Superoes nosił nazwę Stormont Super Special i liczył 1,82 kilometra długości.

Pierwszymi liderami rajdu zostali Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07), którzy o 0,9 sekundy wyprzedzili Sébastiena Loeba i Daniela Elenę (Citroën C4 WRC). Doskonałe trzecie miejsce zajęli Kris Meeke i P. Nagl w Subaru Imprezie WRC.

Różnice na próbie były minimalne i nie miały nawet psychologicznego znaczenia. Rajd Irlandii debiutuje w Mistrzostwach Świata i zawodnicy chcieli się pokazać "na dzień dobry" tysiącom kibiców. Prawdziwa rywalizacja potrwa przez trzy następne dni i zapewne przyniesie wiele emocji i... niespodzianek.

Nas interesowała forma Leszka Kuzaja. Nasz jedyny reprezentant pojechał bardzo dobrze. Zajął ósme miejsce w PCWRC (33 w "generalce - 10,0 sek. straty do zwycięzcy). W klasie wygrał Andreas Aigner.

Na starcie rajdu zabrakło Martina Prokopa.

Fot. Rallyworld©Willy Weyens

Wyniki Rajdu Irlandii po pierwszym odcinku specjalnym

MiejsceKierowca (Auto)Czas (min.)1. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07)1.30,82. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)1.31,73. Kris Meeke i P. Nagl (Subaru Impreza WRC)1.31,84. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC)1.32,05. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)1.32,26. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)1.32,57. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06)1.32,58. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)1.32,79. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën XsaraWRC)1.33,310. Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006)1.33,3Rajd Irlandii potrwa trzy dni. Ale najwięcej do stracenia (i zyskania!) ma zespół Citroëna. Musi wygrać zdecydowanie, żeby zachować szanse na tytuł wśród Producentów. A Sébastien Loeb udanie rywalizować z Marcusem Grönholmem. Stąd szczególne zainteresowanie francuskim teamem. Oto co powiedzieli:

- Irlandia może być pełna nieoczekiwanych zwrotów - ocenia szef zespołu, Guy Fréquelin. Nie da się określić wszystkich możliwych scenariuszy tego rajdu. Pewne jest to, że Sébastien i Daniel mają cztery punkty straty do Marcusa i dwa starty, by je odrobić. Jeżeli uda im się wygrać w Irlandii, dalszy ciąg zdarzeń zależeć będzie także od pozycji, jaką w Sligo zajmie Grönholm. Jeśli będzie drugi, Loebowi pozostaną jeszcze dwa punkty do odzyskania w Walii. Sądząc z relacji naszych załóg, które startowały w tym sezonie w Irlandii, dowiedzieliśmy się, że nie będzie łatwo. Członkowie zespołu Citroën Sport obecni na trasach tych rajdów potwierdzili, że dróg typowych dla Irlandii nie spotyka się nigdzie indziej. Odcinki specjalne są trudne, bo bardzo szybkie i bardzo wąskie, na śliskiej nawierzchni, pełne różnych niebezpieczeństw. Będziemy świadkami pięknej rywalizacji, w której Sébastien i Daniel mają za zadanie wygrać, a Dani i Marc pokonać Marcusa Grönholma.

- Dwa rajdy, w których startowałe w Irlandii: Donegal i Cork nie odbywały się w rejonie Sligo i że być może tutaj trafimy na nieco inne drogi - komentował Sébastien Loeb. Dzięki tym dwóm startom poznaliśmy coś zupełnie dla nas nowego w kontekście rajdów rozgrywanych na asfalcie, pomimo, że Citroën ma w tej dziedzinie naprawdę wielkie doświadczenie. Irlandię trudno jest porównać do jakiegokolwiek innego rajdu. Pod pewnymi względami przypomina francuski Rallye Le Touquet, chociaż miejscami jest szybszy. Do tego dochodzą wąskie trasy i duża wyboistość nawierzchni. To połączenie tworzy mieszankę wybuchową… Tam naprawdę trzeba jechać ze szczególnie dużym wyczuciem. Zawsze na starcie do rajdu zakładam, że moim celem jest próba wygrania go. Tym razem jest to szczególnie aktualne. Pomóc nam w tym powinny oba nasze starty przygotowawcze, doświadczenie Citroëna w rajdach na asfalcie i wielka konkurencyjność Citroëna C4 WRC na tej nawierzchni. Mam także nadzieję, że Dani i Marc zajmą miejsce przed Marcusem. Wszystko jeszcze może się zdarzyć, chociaż nasze pole manewru jest bardzo małe...

- Irlandzkie trasy na pewno nie należą do łatwych - dodał Dani Sordo. Mieliśmy okazję przekonać się o tym w Cork Rally, w którym wystartowałem Xsarą WRC. Tam jest bardzo nietypowo. Nosi na wszystkie strony i to tak, że nie da się tego przewidzieć w notatkach. Ale i tak do zapoznania trzeba się będzie wyjątkowo przyłożyć, by odnotować wszystkie charakterystyczne miejsca i cechy tras. Margines błędu jest tam naprawdę mały, bo drogi są wąskie, prawie bez poboczy. Niemniej, pierwsze doświadczenia podobały mi się. Teraz pozostaje nam przekonać się, na ile odcinki specjalne wokół Sligo są podobne do tego, co poznaliśmy. to byłoby wspaniałe, gdyby wygrali Sébastien i Daniel! Przed Irlandią wszyscy mamy równe szanse. Nikt nie zna tych tras i nikt nie wie dokładnie, czego się spodziewać. Biorąc pod uwagę moje wyczucie C4 WRC na asfalcie i duże możliwości tego samochodu na takiej nawierzchni, mamy nadzieję, że będziemy w stanie pomóc Sébastienowi i walczyć o miejsce przed Marcusem Grönholmem. Chociaż, jak widzieliśmy na Korsyce, on też bywa bardzo szybki na trasach asfaltowych. Być może więc moją główną rolą będzie trzymanie go pod presją.