Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zajmują po dwóch etapach czwarte miejsce. Mogą nawet spaść o jedną pozycję (są ostro atakowani przez Pettera Solberga i Philipa Millsa w Subaru Imprezie WRC), a i tak zespół Forda wywalczy na jedną rundę przed końcem rozgrywek tytuł wśród Producentów!

Spokojni mogą być natomiast Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC). Im raczej nikt podczas dzisiejszych czterech odcinków specjalnych nie zagrozi - tylko wyjątkowy pech czy ewidentny błąd mogą pozbawić ich zdobycia dziesięciu punktów. Loeb, jeśli dziś wygra - będzie podczas ostatniej rundy - Rajdu Wielkiej Brytanii w Walii w komfortowej sytuacji - jego przewaga nad Marcusem Grönholmem wynosić będzie aż sześć punktów...

Na szczęście to jest jednak sport i niczego przewidzieć nie można. Dzisiejszy etap zapowiada się jako rywalizacji "przyjaźni" - każdy ma zamiar jedynie zachować "swój stan posiadania", ale na szczęście dla kibiców nigdy nie można przewidzieć wszystkiego do końca! Dla kibiców największą niespodzianką jest postawa Garetha MacHale, który zajmuje bardzo wysokie - ósme miejsce w klasyfikacji!

Trzeci etap liczy 304,77 kilometrów, w tym 55,91 km odcinków specjalnych (4 różne OS-y). Wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis G przewidziany jest o 7:00 czasu miejscowego. Załogi spędzą w parku dziesięć minut.

Rozegrane zostaną: OS17 - Murley (24,70 km); OS18 - Fardross (14,77 km); OS19 - Donegal Bay (14,06 km); OS20 - Mullaghmore (2,38 km).

Nieoficjalna uroczystość podium trwać ma 15 minut, odbędzie się na mecie ostatniego odcinka specjalnego i transmitowana będzie bezpośrednio w telewizji. Prawdziwe ogłoszenie wyników rajdu rozpocznie się o godz. 14:18 czasu miejscowego przed hotelem Clarion.

Zawodnicy są już na trasie dojazdowej do pierwszego odcinka trzeciego etapu - rozpoczynamy nasza relację. W stawce brakuje Chrisa Atkinsona, który zrezygnował z dalszej jazdy z powodu problemów technicznych (awarii silnika w Subaru).

Siedemnasty odcinek specjalny - Murley (24,70 km)

Różnice na najdłuższym i najtrudniejszym odcinku trzeciego etapu były spore, choć nie zmieniły klasyfikacji.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen wcale jednak nie zamierzają stracić swojej czwartej pozycji. Na "dzień dobry" nadrobili 15,4 sekundy nad Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC), byli też szybsi od Daniela Sordo i Marca Martiego (Citroën C4 WRC) oraz Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili (Ford Focus WRC 06).

Liderzy, Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) pojechali spokojnie. Dla nich najważniejszym jest obecnie osiągnięcie mety. Francuzi otrzymali dziesięć sekund kary za spóźnienie na PKC.

Wyniki: Mikko Hirvonen, Jari - Matti Latvala (2,6 sek.), Dani Sordo )3,5 sek.), Sébastien Loeb (4,5 sek.), Andreas Mikkelsen (11,3 sek.), Petter Solberg (15,4 sek.), Henning Solberg (20,0 sek.), Matthew Wilson (23,3 sek.), Guy Wilks (23,6 sek.), Gareth MacHale (34,6 sek.).

w PCWRC niespodziewana zmiana liderów. Niall McShea i Marshall Clarke w Subaru Impreza wyprzedzili Araujo Armindo i Miguela Ramalho w Mitsubishi Evo IX. Brytyjczycy wymienili tez Portugalczyków na dziesiątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Różnica pomiędzy załogami jest jednak minimalna - jeszcze jedni i drudzy zapewne powalczą...

Klasyfikacja po siedemnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (48,3 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (1.56,9 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.23,1 min.); 5. Petter Solberg (2.54,1min.); 6. Guy Wilks (6.01,1 min.); 7. Matthew Wilson (9.32,1 min.); 8. Gareth MacHale (10.27,8 min.); 9. Andreas Mikkelsen (12.58,1 min.); 10. Niall McShea (15.25,4 min.).

Osiemnasty odcinek specjalny - Fardross (14,77 km)

Znów Mikko Hirvonen! Fin zaprezentował dynamiczny przejazd i uzyskał spora przewagę nad konkurentami. Ale nie wydaje się, zby miało to znaczenie dla końcowej klasyfikacji...

W dziesiątce tylko jedna zmiana, związana z klasą PCWRC. Kontratakował Araujo Armindo, który odzyskał prowadzenie, spychając Nialla McSheę na drugie miejsce. Różnica wynosi obecnie 2,8 sekundy...

Wyniki: Mikko Hirvonen, Sébastien Loeb (4,6 sek.), Andreas Mikkelsen (7,8 sek.), Jari - Matti Latvala (10,4 sek.), Dani Sordo (10,6 sek.), Guy Wilks (11,2 sek.), Petter Solberg (11,3 sek.), Gareth MacHale (20,8 sek.), Matthew Wilson (24,2 sek.).

Klasyfikacja po osiemnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (54,3 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (2.02,7 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.18,5 min.); 5. Petter Solberg (3.00,8 min.); 6. Guy Wilks (6.07,7 min.); 7. Matthew Wilson (9.51,7 min.); 8. Gareth MacHale (10.44,0 min.); 9. Andreas Mikkelsen (13.01,3 min.); 10. Araujo Armindo (15.58,2 min.); 11. Niall McShea (16.01,1 min.).

Załogi wyjechały już z parku serwisowego i podążają na start trzeciego dzisiaj odcinka specjalnego.

Dziewiętnasty odcinek specjalny - Donegal Bay (14,06 km)

Jeszcze coś się mogło wydarzyć, ale się nie wydarzyło! Przedostatni OS przyniósł kontratak Jari - Mattiego Latvali, który wyraźnie zaniepokojony szybką jazdą Mikko Hirvonena przed południem mocno przyspieszył. Tymczasem Fin wyraźnie "odpuścił", podobnie zresztą jak Sébastien Loeb czy Dani Sordo.

W czołówce po raz pierwszy pojawili się Khalid Al Qassimi i Nicky Beech w trzecim fabrycznym Fordzie Focusie RS WRC.

W PCWRC zmiana. Najwyraźniej Araujo Armindo nie wytrzymał presji, bowiem wypadł z trasy i rolował. Liderem został Niall McShea, któryt ponownie awansował do "dziesiątki".

Załogom do przejechania pozostał jeszcze tylko Superoes.

Wyniki: Jari - Matti Latvala, Guy Wilks (5,0 sek.), Mikko Hirvonen (12,2 sek.), Petter Solberg (12,4 sek.), Sébastien Loeb (14,9 sek.), Dani Sordo (15,1 sek.), Andreas Mikkelsen (19,6 sek.), Matthew Wilson (27,3 sek.), Khalid Al Qassimi (32,0 sek.), Aaron MacHale i Killian Duffy (Ford Focus WRC - 32,8 sek.).

Klasyfikacja po dziewiętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (54,5 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (1.47,8 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.15,8 min.); 5. Petter Solberg (2.58,3 min.); 6. Guy Wilks (5.57,8 min.); 7. Matthew Wilson (10.04,1 min.); 8. Gareth MacHale (11.07,8 min.); 9. Andreas Mikkelsen (13.06,0 min.); 10. Niall McShea (16.24,6 min.).

Dwudziesty odcinek specjalny - Mullaghmore (2,38 km)

Sébastien Loeb wygrał Rajd Irlandii i dzięki temu został liderem klasyfikacji Mistrzostw Świata. Tytuł wśród Producentów wywalczył po raz drugi z rzędu Ford.

Ostatni odcinek specjalny - Superoes nie przyniósł żadnych zmian w czołowej dziesiątce. Sébastien Loeb i Daniel Elena dojechali do mety odcinka i zostali oblani szampanem. Podobnie jak Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, którzy zajmując zwarte miejsce zapewnili Fordowi sukces.

W klasie PCWRC zwyciężyli Niall McShea i Marshall Clarke (Subaru Impreza WRX Sti). Ale powody do zadowolenia mają także drudzy w klasyfikacji, Gabriel Pozzo i Daniel Stillo (Mitsubisho Lancer Evo IX). Dzięki zdobyciu ośmiu punktów Pozzo zachował szanse na końcowy sukces w klasie! Gdyby dojechał trzeci - mistrzem już dziś byłby Toshihiro Arai. A tak o wszystkim rozstrzygnie Rajd Wielkiej Brytanii!

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego: Petter Solberg, Dani Sordo (1,4 sek.), Sébastien Loeb(2,5 sek.), Henning Solberg (2,5 sek.), Guy Wilks (2,6 sek.), Jari - Matti Latvala (2,9 sek.), areth MacHale (3,0 sek.), Matthew Wilson (3,3 sek.), Khalid Al Qassimi (3,6 sek.), Mikko Hirvonen (4,4 sek.).

Nieoficjalne wyniki zamieścimy osobno..............................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Fot. Rallyworld©Willy Weyen