Na trasieRajdu Monte Carlo wymagane są od kierowców wyjątkowe doświadczenia. O wynikach decydują odpowiednie opony. Po ubiegłorocznych problemach z nadmiarem śniegu, po dziesięciu latach przerwy rajd wraca na trasy w okolicach Vercors i Ardèche. Jednym z najbardziej widowiskowych odcinków będzie próba na trasie toru Formuły 1, która już miała miejsce w 1997 roku. Co wiemy o zespołach, które zgłosiły się do tegorocznej rywalizacji o najwyższe laury w rajdach samochodowych?

Citroen Sport Total WRT

Francuski producent wraca do gry po rocznej przerwie. Tym razem do walki desygnował swój najnowszy model C4 WRC, który przeszedł pomyślne próby i jak się wydaje będzie bardzo konkurencyjny.

W pierwszym C4 WRC zasiądzie załoga Sébastien Loeb/Daniel Elena, która będzie walczyła o swój trzeci mistrzowski tytuł. Citroen i Loeb mają w tym roku tylko jeden cel – wygrać klasyfikację indywidualna i drużynową.

Loeb wygrał w Monte Carlo trzy razy pod rząd: 2003, 2005 i 2005. Przed rokiem błąd kosztował go spadek na drugie miejsce. Tym razem wystartuje po wielotygodniowej przerwie spowodowanej kontuzją ręki. Aktualna forma mistrza pozostanie więc nieznaną.

Drugim kierowcą w zespole, po ubiegłorocznych udanych startach w RSMŚ, będzie Dani Sordo. Na asfalcie czuje się on jak ryba w wodzie, więc tez nie będzie na trasie rajdu sekundantem.

BP Ford WRT

Kontuzja Loeba pomogła wywalczyć zespołowi tytuł mistrzowski. Ostatnie cztery rajdy minionego sezonu zakończyły się sukcesem Grönholma i Hirvonena, którzy systematycznie zdobywali najwięcej punktów.

W Monte Carlo Grönholm także nie będzie bez szans. Już od pierwszego rajdu będzie musiał walczyć z Loebem o tytuł mistrzowski i każdy punkt będzie miał zapewne wielkie znaczenie w końcowej klasyfikacji. Finowie jednak są mocni i trudno będzie z nimi wygrywać. Zapewne także jeżdżący coraz lepiej Hirvonen będzie poważnym kandydatem do podium.

Subaru WRT

Niebieski zespół z angielskiego hrabstwa Dovenby nie dokonał takich zmian jak Citroen, ale zapewne dużą pomocą będzie dla niego stanowił nowy dostawca opon. W minionym sezonie Subaru korzystało z opon Pirelli, a zmiana na BF Goodrich może mieć wpływ na poprawę wyników.

Petter Solberg w końcówce minionego roku walczył o dobre wyniki i w tym sezonie zapewne także będzie groźny na trasie. W Monte Carlonie odnosił sukcesów, ale mogą mu w tym pomóc nowe opony. Drugi kierowca zespołu, młody Australijczyk Chris Atkinson był niespodzianką ub. roku i zapewne może zaskoczyć także i w tym sezonie.

OMV Kronos Citroen WRT

Ten zespół mógł w minionym sezonem zdobyć tytuł w kategorii konstruktorów, co ostatecznie się nie powiodło. Jego Xsary dowiozły jednak do tytułu Sébastiena Loeba. W tym roku Kronos nadal będzie wystawiał Citroeny Xsara. We większości rajdów wystąpi samodzielnie Manfred Stohl, a Daniel Carlsson dołączy do zespołu w Szwecji.

Natomiast Manfred Stohl chciałby powtórzyć swoje czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej całego sezonu.

Stobart-VK Ford WRT

To zespół, który stanowi bezpośrednie zaplecze. Młody Brytyjczyk Mathew Wilson pojedzie już po raz drugi z rzędu cały sezon i tym razem należy oczekiwać, że będzie walczył o wyższe pozycje.

Główna bronią zespołu będzie Norweg Henning Kolberg. Dwuletni kontrakt wsparty przez mocnego sponsora zapewni wystarczający spokój w sezonie. W minionym sezonie udowodnił, że jest szybki i ma duże możliwości. To kolejny znakomity kierowca w całej stawce.Trzecim kierowca zespołu w Monte Carlo będzie młody Fin Jari-Matti Latvala. Ma dużą motywację i doświadczenie z PWRC. Chciałby zapewne dorównać wkrótce swoim sławnym fińskim kolegom.

Dalsza część świata

Wiadomo, że na trasie mistrzostw pojawią się dwie Skody Fabia WRC. Czech Jan Kopecký i poszukujący szczęścia Francois DuvalNa trasy wracają także fabryczne Mitsubishi Lancer WRC, którymi będą jeździć Toni Gardemeister i Xevi Pons. O ich starcie zadecydowano dosłownie w ostatnich daniach i z całą pewnością samochody tej marki będą walczyły o wysokie pozycje.