Mistrzostwa Świata F1
Od 2009 roku żywotność silników zostanie przedłużona z dwóch do trzech wyścigów.
Zrewidowano sposób sędziowania w F1. Do tej pory zespół sędziowski składał się z dwóch zagranicznych sędziów i jednego krajowego. Wszyscy musieli posiadać superlicencje FIA. Obecnie wprowadza się następujące uaktualnienia:
- krajowy sędzia, który pierwszy raz zasiada w ZSS, musi wcześniej "obserwować" co najmniej jeden wyścig Grand Prix;
- na pięć Grand Prix 2009 zostanie zaproszona pewna liczba wyszkolonych sędziów nominowanych przez ASN i wybranych przez FIA;
- przed każdym Grand Prix na stronie FIA zostanie umieszczony krótki CV każdego sędziego;
- korzystając z nowego systemu powtórek dostępnego dla ZSS, zbadane będą wszystkie incydenty i podjęte zostaną odpowiednie kroki w trakcie wyścigu, chyba że niezbędne okaże się zebranie dalszych dowodów;
- po wyścigu na stronie FIA zostanie opublikowane krótkie wyjaśnienie decyzji ZSS. Uzupełni ono protokół ZSS, w którym określa się, jakie przepisy zostały złamane.
- W razie konieczności, dodatkowe dowody filmowe, których telewidzowie nie musieli oglądać podczas relacji, a które zostały obejrzane przez ZSS, będą udostępnione na stronach FIA i FOM.
Rajdowe Mistrzostwa Świata
Od 2009 roku liczba rajdów, które muszą zaliczyć zespoły producenckie (M2), zostaje zmniejszona do ośmiu.
Rada Światowa wyraziła zaniepokojenie potencjalnym wzrostem kosztów samochodów WRC. A zatem komisja WRC zrewiduje obecny kierunek proponowanego regulaminu technicznego na 2010 rok w celu upewnienia się, że utrzymana zostanie oryginalna decyzja mówiąca o tym, iż zamiana samochodu Super 2000 lub samochodu grupy N na samochód WRC nastąpi wyłącznie przy użyciu zestawu, możliwego do zdemontowania.
Przetargi
Petrochem Carless wygrał przetarg na dostawy paliwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2009, 2010 i 2011.
Panta wygrała przetarg na dostawy paliwa w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych 2009 i 2010.
Total wygrał przetarg na dostawy paliwa w mistrzostwach CIK-FIA.
Magneti Marelli wygrało przetarg na dostawy standardowego ECU w Mistrzostwach FIA GT 2010, 2011 i 2012.
Kalendarze 2009
MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY 1
29.3 Australia
5.4 Malezja
19.4 Chiny
26.4 Bahrajn
10.5 Hiszpania
24.5 Monako
7.6 Turcja
21.6 Wielka Brytania
12.7 Niemcy
26.7 Węgry
23.8 Europa (Walencia)
30.8 Belgia
13.9 Włochy
27.9 Singapur
4.10 Japonia
18.10 Brazylia
1.11 Abu Zabi
Wyścigi w Australii i Malezji rozpoczną się o godz. 17.00 miejscowego czasu, w Singapurze o 20.00, w Japonii o 15.00.
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA
28.1-1.2 Rally Ireland (JWRC)
11-15.2 Rally Norway (PCWRC)
11-15.3 Cyprus Rally (PCWRC, JWRC)
1-5.4 Rally de Portugal (PCWRC, JWRC)
22-26.4 Rally Argentina (PCWRC, JWRC)
20-24.5 Rally d'Italia-Sardegna (PCWRC, JWRC)
10-14.6 Acropolis Rally (PCWRC)
24-28.6 Rajd Polski (JWRC)
29.7-2.8 Rally Finland (JWRC)
2-6.9 Rally Australia (PCWRC)
30.9-4.10 Rally de Espana (JWRC)
21-25.10 Wales Rally GB (PCWRC)
MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH
8.3 Kurytyba
22.3 Puebla
3.5 Marrakesz
17.5 Pau
31.5 Walencia
21.6 Brno
5.7 Porto
19.7 Brands Hatch
6.9 Oschersleben
20.9 Imola
1.11 Okayama
22.11 Makau
MISTRZOSTWA FIA GT
3.5 Silverstone
23.5 Adria
28.6 Oschersleben
26.7 Spa-Francorchamps
30.8 Bukareszt
13.9 Algarve
11.10 Zolder
22.11 San Luis