Rajd Bohemia to jeden z najdłuższych i najtrudniejszych rajdów w rajdowym kalendarzu naszych południowych sąsiadów. W porównaniu do skróconej przez opady śniegu edycji 2009, tym razem problemów z pogodą być nie powinno, ale nawet sucha i przyczepna nawierzchnia odcinków specjalnych w okolicach Mladej Boleslavi nie będzie stawiała niemałe wyzwanie przed polskimi załogami.
W międzynarodowy charakter czwartej rundy RSMP doskonale wpisuje się rozgrywany w wielu europejskich krajach cykl Citroën Racing Trophy. Po raz pierwszy będziemy mieli okazję do porównania tempa czołowych załóg z Polski i Czech. Pewnym ułatwieniem dla kierowców zza południowej granicy będzie lepsza znajomość trasy rajdu, ale znani z wysokiego poziomu rywalizacji Polacy z pewnością nie oddadzą czeskim kolegom pola i powalczą na obcym terenie jak równy z równym.
Bogata lista zgłoszeń Rajdu Bohemia imponuje frekwencją nie tylko w najmocniejszych klasach, ale również wśród samochodów z napędem na przednie koła, czyli popularnej „ośce”. W tym doborowym gronie nie brakuje rajdówek kategorii S1600, więc poprzeczka dla teoretycznie wolniejszych C2-R2 Max będzie zawieszona wyjątkowo wysoko.
Na start w XXXVII Rajdzie Bohemia zdecydowało się pięciu polskich i siedmiu czeskich kierowców „cedwójek”. Krajową stawkę otwiera posiadacz priorytetu B FIA Michał Bębenek, za nim ustawiono Jana Chmielewskiego, Szymona Kornickiego, Tomasza Gryca oraz Marcina Dobrowolskiego. Czeskiej klasyfikacji CRT przewodzi Jan Černy, a uzupełniają ją: Antonin Matys, Tomáš Pletka, Miroslav Březik, Jakub Koudela, Michal Křemen i Pavel Přibyl.
PowiedzieliMichał Bębenek: Wracamy na asfalty. 37. Rajd Bohemia będzie dla nas dobrą okazją do porównania się z czołówką zawodników w Citroënach C2 R2 Max z naszymi południowymi sąsiadami. Tak naprawdę nie wiem czego się spodziewać. Trasy w okolicach Mladá Boleslav będą dla wszystkich z krajowego podwórka nowe. Start ten pokaże, czy nasza dotychczasowa szybkość jest wystarczająca, aby powalczyć o czołowe lokaty w Pucharze Citroëna i „ośce”.
Jan Chmielewski: Przed nami czwarta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym razem pościgamy się na, nieznanych dla uczestników Citroën Racing Trophy Polska, odcinkach Rajdu Bohemia. Do pucharowej stawki dołączą koledzy z czeskiej edycji CRT, których szybkość poznałem podczas Rajdu Hustopece. Liczę, że dzięki temu rywalizacja będzie jeszcze bardziej interesująca, a to jest w rajdach najwspanialsze.
Szymon Kornicki: Po dwóch rajdach szutrowych trochę stęskniliśmy się za asfaltowymi rajdami. Rywalizacja z mocną czeską „ośką” zapowiada się bardzo ciekawie, więc trzeba będzie dać z siebie 150 procent, żeby polską flagę dowieźć na wysokim miejscu. Po trzech rundach RSMP wylądowaliśmy na trzecim miejscu w Citroën Racing Trophy Polska i klasie R, zatem konkurenci, którzy są za nami też będą chcieli tę klasyfikację jak najszybciej zmienić.
Tomasz Gryc: Po rajdzie Polski wprowadziliśmy parę zmian w naszym zespole. Miejsce Krzyśka Zubika na prawym fotelu zajmie Michał Kuśnierz. Jesteśmy bardzo ciekawi czeskich odcinków specjalnych i już nie możemy się doczekać startu. Interesująca będzie nie tylko walka między polskimi i czeskimi zawodnikami, ale również w samej polskiej stawce Citroën Racing Trophy, która startować będzie na nieznanych dotąd oesach.
Marcin Dobrowolski: Rajd Bohemia jest dla nas nowością i tak na prawdę nie wiemy czego możemy się tam spodziewać. Na pewno odcinki są bardzo długie jak na rajd asfaltowy i będą premiować zawodników z niezłą kondycją. Podobnie tyczy się to sprzętu, który w wysokich temperaturach będzie maksymalnie obciążony. Zagadką również jest walka jaką stoczymy z czeskimi zawodnikami CRT - gwarantujemy że nie będą mieli z nami łatwo i dotyczy się to również naszych polskich konkurentów.
RAJD BOHEMIA – INFORMACJE♦ XXXVII Rajd Bohemia 2010 – czwarta Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Czech i Pucharu Europy Centralnej. Organizatorem jest Autoklub Bohemia Sport w ACR.
♦ Nawierzchnia: asfalt.
♦ Miejsce: Mladá Boleslav.
♦ Informacje praktyczne: Biuro Rajdu oraz Park Serwisowy znajdować się będzie na stadionie FK Mladá Boleslav. W tym samym miejscu odbędzie się również ceremonia oficjalnego startu i mety zawodów.
♦ Zapoznanie z trasą: od godziny 10:00 w środę 30 czerwca.
♦ Odcinek testowy: piątek 2 lipca w godzinach od 9:00 do 14:00 – Autodrom Česká Lípa.
Trasa: Całkowita długość 780,17 km, rajd podzielono na szesnaście odcinków specjalnych: Superoes w piątek oraz dziewięć OS pierwszego i sześć drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 227,56 km.