Rajd Elmot Remy jest imprezą nietypową. Zazwyczaj bowiem organizatorzy tak konstruuja trasę imprezy, aby większość odcinków specjalnych odbywała się w pierwszym dniu. Drugi etap jest zazwyczaj bardziej ulgowy.

Tymczasem w drugiej w tym sezonie rundzie Rajdowych śamochodowych Mistrzostw Polski jest zupełnie inaczej! Etap pierwszy składał się z zaledwie pięciu OS-ów, podczas gdy etap drugi liczy ich aż dwanaście. Trzykrotnie przejeżdżany będzie odcinek z Burkatu do Świdnicy, pomyślany szczególnie pod kątem niezmotoryzowanych mieszkańców miasta.

Pierwsza załoga: Grzegorz Grzyb i Joanna Madej w Suzuki Swifcie Super 1600 wystartuje o godzinie 7.00 i uda się na strefę serwisową, gdzie spędzi 20 minut. Po upływie kolejnych 21 minut rozpocznie się pierwsza próba drugiego etapu...

Na serwis załogi zjeżdżać będą w sumie cztery razy. Zaplanowane odcinki II etapu to:

OS 6, 10 i 14: Burkatów - Świdnica: 7:41, 11:05 oraz 14:29;OS 7, 11 i 15: Dziećmorowice - Olszyniec: 8:14, 11:38 oraz 15:02;OS 8, 12 i 16 Michałkowa - Walim Grn.: 8:46, 12:10 oraz 15:34;OS 9, 13 i 17: Sokolec - Kamionki: 9:26, 12:50 oraz 16:14;

Na metę rajdu, zlokalizowaną na rynku w Świdnicy pierwsza załoga powinna wjechać o godzinie 17.50.

Szósty odcinek specjalany

Widać było, że Leszek Kuzaj i Jarosław Baran w Subaru Imprezie STi są bardzo zmotywowani. Pojechali pierszą próbę bardzo dynamicznie. Wyprzedzili Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera (też Subaru Impreza) o 0,3 sekundy oraz Kajetana Kajetanowicza i Macieja Wisławskiego (Mitsubishi Lancer Evo IX) o jedną sekundę.

Dalsza kolejność: czwarty - Maciej Lubiak i Sebastian Rozwadowski (Fiat Grande Punto Super 2000 - strata 2,4 sek.), piąte - Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 2,6 sek.), szóste - Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX - 3,4 sek.), siódme - Jakub Wysocki i Maciej Kluziński (Mitsubishi Lnacer Evo VIII - 3,6 sek.), ósme - Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600 - 3,9 sek.), dziewiąte - Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5,1 sek.), dziesiąte - Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 5,4 sek.).

Wyniki po sześciu próbach: 1. Grzyb i Madej; 2. Kajetanowicz i Wisławski (strata 0,4 sek.), 3. Kuchar i Gerber (5,2 sek.); 4. Frycz i Rathe(15,2 sek.); 5. Kuzaj i Baran(21,4 sek.); 6. Sołowow i Baran (48,6 sek.); 7. Lubiak i Rozwadowski (49,5 sek..); 8. Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX - 55,1 sek..); 9. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Subaru Impreza - 59,7 sek..); 10. Michał Duda i Robert Hundla (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.12,0 min.).

W klasie A7 zwyciężyli Marcin Majcher i Daniel Leśniak w Hondzie Civic Type - R (23,4 sek.) przed

Kolejność w Rajdowym Pucharze Peugeot: Kamil Butruk i Maciej Wilk (31,1 sek.), Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (34,0 sek.), Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz (36,0 sek.), Michał Streer i Grzegorz Dachowski (40,5 sek.), Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz (54,5 sek.), Kacper Puszkiel i Alicja Konury (58,9 sek.). Janusz Majek i Krzysztof Maskalan ostatecznie nie skorzystali z sustemu Superally.

Po weryfikacji przez Zespół Sędziów Sportowych wyników wczorajszego, trzeciego odcinka, kolejność w RPP jest następująca: 1. Butruk (4.47,3 min.); 2. Dobrowolski (4.53,2 min.); 3. Kostka (4.58,0 min.); 4. Dąbrowski (5.31,7 min.); 5. Puszkiel (6.01,4 min.); 6. Streer (6.12,1 min.).

Załoga Zbigniew Maliński i Krzysztof Watała "zaparkowała" swojego Mitsubishi Lancera Evo IX na dachu...

Siódmy odcinek specjalny

Kolejność: Kuzaj, Kajetanowicz (8,8 sek.), Grzyb (9,0 sek.), Kuchar (9,3 sek.), Gabryś (11,5 sek.), Sołowow (13,8 sek.), Frycz (14,3 sek.), Dytko (14,3 sek.), Wysocki (19,3 sek.), Grzybek (20,1 sek.).

Wyniki po siedmiu OS-ach: 1. Grzyb i Madej; 2. Kajetanowicz i Wisławski (strata 0,2 sek.), 3. Kuchar i Gerber (5,5 sek.); 4. Kuzaj i Baran (12,4 sek.); 5. Frycz i Rathe (20,5 sek.); 6. Sołowow i Baran (53,4 sek.); 7. Lubiak i Rozwadowski (1.01,1 min.); 8. Karnabal i Kuśnierz (1.06,8 min.); 9. Oleksowicz i Obrębowski (1.16,2 min.); 10. Gabryś i Natkaniec (1.16,8 min.).

W markowym pucharze najszybszy był tym razem Kostka przed Dobrowolskim, Butrukiem, Dąbrowskim, Streerem i Puszkielem. W klasyfikacji nastąpiła jedna zmiana: Streer wyprzedził Puszkiela.

Ósmy odcinek specjalny

Niezwykle trudny odcinek!

Wszyscy zastanawiali się, jak długo w kolejność rajdzie będzie sansacyjna - bo tak należy ocenić dwie pierwsze lokaty zajmowane przez Grzegorz Grzyba oraz Kajetana Kajetanowicz. Okazało sie, że tylko przez siedmem odcinków! Ósma próba okazała się bardzo pechowa zarówno dla Grzegorza jak i Kajtka.

Grzyb urwał koło w Suzuki Swifcie. Metę osiągnął z 43,3-sekundową stratą, ale prawdopodobnie dalsza jazda nie jest możliwa... Kajetanowicz z kolei przebił oponę w swoim Mitsubishi i stracił 15,7 sekundy, co równoznaczne było z pożegnaniem się z pozycją wicelidera. Na prowadzenie wyszli Kuchar i Gerber

Nie brakowało momentów dramatycznych. Mitsubishi Lancer Wysockiego wypadł z trasy. Zawodnicy opuścili samochód, nic im się nie stało. Jednak po czasie w tym samym miejscu drogę opuściło Subaru Impreza Tomasza Trembickiego i Daniela Siatkowskiego. Nastąpiło zderzenie. Samochody stanęły w płomieniach. Uruchomiona została na odcinku procedura ratunkowa. Nikt na szczęście nie ucierpiał.

Wcześniej koło w Suzuki Swifcie Super 1600 urwał też Marcin Mucha (dijechał do mety odcinka), Zbigniew Gabryś "złapał kapcia", a Michał Sołowow miał kłopoty techniczne z Fiatem.Kolejność na mecie odcinka: Kuzaj, Kuchar (4,6 sek.), Frycz (8,3 sek.), Gabryś (13,4 sek.), Kajetanowicz (15,7 sek.), Grzybek (15,8 sek.), Lubiak (16,6 sek.), Dytko (20,4 sek.), Duda (27 sek.).

Wyniki po ośmiu próbach: 1. Kuchar, Kuzaj (2,3 sek.), Kajetanowicz (5,8 sek.), Frycz (18,7 sek.), Grzyb (33,2 sek.), Lubiak (1.07,6 min.), Karnabal (1.18,0 sek.), Gabryś (1.20,1 sek.), Oleksowicz (1.35,6 sek.), Grzybek (1.39,4 sek.).

Odcinek ukończyło trzynaście załóg - wszystkie pozostałe otrzymały taki sam czas przejazdu (im czas nie był mierzony), więc na dalszych miejscach nie zaszły żadne zmiany w klasyfikacji.

Dziewiąty odcinek specjalny

Kuzaj wciąż w natarciu, choć Kuchar (strata 0,3 sek.) odparł atak i pozostał liderem. Dalsza kolejność na odcinku: Kajetanowicz (4,9 sek.), Frycz (5,8 sek.), Sołowow (6,3 sek.), Karnabal (6,4 sek.), Gabryś (6,5 sek.), Duda (9,2 sek.), Dytko (9,2 sek.), Oleksowicz (9,4 sek.).

Po pierwszej pętli drugiego etapu: Kuchar, Kuzaj (2,0 sek.), Kajetanowicz (10,4 sek.), Frycz (24,2 sek.), Lubiak (1.17,1 min.), Karnabal (1.24,1 min.), Gabryś (1.26,3 min.), Oleksowicz (1.44,7 min.), Grzybek (1.53,3 min.), Duda (1.54,4 min.).

Na strefie serwisowej przeważają opinie, że rajd wygrają Kuzaj i Baran, bowiem Mistrz Polski jedzie obecnie bez zbytniego obciążenia psychicznego,a wtedy jest bardzo szybki... Zwolenników Kuchara i Gerbera także nie brakuje. Opinia jest zgodnia: zwycięzcą będzie jedna z tych dwóch załóg!

Zgodnie z przypuszczeniami oba Suzuki Swifty Super 1600 już nie jadą.

Wyniki w RPP: Dąbrowski (39,6 sek.), Dobrowolski (39,9 sek.), Butruk (41,4 sek.), Kostka (46,2 sek.), Puszkiel (50,9 sek.), Streer (1.01,4 min.). Po dziewięciu OS-ach: Butruk (6.46,0 min.), Dobrowolski (6.49,1 min.), Kostka (6.57,9 min.), Dąbrowski (7.32,5 min.), Puszkiel (8.36,0 min.), Streer (8.43,2 min.). Jak widać rywalizacja jest interesująca, rożnice pomiędzy zawodnikami nieduże - walka trwać będzie zapewne do końca (co jest tradycją tego markowego pucharu).

W innych klasach prowadzą:A7 - Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic - 6.10,3 min.) przed Chmielewskim i Janikiem (Renault Clio - 7.04,8 min.);A5 - Maciej Żuchowski i Agnieszka Starosta (Fiat Seicento Sporting - 13.35,0 min.);N3 - Tomasz Kramarczyk i Piotr Kawiatowski (Opel Astra - 7.05,9 min.);N2 - Paweł Piasecki i Krzysztof Niedbała (Citroën Saxo - 9.15,8 min.);HR9 - Arkadiusz Nowikow i Agnieszka Letkiewicz (Fiat 126 Bis - 38.37,9 min.);HR12 - Karol Piątkowski i Radosław Banach (Opel Kadett - 20.07,2 min).

Interesująco zrobiło się też wśró załóg rywalizujących w silnych Citroënach C2: Radosław Typa i Wojciech Żuk (5.17,2 min.) stracili sporo przewagi nad Piotrem Maciejewskim i Piotrem Kowalskim (5.43,1 min.) i sprawa, która z załóg będzie lepsza jest wciąż otwarta...

Dziesiąty odcinek specjalny

I jeszcze raz Tomasz Kuchar obronił się przed atakiem Leszka Kuzaja. Mistrz Polski wygrał dziś po raz piąty z rzędu i jego strata do lidera wynosi obecnie zaledwie pół sekundy. W klasyfikacji zaszła zmiana: Gabryś wyprzedził Karnabala.Kolejność na mecie odcinka: Kuzaj, Kajetanowicz (1,2 sek.), Kuchar (1,5 sek..), Frycz (2,4 sek.), Gabryś (4,1 sek.), Sołowow (5,1 sek.), Grzybek (5,7 sek.), Dytko (7,2 sek.), Duda (7,7 sek.), Karnabal (8,4 sek.).

Kolejność po odcinku: 1. Kuchar; 2. Kuzaj (0,5 sek.); 3. Kajetanowicz (10,1 sek.); 4. Frycz (25,1 sek.); 5. Lubiak (1.28,6 min.); 6. Gabryś (1.28,9 min.); 7. Karnabal (1.31,0 min.); 8. Oleksowicz (1.52,7 min.); 9. Grzybek (1.57,5 min.); 10. Duda (2.00,6 min.).

Jak widać emocje będą ogromne - różnice pomiędzy czołowymi załogami są minimalne. Być może o wynikach zadecyduje odcinek Walim - Michałkowa, gdzie podczas pierwszego przejazdu działo się tak wiele...

Maciejewski odrobił 1,4 sekundy do Typy w A6. Po odpadnięciu dwóch Suzuki to właśnie Citroëny C2 dominują w tej klasie. W A7 Nadal Majcher przed Chmielewskim.

W Rajdowym Pucharze Peugeot superzacięty pojedynek: Drudzy Wicemistrzowie Polski, bracia Dobrowolscy odrobili 1,5 sekundy do Butruka i Wilka. Ci drudzy pozostali liderami, ale tylko z przewagą 1,6 sekundy!

Klasyfikacja RPP: Butruk (7.21,0 min.), Dobrowolski (7.22,6 min.), Kostka (7.35,1 min.), Dąbrowski (8.13,1 min.), Puszkiel (9.18,9 min.), Streer (9.26,5 min.).

Okazuje się, że nawet na tak krótkim odcinku można mieć przygody. Tomasz Kramarczyk i Piotr Kawiatowskinie wygrają klasy N3 - "postawili" bowiem swojego Opla Astrę na dachu. Przód Mitsubishi Lancera uszkodzili też Grzegorz Sieklucki i Bartosz Foltynowicz.

Jedenasty odcinek specjalny

Stało się. Kuzaj i Baran wygrali szósty odcinek z rzędu i objęcli prowadzenie w rajdzie. Kłopoty Lubiaka ze skrzynia biegów Punto sprawiły, że stracil on ponad minutę i spadł w klasyfikacji. Nie wiadomo, czy załodze uda się dojechać do strafy serwisowej - pozostały jeszcze bowiem dwa odcinki... Podali się chyba kuzyni Dytko, których Mitsubishi stanęło na OS-ie.

Wyniki: Kuzaj, Frycz (4,5 sek.), Kuchar (5,1 sek.), Kajetanowicz (6,3 sek.), Gabryś (7,5 sek.), Sołowow (8,8 sek.), Karnabal (12,0 sek.), Grzybek (16,1 sek.), Oleksowicz (19,8 sek.), Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX - 23,7 sek.).

Klasyfikacja: Kuzaj, Kuchar (4,6 sek.), Kajetanowicz (15,9 sek.), Frycz (29,1 sek.), Gabryś (1.35,9 min.), Karnabal (1.42,5 min.), Oleksowicz (2.12,0 min.), Grzybek (2.13,1 min.), Duda (2.36,9 min.), Lubiak (2.38,8 min.).

W klasie A6 na prowadzeniu Piotr Maciejewski - Radek Typa stracił ponad dwie i pół minuty z powodu defektu skrzyni biegów. W A7 - nadal Majcher przed Chmielewskim.

W Pucharze Peugeot (OS wygrał Kostka), Butruk powiększył przewagę nad Dobrowolskim o 1,2 sekundy. Streer był o 11,6 sekundy szybszy od Puszkiela. W klasyfikacji zaszła więc jedna zmiana: dwaj ostatni zawodnicy zamienili się miejscami. Obecnie Streer wyprzedza Puszkiela o cztery sekundy.

Maciej Lubiak i Sabastian Rozwadowski potwierdzili wycofanie się z zawodów.

Dwunasty odcinek specjalny

Znów Kuzaj! Ale na Michałkowej róznice wbrew przewidywaniom były niewielkie! Wszyscy zdawali sobię sprawę, że moża tu wiele stracić i nikt nie zaryzykował ataku...

Kolejność na mecie: Kuzaj, Frycz (0,6 sek.), Kuchar (2,2 sek.), Kajetanowicz (3,0 sek.), Gabryś (5,3 sek.), Sołowow (9,2 sek.), Karnabal (13,6 sek.), Duda (24,6 sek.), Oleksowicz (28,0 sek.), Stec (29,5 sek.).

Do pierwszej "dziesiątki"powrócił po dłuższej nieobecności Michał Sołowow. W klasyfikacji Duda goni Grzybka, który stracxił sporo na skutek przebicia opony.

Po OS-ie: Kuzaj, Kuchar (6,8 sek.), Kajetanowicz (18,9 sek.), Frycz (29,7 sek.), Gabryś (1.41,2 min.), Karnabal (1.56,1 min.), Oleksowicz (2.40,0 min.), Sołowow (2.48,7 min.), Grzybek (3.00,9 min.), Duda (3.01,5 min.).

Pechowcami okazali się Janek Chmielewski i Krzysztof Janik, których Renault Clio stanęło na odcinku.

Zmiana lidera nastąpiła w Rajdowym Pucharze Peugeot. Duża stratę z powodu przebicia opony zanotowali Butruk i Wilk. Tomasz Dąbrowski wyprzedzał na odcinku Michała Streera. Próbę wygrali bracia Dobrowolscy i oni są liderami.

RPP: Dobrowolski (9.39,4 min.), Kostka (9.53,6 min.), Dąbrowski (10.34,8 min.), Butruk (10.50,3 min.), Streer (12.20,9 min.), Puszkiel (12.31,6 min.).

Trzynasty odcinek specjalny

Ostatni OS drugiej pętli trzeciego etapu i ósme zwycięstwo Kuzaja i Barana! Duda wyprzedził Grzybka, Sołowow goni Oleksowicza.

Wyniki próby: Kuzaj, Kuchar (1,9 sek.), Frycz (5,6 sek.), Kajetanowicz (6,0 sek.), Karnabal (7,7 sek.), Sołowow (8,2 sek.), Garbryś (8,3 sek.), Oleksowicz (11,1 sek.), Stec (131,1 sek.), Duda (14,3 sek.).

Po dwóch pętlach: 1. Kuzaj i Baran; 2. Kuchar i Gerber (8,7 sek.); 3. Kajetanowicz i Wisławski (24,9 sek.); 4. Frycz i Rathe (35,3 sek.); 5. Gabryś i Natkaniec (1.49,5 min.); 6. Karnabal i kuśnierz (2.03,8 min.); 7. Oleksowicz i Obrębowski (2.51,1 min.); 8. Sołowow i Baran (2.56,9 min.); 9. Duda i Hundla (3.15,8 min.); 10. Grzybek i Ranik (3.16,0 min.).

Odcinek w RPP wygrał Dąbrowski. Po trzynastu OS-ach: Dobrowolski (10.22,7 min.), Kostka (10.38,3 min.), Dąbrowski (11.17,4 min.), Butruk (11.37,1 min.), Streer (13.18,2 min.), Puszkiel (13.23,4 min.). Jak widać rywalizacja jest interesująca, rożnice pomiędzy zawodnikami nieduże - walka trwać będzie zapewne do końca (co jest tradycją tego markowego pucharu).

W innych klasach prowadzą:A7 - Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic - 9.09,6 min.);A6 - Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Citroën C2 VTS);A5 - Maciej Żuchowski i Agnieszka Starosta (Fiat Seicento Sporting - 20.59,5min.);N2 - Paweł Piasecki i Krzysztof Niedbała (Citroën Saxo - 14.12,7 min.);HR9 - Arkadiusz Nowikow i Agnieszka Letkiewicz (Fiat 126 Bis - 59.37,8 min.);HR12 - Karol Piątkowski i Radosław Banach (Opel Kadett - 25.22,6 min).

Czternasty odcinek specjalny

Rywalizacja w czołówce jest bardzo zacięta. Na pierwszym odcinku ostatniej pętli rajdu w pierwszej "dziesiątce" zaszła zmiana...

Próbę wygrał Kajetanowicz, co zapewne bardzo podbudowało młodego zawodnika. Bardzo pilnuje Kajtka Sabastian Frycz - był drugi, tracąc zaledwie 0,6 sekundy. Kuchar odrobił do Kuzaja, Sołowow - do Oleksowicza. Grzybek wyprzedził Dudę, choć obaj zajęli miejsca w czołówce.

Wyniki: Kajetanowicz, Frycz (0,6 sek.), Kuchar (1,4 sek.), Kuzaj (2m6 sek.), Sołowow (5,4 sek.), Gabryś (5,4 sek.), Grzybek (5,7 sek.), Duda (6,4 sek.), Karnabal (7,6 sek.), Stec (7,8 sek.).

Po OS-ie: Kuzaj, Kuchar (7,5 sek.), Kajetanowicz (22,3 sek.), Freycz (33,3 sek.), Gabryś (1.52,3 min.), Karnabal (2.08,8 min.), Oleksowicz (2.57,3 min.), Sołowow (2.59,7 min.), Grzybek (3.19,1 min.), Duda (3.19,6 sek.).

Ostatni przejazd odcinka Burkatów - Świdnica nie przyniósł żadnych zmian w klasyfikacji na czołowych pozycjach w klasach. W RPP liderzy - bracia Dobrowolscy powiększyli przewagę, bowiem okazali się najlepsi na próbie.

Piętnasty odcinek specjalny

Wręcz nieprawdopodobna historia!. Przejazd z Dziećmiorowic do Olszyńca zmienił klasyfikację!

Kuzaj i Baran mieli kłopoty z powietrzem w kole już od startu, w pewnym momencie zdecydowali się stanąć i zmienić koło (była to niewątpliwie bardzo trafna decyzja - dająca szanse na... wygranie rajdu)! Na "kapciu" jechali również Tomasz Kuchar i Jakub Gerber. Straty obu załóg były spore - mamy więc nowych liderów w zawodach! Są nimi Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski. Do zakończenia zawodów pozostały jescze tylko dwie próby...

Sołowow wyprzedził Oleksowicza, awansując na siódme miejsce.

Kolejność na mecie: Frycz, Kajetanowicz (1,3 sek.), Gabryś (6,3 sek.), Sołowow (7,1 sek.), Stec (12,2 sek.), Grzybek (12,8 sek.), Karnabal (14,0 sek.), Oleksowicz (14,3 sek.), Duda (16,7 sek.), Kuchar (19,6 sek.). Strata Kuzaja wyniosła 41,1 sekundy.

Po piętnastu odcinkach: Kajetanowicz; 2. Kuchar (3,5 sek.); 3. Frycz (9,7 sek.); 4. Kuzaj (17,5 sek.); 5. Gabryś (1.35,0 min.); 6. Karnabal (1.59,2 min.); 7. Sołowow (2.43,2 min.); 8. Oleksowicz (2.48,0 min.); 9. Grzybek (3.08,3 sek.); 10. Duda (3.12,7 min.).

Jak się wydaje - w poszczególnych klasach ostateczne rozstrzygnięcia już zapadły - załogi mając w stosunkowo niewiele kilometrów do przejechania postanowiły nieco zwolnić, kontrolując sytuację. Dlatego nie nastąpiły żadne zmiany w klasyfikacji. W rajdowym Pucharze Peugeot próbę wygrali ponownie liderujący bracia Dobrowolscy.

Na trasie doszło do incydentów z pseudokobicami - kilka samochodów zostało obrzyconych kamieniami. Jest to bardzo smutne...

Szesnasty odcinek specjalny

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran postawili wszystko na jedną kartę. Odcinek przejachali w czasie lepszym niż poprzednio o 4,6 sekundy! Ale Kajetan Kajetanowicz i maciej Wisławski nie dali się zaskoczyć. Oni pobili siebie o 6,6 sekundy i utrzymali puerwsze miejsce. Bardzo szybko pojechali też Tomasz Kuchar i Jakub Gerber.

Kto wygra 35. Rajd Elmot Remy? Kajetanowicz i Wisławski mają obecnie 3,2 sekundy przewagi nad Kucharem i Gerberem. Podczas poprzedniego przejazdu załoga z Wrocławia była szybsza od rywali o 4,1 sekundy, więc ma teoretycznie spore szanse na wyprzedzenie rywali i odniesienie drugiego sukcesu w sezonie. Kto wytrzyma tę wojnę nerwów?

Z kolei czwarty Kuzaj ma do Frycza sześć sekund straty, a poprzednio był szybszy o 5,6 sekundy...

Wydawało się, że Gabryś może już być pewny piątej pozycji, tymczasem spora strata (1.17,8 minuty) spowodowała, że spadł na siódme miejsce... Duda znów "łyknął" Grzybka.

Rezultaty przedostatniego OS-u: Kuzaj, Kuchar (01 sek.), Kajetanowicz (0,4 sek.), Frycz (1,8 sek.), Sołowow (4,3 sek.), Duda (12,4 sek.), Oleksowicz (20,8 sek.), Stec (26,2 sek.), Grzybek (26,4 sek.), Karnabal (27,2 sek.).

Po odcinku: 1. Kajetanowicz; 2. Kuchar (3,2 sek.); 3. Frycz (11,1 sek.); 4. Kuzaj (17,1 sek.); 5. Karnabal (2.26,0 min.); 6. Sołowow (2.48,9 sek.); 7. Garbryś (2.52,4 sek.); 8. Oleksowicz (3.08,4 min.); 9. Duda (3.30,8 min.); 10. Grzybek (3.34,3 min.).

W pucharze markowym Peugeot kolejny sukces Dobrowolskiego, który ma bezpieczną przewagę nad Kostką (23,7 sekundy). Kolejne pozycje zajmują: Dąbrowski, Butruk, Streer i Puszkiel. Na trasie Dąbrowski znów wyprzedzał Streera.

Dużo stracił Majcher, ale utrzymał prowadzenie w klasie A7.

Siedemnasty odcinek specjalny

Gdy kibice zauważyli jadącego Kuzaju na "kapciu: stało się jasne, że Mistrz Polski rajdu nie wygra! Pytanie było tylko jedno, czy Kuchar potrafi wygrać z Kajetanowiczem?

Nie potrafił! Na ostatnim odcinku obie załogi: Kajetanowicz i Wisławski oraz Kuchar i Gerber uzyskały taki sam czas, co oznacza, że Kajtek i Maciek zostali zwycięzcami zawodów!

Najszybciej pojechał Frycz, który musiał bronić pozycji na podium przed Kuzajem... Dziewiątą pozycję stracił Michał Duda, który ostatecznie zajął jedenaste miejsce. Dziesiątkę zamknął Mariusz Stec.

Wyniki ostatniego odcinka: Frycz, Kajetanowicz i Kuchar (po 0,8 sek.), Sołowow (4,5 sek.), Gabryś (6,7 sek.), Stec i Marcin Bełtowski (po 8,7 sek.), Karnabal (8,9 sek.), Grzybek (9,2 sek.), Kuzaj (11,3 sek.).

W Rajdowym Pucharze Peugeot zwyciężyli bracia Dobrowolscy, którzy byli dziś zdecydowanie najlepszą załogą. Pierwszy lider, Kamil Butruk z trudem obronił czwarte miejsce - wygrał z niexznaczna przewagą ze Streerem.

W innych klasach podczas ostatniej pętli nic sie nie zmieniło.

Według nieoficjalnych wyników rajd ukończyło 41 załóg, w tym dziewięć skorzystało z systemu Superally.

NIEOFICJALNE WYNIKI RAJDU 35. ELMOT REMY

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:47.40,4 godz.2. Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza STi) strata 3,2 sek.3. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza STi) 7,1 sek.4. Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza STi)17,3 sek.5. Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.06,5min.6. Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Punto Super 2000)2.52,6 min.7. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.58,3 min.8. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Subaru Impreza STi)3.24,2 min.9. Bartłomiej Grzybek i MIchał Ranik (Mitsubishi Lancer Evo VIII)3.42,7 min.10.Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX)3.56,5 min.

ZWYCIĘZCY KLAS

Nr startowyKierowca (Auto) Strata A7Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic) 16.17,7 min.A6 Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Citroën C2 VTS)11.11,0 min.A5 Maciej Żuchowski i Agnieszka Starosta (Fiat Seicento Sporting)28.21,1 min.N4 Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX) -N2 Paweł Piasecki i Krzysztof Niedbała (Citroën Saxo)19.06,1 min.HR12 Karol Piątkowski i Radosław Banach (Opel Kadett) 29.54,6 min.HR9 Arkadiusz Nowikow i Agnieszka Letkiewicz (Fiat 126 Bis)1:31.52,6 godz..

ZWYCIĘZCY RAJDOWEGO PUCHARU PEUGEOT

Nr startowyKierowca (Auto) Strata1. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Peugeot 206 XS) 13.37,0 min.2. Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz (Peugeot 206 XS) 14.08,0 min.3. Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz (Peugeot 206 XS)14.55,2 min.4. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Peugeot 206 XS)17.02,4 min.5.Michał Streer i Grzegorz Dachowski (Peugeot 206 XS)17,06,0min.6.Kacper Puszkiel i Alicja Konury (Peugeot 206 XS)17.23,5 min.7.Janusz Majek i Krzysztof Maskalan (Peugeot 206 XS)nie ukończyli

Dziękujemy za pomoc przy obsłudze 35. Rajdu Elmot Remy Andrzejowi Górskiemu. Pełne wyniki rajdu zamieszczone są na stronie: www.subaru.pl