne, m.in. poprzez zmianę ulokowania kół zapasowych, a także dzięki radykalnej modyfikacji geometrii układu jezdnego. Zwiększono osiągi w trudnym terenie, stosując amortyzatory BOS z dużym zakresem regulacji.

Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart wystawi Racing Lancera wyposażonego w system oświetleniowy Valeo, układ hamulcowy firmy Brembo, w skład którego wchodzą m.in. 16-calowe, wentylowane tarcze wraz z sześciotłoczkowymi zaciskami.

Rajdówka Mitsubishi wyposażona jest w aluminiowe obręcze kół 7JJx16 OZ oraz wyczynowe opony o zmniejszonych oporach toczenia BFGoodrich 245/8-016.