Rajd rozpoczął prolog o długości 2,95 kilometra. Bardzo dobrze spisali sie na nim Michał Sołowow i Maciej Baran, którzy zajęli drugie miejsce, ustępując różnicą 0,8 sekundy załodze Jasen Popow i Nikola Popow (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Załoga Cersanit Rally Team objęła jednak prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Europy przed Turkiem Volkanem Isikiem, i Włochami Corrado Fontaną i Lucą Betti.

- Prawdziwe ściganie rozpocznie się jutro. Na razie wszytko jest OK – mówił Maciek Baran.

Zgodnie ze słowami pilota, prawdziwa rywalizacja rozpoczęła sie w sobotę. Do przejechania na pierwszym etapie było pięć odcinków specjalnych.

Drugi odcinek specjalny (28,89 km). Zwyciężyli Krum Donczew i Stoiko Walczew (Peugeot 207 Super 2000), którzy zostali nowymi liderami. Drugie miejsce zajęli Dimitar Iliew i Janaki Janakiejew (Mitsubishi Lancer Evo IX) - strata 4,9 sekmudny, a trzecie - Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000) - 5 sekund.Michał Sołowow i Maciej Baran dojechali na piątym miejscu ze stratą 10,4 sekundy. Polacy zajmują piąte miejsce w klasyfikacji (7 sekund).

Trzeci odcinek specjalny (18,24 km). Ponownie najszybsi okazali się Krum Donczew i Stoiko Walczew. Dimitar Iliew i Janaki Janakiejew stracili 2,8 sek., a Corrado Fontana i Renzo Casazza - 7,9 sek.Nasi zawodnicy na mecie zameldowali się z dwunastym czasem (40,2 sek.). W klasyfikacji spadli na siódme miejsce - 47,2 sek. straty.

Czwarty odcinek specjalny (30,11 km) Krum Donczew i Stoiko Walczew po raz trzeci najszybsi. Pokazali się Volkan Isik i Kaan Özsenler (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000), którzy zajęli drugie miejsce ze stratą 8,2 sek. i awansowali na pozycje wiceliderów (22,4 sek.). Trzeci byli Jasen Popow i Nikola Popow (14,1 sek.).Michał Sołowow i Maciej Baran ukończyli próbę na szóstym miejscu (27,1 sek.). Zajmują szóste miejsce w rajdzie (czwarte w Mistrzostwach Europy) ze stratą 1.08,9 min. do Donczewa i Walczewa.

Piaty odcinek specjalny (18,24 km). Kolejność na mecie: Krum Donczew i Stoiko Walczew, Jasen Popow i Nikola Popow (5,7 sek.), Volkan Isik i Kaan Özsenler (8,6 sek.), Michał Sołowow i Maciej Baran (13,6 sek.).

Na przerwę do parku serwisowego Polacy zjechali będąc na szóstym miejscu w klasyfikacji (1.22,5 min.).

Szósty odcinek specjalny (30,11 km). Krum Donczew i Stoiko Walczew wciąż niepokonani! Na drugim miejscu znaleźli się Volkan Isik i Kaan Özsenler (1,0 sek.), na trzecim - Corrado Fontana i Renzo Casazza (1,4 sek.), na czwartym - Dimitar Iliew i Janaki Janakiejew (17,3 sek.), a na piątym - Michał Sołowow i Maciej Baran (20,8 sek.).

Krum Donczew ma 32,1 sek. przewagi nad Volkanem Isikiem. Michał Sołowow jest piąty - 1.43,3 min. straty do lidera.

Siódmy odcinek specjalny (18,4 km). Passa Kruma Donczewa i Stoiko Walczewa została przerwana. Dojechali oni do mety na drugim miejscu (4,4 sek.). Próbę wygrali Volkan Isik i Kaan Özsenler. Na trzecim miejscu zameldowali się Corrado Fontana i Renzo Casazza (4,9 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli piąte miejsce (8,7 sek.).

Klasyfikacja po pierwszym etapie: Krum Donczew i Stoiko Walczew, Volkan Isik i Kaan Özsenler (27,7 sek.), Corrado Fontana i Renzo Casazza (46,1 sek.), Dimitar Iliew i Janaki Janakiejew (1.15,1 min.), Michał Sołowow i Maciej Baran (1.47,6 min.).

Tak więc niestety nasi reprezentanci nie zdobyli dziś dodatkowego punktu do Mistrzostw Europy.

– Na pierwszym OS-ie straciliśmy hamulec jakieś siedem kilometrów przed metą. Drugą próbę pojechaliśmy z awarią, praktycznie bez hamulców. Serwis usunął usterkę, ale na kolejnej próbie rozszczelnił się kolektor wydechowy, co spowodowało znaczny spadek mocy. Dopiero trzecią pętlę pojechaliśmy sprawnym samochodem, ale te problemy trochę nas zdekoncentrowały i czasy były poniżej oczekiwań. Cóż...Jutro czeka nas odrabianie strat – powiedział Maciek Baran. na mecie pierwszego etapu.