Pięciodrzwiowy Range Rover Evoque ma być bardziej funkcjonalną, rodzinną wersją najmniejszego, najlżejszego i najbardziej ekonomicznego modelu w całej gamie Land Rovera. Kompaktowy SUV premium, poza wersją 4x4, po raz pierwszy w historii marki będzie także dostępny z napędem na przednie koła.

Samochód jest o 30 mm wyższy od trzydrzwiowej odmiany. Pozostałe wymiary pozostają takie same. W obu wersjach klienci będą mogli wybierać pomiędzy tymi samymi jednostkami napędowymi. W ofercie będzie turbodiesel 2.2występujący w dwóch poziomach mocy: 150 lub 190 KM oraz benzynowy, 240-konny silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem oraz dwoma zmiennymi fazami rozrządu.

W wariancie czternonapędowym mały „Range” ma dobrze spisywać się w terenie, najlepiej w segmencie. Ma mu w tym pomóc najnowsza wersja systemu Terrain Response.

Produkcja Range Rovera Evoque odbywać się będzie w zakładach Halewood w Merseyside (Wlk. Brytania). Sprzedaż auta, zarówno w wersji trzy- jak i pięciodrzwiowej, rozpocznie się latem przyszłego roku. Ceny będą się zaczynać od 35 tys. euro.