Dla Citroëna rajd układa się po pierwszym dniu wręcz wyśmienicie.Sébastien Loeb i Daniel Elena prowadzą, mając za swoimi plecami Daniela Sordo i Marca Martiego w bliźniaczym C4 WRC. Przewaga nie jest co prawda wielka, ale zapewne na tych dwóch pozycjach - zakładając, że nie wydarzy się coś nieoczekiwanego - nic się nie zmieni. Hiszpan zxna swoje miejsce w szyku nawet bez stosowania taktycznych zaleceń ze strony zespołu.

Podkreślamy to z pełną mocą, aby uciąć wszelkie spekulacje dotyczące ewentualnych zabronionych ("nieczystych") praktyk w teamie. Trzeba bowiem przyznać jednoznacznie: Sébastien prezentuje znacznie wyższa klasę niż jego młodszy kolega i jest w każdej chwili zdolny przyspieszyć!

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) przestali się już ścigać praktycznie wczoraj. Ich zadaniem nie jest pokonanie Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili (Ford Focus WRC 06), ale dowiezienie do mety punktów, które zapewnią Fordowi drugi z rzędu tytuł Mistrzów Świata w klasyfikacji Producentów!

Do drugiego etapu, korzystając z Superally wystartowali Henning Solberg i Göran Bergsten (Ford Focus RS WRC 06).

Jedenasty odcinek specjalny - Sloughan Glen 1 (20,95 km)

Sébastien Loeb pojechał zdecydowanie najszybciej, wyraźnie powiększając swoją przewagę. To potwierdza, że Francuz jest zdeterminowany. Czasami bowiem pierwszy odcinek dnia Loebowi nie wychodził. Mistrz Świata wyciągnął jednak wnioski z niepowodzenia w Japonii, jest skoncentrowany, co dobrze wróży.

Jari - Matti Latvala czuje się w taklich warunkach świetnie, co potwierdził zajmując drugą pozycję. Trzeci dojechał Dani Sordo. Mikko Hirvonen zgodnie z naszymi przewidywaniami bardzo spokojnie.

W czołówce zaszły jednak dwie zmiany - Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC) niestety pożegnali się z wysoką pozycją (stracili 6.42,4 min.), a G.MacHale wyprzedził T. McNulty'ego.

W PCWRC wygrali odcinek Patrik Flodin i Maria Andersson (Subaru Impreza STi), ale liderami pozostali Mark Higgins i Martin Scott (Mitsubishi Lancer Evo IX), którzy awansowali do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji generalnej!

Leszek Kuzaj i Craig Parry, którzy powrócili na trasę korzystając z systemu Superally zajęli szóste miejsce.

O pewnym bałaganie najlepiej świadczy fakt, że organizatorzy z uporem maniaków powtarzają w wynikach, że pilotem Leszka jest wstępnie zgłoszony Jarosław Baran...

Wyniki: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (strata 6,0 sek.), Dani Sordo (6,3 sek.), Mikko Hirvonen (13,5 sek.), Chris Atkinson (13,9 sek.), Petter Solberg (17,8 sek.), Andreas Mikkelsen (18,3 sek.), Guy Wilks (20,1 sek.), G. MacHale (22,3 sek.), T. McNulty (32,7 sek.).

Klasyfikacja po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (17,5 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (1.34,4 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.06,7 min.); 5. Petter Solberg (2.37,0 min.); 6. Guy Wilks (4.33,7 min.); 7. Matthew Wilson (7.27,5 min.); 8. G. MacHale (8.22,1 min.); 9. T. McNulty (8.28,6min.); 10. Mark Higgins (9.54,7 min.).

Dwunasty odcinek specjalny - Ballinamallard 1 (17,94 km)

Ponownie wygrali Sébastien Loeb i Daniel Elena, a drugie miejsce zajęli Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06).

Jednak zastosowanie w irlandzkich warunkach hasła: utrzymać się na drodze nie jest łatwa. W wynikach próby brak T. NcNulty'ego, który stanła na OS-ie, ale też Marka Higginsa.

Dużo stracił Dani Sordo. Hiszpan może być zagrożony, bowiem Jari - Matti Latvala bardzo pragnie potwierdzić, że "należy" mu się miejsce w przyszłym roku w fabrycznej ekipie Forda... Niebezpiecznie do Mikko Hirvonena zbliża się Petter Solberg.

Może być ciekawie...

W PCWRC wygrał ponownie Patrik Flodin, ale liderem został Araujo Armindo przed Gabrielem Pozzo i Danielem Stillo (Mitsubisho Lancer Evo IX). Leszek Kuzaj dojechał na ósmym miejscu i zajmuje trzynaste miejsce w klasie.

Wyniki: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (strata 3,7 sek.), Petter Solberg (4,3 sek.), Chris Atkinson (8,9 sek.), Mikko Hirvonen (13,8 sek.), Guy Wilks (15,7 sek.), G. MacHale (19,6 sek.), Henning Solberg (23,9 sek.), Manfred Stohl (31,1 sek.), Dani Sordo (32,9 sek.).

Klasyfikacja po dwunastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (50,4 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (1.38,1 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.20,5 min.); 5. Petter Solberg (2.41,3 min.); 6. Guy Wilks (4.49,4 min.); 7. Matthew Wilson (8.01,6 min.); 8. G. MacHale (8.41,7 min.); 9. Araujo Armindo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX - 11.38,1 min.); 10. Andreas Mikkelsen (11.38,9 min.).

Trzynasty odcinek specjalny - Tempo 1 (13,44 km)

Na szczęście czołówkę ominął pech - trzynastka okazała się neutralna. Aż cztery załogi zmieściły się w 0,4 sekundy: wygrali Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC), a kolejne miejsca zajęli: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) oraz Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC).

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) wciąż tracą, ale utrzymali bezpieczną przewagę.

W "dziesiątce" zaszła tylko jedna zmiana: Andreas Mikkelsen przeskoczył Araujo Armindo.

W PCWRC passa zwycięstw Patrika Flodina. "Odnalazł" się natomiast Mark Higgins. Po weryfikacji wyników Brytyjczyk odzyskał prowadzenie w klasie i zajmuje dziewiąte miejsce w "generalce"...

Niestety z wyników zniknęli Leszek Kuzaj i Craig Parry. Ich Subaru zatrzymało się na trasie dojazdowej do odcinka specjalnego. Nie jedzie już także Manferd Stohl.

Wyniki: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (0,1 sek.), Dani Sordo (0,3 sek.), Petter Solberg (0,4 sek.), Mikko Hirvonen (8,6 sek.), G. MacHale (11,3 sek.), Guy Wilks (12,9 sek.), Chris Atkinson (14,8 sek.), Matthew Wilson (18,32 sek.), Andreas Mikkelsen (24,4 sek.).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (50,7 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (1.38,2 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.29,1 min.); 5. Petter Solberg (2.41,7 min.); 6. Guy Wilks (5.02,3 min.); 7. Matthew Wilson (8.19,8 min.); 8. G. MacHale (8.53,0 min.); 9. Mark Higgins (11.19,4 min.); 10. Andreas Mikkelsen (12.03,3 min.); 11. Araujo Armindo (12.14,2 min.).

Zakończyła się pierwsza pętla drugiego etapu - obecnie załogi zjeżdżają na strefę serwisową. Do przejechania pozostała dziś druga pętla - te same odcinki co przed południem.

Czternasty odcinek specjalny - Sloughan Glen 2 (20,95 km)

Pierwsze swoje zwycięstwo w rajdzie odnieśli Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC). Australijczyk dodkonale jechał podczas odcinka testowego (drugi czas), podczas pierwszego dnia zawodów nie tylko nie błyszczał, ale popełnił błąd, który kosztował go utratę nadziei na zdobycie punktów.

Dani Sordo wyprzedził Sébastiena Loeba. Mikko Hirvonen nadrobił sporo sekund nie tylko nad Jari - Matti Latvalą ale również nad Petterem Solbergiem.

W PCWRC najszybszy był Araujo Armindo, ale Mark Higgins kontroluje sytuację.

Wyniki: Chris Atkinson, Dani Sordo (1,4 sek.), Sébastien Loeb (2,5 sek.), Mikko Hirvonen (7,3 sek.), Petter Solberg (16,5 sek.), Guy Wilks (25,7 sek.), Andreas Mikkelsen (29,7 sek.), Matthew Wilson (31,1 sek.), Henning Solberg (32,8 sek.), Jari - Matti Latvala (34,1 sek.).

Klasyfikacja po czternastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (49,6 sek.); 3. Jari - Matti Latvala (2.09,6 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.33,9 min.); 5. Petter Solberg (2.55,7 min.); 6. Guy Wilks (5.25,5 min.); 7. Matthew Wilson (8.48,4 min.); 8. G. MacHale (9.24,9 min.); 9. Mark Higgins (12.26,5 min.); 10. Andreas Mikkelsen (12.40,5 min.); 11. Araujo Armindo (13.07,5 min.).

Piętnasty odcinek specjalny - Ballinamallard 2 (17,94 km)

Lider jedzie spokojnie, swoim tempem. Chris Attkinson jakby się przebudził z głębokiego snu. Widać wyraźnie, że kierowcy Subaru doskonale wybrali opony na drugą pętlę.

Mikko Hirvonen ma już tylko 16,7 sekundy przewagi nad Petterem Solbergiem. Ale Fin może sobie pozwolić nawet na stratę jednej pozycji - to i tak urządza zespół Forda.

W "dziesiątce" nastąpiła tylko jedna zmiana - Andreas Mikkelsen wyprzedził Marka Higginsa.

W PCWRC zwyciężyli na próbie N. McShea i M. Clarce (Subaru Impreza WRX Sti). Mark Higgins ma 35,1 sekundy przewagi nad Araujo Armindo.

Wyniki: Sébastien Loeb, Chris Atkinson (1,4 sek.), Petter Solberg (1,6 sek.), Jari - Matti Latvala (5,3 sek.), Mikko Hirvonen (6,7 sek.), Dani Sordo (10,6 sek.), Andreas Mikkelsen (14,3 sek.), Henning Solberg (15,1 sek.), G. MacHale (17,3 sek.), Matthew Wilson (18,2 sek.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb; 2. Dani Sordo (1.00,2 min.); 3. Jari - Matti Latvala (2.15,1 min.); 4. Mikko Hirvonen (2.40,6 min.); 5. Petter Solberg (2.57,3 min.); 6. Guy Wilks (5.46,1 min.); 7. Matthew Wilson (9.06,6 min.); 8. G. MacHale (9.42,2 min.); 9. Andreas Mikkelsen (12.54,8 min.); 10. Mark Higgins (13.17,5 min.); 11. Araujo Armindo (13.52,6 min.).

Szesnasty odcinek specjalny - Tempo 2 (13,44 km)

Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) mają prawie minutę przewagi nad najbliższymi konkurentami po dwóch etapach Rajdu Irlandii. Francuzi zrobili duży krok w kierunku zdobycia tytuły Mistrzów Świata. Podczas jutrzejszych czterech odcinków specjalnych muszą tylko nie popełnić błędu, a obejmą przodownictwo w klasyfikacji MŚ.

Ostatnia próba drugiego etapu nie przyniosła zmian. Loeb pojechał dość zachowawczo i zajął czwarte miejsce.

Zwyciężył Jari - Matti Latvala przed Petterem Solbergiem i Danim Sordo.

Mikko Hirvonen znów stracił sporo sekund. Jutro przystąpi do rywalizacji z czwartej pozycji, ale Petter Solberg ma do niego tylko 12,6 sekundy straty.

W dziesiątce nie zaszły zmiany.

Oprócz jednej, związanej zresztą z PCWRC. Mark Higgins dachował na odcinku. na dziesiąte miejsce w punktacji oraz pierwsze w klasie awansowali Araujo Armindo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Zarówno Mark Higgins jak i Leszek Kuzaj widnieją w wynikach (odpowiednio na piątym i piętnastym miejscu w klasie PCWRC), bowiem obaj nie oddali kart wycofania, są więc traktowani jako ci, którzy zamierzają wystarować jutro w Superally. Czy tak będzie - zobaczymy!

Wyniki ostatniego odcinka II etapu: Jari - Matti Latvala, Petter Solberg (2,8 sek.), Dani Sordo (5,4 sek.), Sébastien Loeb (6,3 sek.), Mikko Hirvonen (6,9 sek.), Chris Atkinson (8,0 sek.), Guy WQilks (12,2 sek.), Andreas Mikkelsen (12,8 sek.), Matthew Wilson (23,0 sek.), Henning Solberg (31,6 sek.).

Wyniki Rajdu Irlandii po dwóch etapach

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)2:30.35,2 godz.2. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)59,3 sek.3.Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06)2.08,8 min4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)2.41,2 min.5. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)2.53,8 min.6. Guy Wilks i Phil Pugh (Subaru Impreza WRC)5.52,0 min.7. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06)9.23,3 min.8. Gareth MacHale i Allan Harryman (Ford Focus WRC)10.07,7 min.9. Andreas Mikkelsen i Ora Floena (Ford Focus WRC)13.01,3 min.10. Araujo Armindo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)14.29,7 min.

Wyniki w klasie PCWRC po dwóch etapach

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Araujo Armindo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)2:45.04,9 godz.2. Niall McShea i MarshallClarke (Subaru Impreza WRX Sti)36,4 sek.3. Gabriel Pozzo i DanielStillo (Mitsubisho Lancer Evo IX)46,9 sek.4. Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson (Subaru Impreza)4.23,5 min.5. Mark Higgins i Martin Scott (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.38,7 min.6. Simone Campedelli iDanilo Fappani (Mitsubishi Lncer Evo IX)3.50,7 min.7.Philip Morrow i David Senior(Mitsubishi Lncer Evo IX)6.16,5 min.8.Štepan Vojtech i Michal Ernst (Mitsubishi Lncer Evo IX)7.01,3 min.9. Fumio Nutahara i Daniel Barritt (Mitsubishi Lancer Evo IX)7.39,6 min.10. Colm Murphy i Ger Loughrey (Subaru Imporeza WRX Sti)9.00,1 min.

.............................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Fot. Rallyworld©Willy Weyen