Mistrzostwa Świata F1

Od 2009 roku żywotność silników zostanie przedłużona z dwóch do trzech wyścigów.

Zrewidowano sposób sędziowania w F1. Do tej pory zespół sędziowski składał się z dwóch zagranicznych sędziów i jednego krajowego. Wszyscy musieli posiadać superlicencje FIA. Obecnie wprowadza się następujące uaktualnienia:

- krajowy sędzia, który pierwszy raz zasiada w ZSS, musi wcześniej "obserwować" co najmniej jeden wyścig Grand Prix;

- na pięć Grand Prix 2009 zostanie zaproszona pewna liczba wyszkolonych sędziów nominowanych przez ASN i wybranych przez FIA;

- przed każdym Grand Prix na stronie FIA zostanie umieszczony krótki CV każdego sędziego;

- korzystając z nowego systemu powtórek dostępnego dla ZSS, zbadane będą wszystkie incydenty i podjęte zostaną odpowiednie kroki w trakcie wyścigu, chyba że niezbędne okaże się zebranie dalszych dowodów;

- po wyścigu na stronie FIA zostanie opublikowane krótkie wyjaśnienie decyzji ZSS. Uzupełni ono protokół ZSS, w którym określa się, jakie przepisy zostały złamane.

- W razie konieczności, dodatkowe dowody filmowe, których telewidzowie nie musieli oglądać podczas relacji, a które zostały obejrzane przez ZSS, będą udostępnione na stronach FIA i FOM.

Rajdowe Mistrzostwa Świata

Od 2009 roku liczba rajdów, które muszą zaliczyć zespoły producenckie (M2), zostaje zmniejszona do ośmiu.

Rada Światowa wyraziła zaniepokojenie potencjalnym wzrostem kosztów samochodów WRC. A zatem komisja WRC zrewiduje obecny kierunek proponowanego regulaminu technicznego na 2010 rok w celu upewnienia się, że utrzymana zostanie oryginalna decyzja mówiąca o tym, iż zamiana samochodu Super 2000 lub samochodu grupy N na samochód WRC nastąpi wyłącznie przy użyciu zestawu, możliwego do zdemontowania.

Przetargi

Petrochem Carless wygrał przetarg na dostawy paliwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2009, 2010 i 2011.

Panta wygrała przetarg na dostawy paliwa w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych 2009 i 2010.

Total wygrał przetarg na dostawy paliwa w mistrzostwach CIK-FIA.

Magneti Marelli wygrało przetarg na dostawy standardowego ECU w Mistrzostwach FIA GT 2010, 2011 i 2012.

Kalendarze 2009

MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY 1

29.3 Australia

5.4 Malezja

19.4 Chiny

26.4 Bahrajn

10.5 Hiszpania

24.5 Monako

7.6 Turcja

21.6 Wielka Brytania

12.7 Niemcy

26.7 Węgry

23.8 Europa (Walencia)

30.8 Belgia

13.9 Włochy

27.9 Singapur

4.10 Japonia

18.10 Brazylia

1.11 Abu Zabi

Wyścigi w Australii i Malezji rozpoczną się o godz. 17.00 miejscowego czasu, w Singapurze o 20.00, w Japonii o 15.00.

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA

28.1-1.2 Rally Ireland (JWRC)

11-15.2 Rally Norway (PCWRC)

11-15.3 Cyprus Rally (PCWRC, JWRC)

1-5.4 Rally de Portugal (PCWRC, JWRC)

22-26.4 Rally Argentina (PCWRC, JWRC)

20-24.5 Rally d'Italia-Sardegna (PCWRC, JWRC)

10-14.6 Acropolis Rally (PCWRC)

24-28.6 Rajd Polski (JWRC)

29.7-2.8 Rally Finland (JWRC)

2-6.9 Rally Australia (PCWRC)

30.9-4.10 Rally de Espana (JWRC)

21-25.10 Wales Rally GB (PCWRC)

MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH

8.3 Kurytyba

22.3 Puebla

3.5 Marrakesz

17.5 Pau

31.5 Walencia

21.6 Brno

5.7 Porto

19.7 Brands Hatch

6.9 Oschersleben

20.9 Imola

1.11 Okayama

22.11 Makau

MISTRZOSTWA FIA GT

3.5 Silverstone

23.5 Adria

28.6 Oschersleben

26.7 Spa-Francorchamps

30.8 Bukareszt

13.9 Algarve

11.10 Zolder

22.11 San Luis