Wejdź na autoswiat.pl/nat wypełnij ankietę wygraj cenne nagrody!Zapraszamy wszystkich kierowców na nasze strony internetowe i do wzięcia udziału w kolejnej edycji Narodowego Auto Testu. Zachęcamy do wypełnienia zamieszczonej tam ankiety, w której możecie wszechstronnie ocenić swój samochód niezależnie od marki, modelu czy wieku. Wasze opinie pozwolą nam przygotować raport specjalny o motoryzacji w Polsce, o tym, które samochody cieszą się najlepszą opinią swoich właścicieli, a które sprawiają same kłopoty. Im więcej wypełnionych ankiet, tym raportbędzie pełniejszy i bardziej obiektywny. Ci, którzy wezmą udział w tegorocznej edycji NAT, mają sznsę na naprawdę cenne nagrody. Zapraszamy!
Ranking Jakości 2008 - Japończycy najlepsi w Niemczech
Od 2001 r. „Auto Bild” przeprowadza badania jakości poszczególnych marek samochodowych. Pod uwagę brani są wszyscy więksi producenci oferujący swoje pojazdy w Niemczech. Szczególny nacisk kładzie się na auta w przedziale od 3 do 7 lat. Zadowolenie klientów, niezawodność i długotrwałość elementów pojazdu są w tym teście najistotniejsze.O ile w zeszłym roku pięć najbardziej niezawodnych marek pochodziło z Japonii, o tyle w tym roku do ścisłej czołówki przedostały się Opel i Hyundai. Koreańska firma może mówić o wielkim powrocie, gdyż w latach 2004 i 2005 zajmowała czwarte miejsce. Opel nie dość, że pokonał część japońskich marek, to wyprzedził takie firmy, jak Audi, Mercedes czy BMW. O kilka pozycji jest lepszy od VW i Forda, nie mówiąc już o koncernach z Francji. Przepis na sukces wydaje się jeden: zaufanie wśród klientów. Marki, które przyjęły politykę informowania klienta o wszystkim, co dotyczy jego samochodu, odnoszą sukces. Zaufanie to także wiara, że samochód nas nie zawiedzie, zawsze będzie gotowy i sprawny do działania, a w razie problemów jesteśmy pewni, że w serwisie nie usłyszymy: nie wiemy, co się stało z pańskim autem, naprawa potrwa dłużej. Na czele najwyżej ocenianych przez kierowców marek od kilku lat pozostają „japończycy”: Toyota, Honda i Mazda.Natomiast pozycję w czołówce straciły Nissan i Suzuki. A oto jak kierowcy oceniają poszczególne marki.AudiWłaściciele Audi najczęściej narzekają na słabą gwarancję i przeciętną trwałość techniki, a od tej marki wymaga się czegoś więcej.BMWBMW wypada poniżej oczekiwań w raportach niezawodności TÜV, a w niektórych modelach występowała wada samowystrzelającej poduszki powietrznej. Nie zmienia to faktu, że bawarska firma bardzo dobrze radzi sobie w testach długodystansowych, a użytkownicy są bardzo zadowoleni ze swoich aut.CitroenCitroën nie wypadł najlepiej przez wzgląd na techniczne problemy z ABS-em w różnych modelach i kiepskimi wynikami niezawodności. W dodatku Citroëny były bardzo często wzywane do serwisu przezproducenta.FiatJeszcze słabiej oceniono Fiata, który odnotował największy spadek w raporcie TÜV wśród swoich pojazdów, a w dodatku pojawiły się problemy z fabrycznymi instalacjami gazowymi. Prowadzone od 7 lat testy mówią, że jakość samochodów Fiata nie poprawiła się mimo nowych modeli. FordFord nie ma najlepszej obsługi serwisowej (przynajmniej w Niemczech), w testach na niezawodność wypada przeciętnie, a na dodatek odnotował kilka fabrycznych wpadek, m.in. z hamulcami czy dachem panoramicznym. W dodatku klienci Forda nie są zadowoleni z jakości serwisowania swoich pojazdów.HondaHonda w stosunku do poprzednich lat nie poprawiła jedynie jakości obsługi w stacjach serwisowych, a właściciele byli najczęściej zadowoleni ze swoich samochodów. Reszta podobnie jak u wszystkich japończyków – bardzo dobrze i drugie miejsce w tym roku.HyundaiHyundai konsekwentnie dąży do swojego celu i chce dorównać japońskim markom. Koreańska firma jest najlepiej oceniana pod względem braku wad fabrycznych, ale wciąż ma problemy z jakością samochodów w testach niezawodności TÜV. Wielki powrót do czołówki raportu.KiaKia urzeka przede wszystkim długą gwarancją, ale klienci skarżą się na problemy starszych generacji silników Diesla, a raport niezawodności potwierdza ich troski. Dobrze w teście długodystansowym wypadła Kia cee’d 1.6 CRDi.MazdaMazda to zasłużony zwycięzca niezawodności i trwałości podzespołów. Co ciekawe, w stosunku do poprzedniego roku auta tej marki jeszcze podskoczyły w rankingach TÜV. W dodatku japoński producent zachęca klientów długim okresem gwarancyjnym, a klienci są bardzo zadowoleni ze swoich pojazdów.MercedesMercedes nie spełnia oczekiwań TÜV i w dodatku ma problemy z wtryskiem paliwa w silnikach Diesla. Problemem jest także krótki okres gwarancyjny, ale jest to rekompensowane przez fachowy serwis i szybką obsługę.MitsubishiMitsubishi wypadło trochę lepiej niż w zeszłym roku. Aut tej firmy nie wzywano często z powodu fabrycznych usterek, a obsługa serwisowa zapewniała wysoki poziom. To wszystko spowodowało, że klienci byli usatysfakcjonowani. W rezultacie bardzo wysoka pozycja w tegorocznym rankingu „Auto Bilda”.NissanNissan dostał dużo punktów za długi okres gwarancyjny i zadowolenie klientów. Słabiej oceniono natomiast sieć serwisową i wyniki w teście TÜV. OpelOpel zaskoczył wszystkich dłuższą gwarancjąoraz wyraźnym podniesieniem jakości i komfortu pojazdów. W ostatnich latach trwałość elementów i materiały wykończenia wnętrza bardzo się poprawiły. Opel jest jedynym „europejczykiem”, który znalazł się w pierwszej piątce rankingu.PeugeotW stosunku do poprzedniego roku w opinii czytelników Peugeot bardzo pogorszył obsługę klientów, jak i poziom oferowanych usług. W dodatku za francuskim producentem krąży widmo częstych fabrycznych usterek i niskiej niezawodności pojazdów. Peugeot ma powody, żeby nie lubić raportów TÜV.RenaultRównież Renault bardzo spadł w rankingu TÜV i w dodatku otrzymało wyjątkowo niską notę za serwis. Testy długodystansowe wypadają przeciętnie, a do serwisu wzywano bardzo często. Z drugiej strony klienci są przyzwoicie zadowoleni ze swoich aut.SeatSeat nie wzywał swoich aut do serwisu, ponieważ nie było fabrycznych usterek. Auta jednak wciąż wypadają przeciętnie w różnych testach i producent wyraźnie musi popracować nad jakością pojazdów. Klienci nie są nad wyraz entuzjastyczni.SkodaSkoda otrzymuje coraz lepsze noty w testach długodystansowych i sprawdzianach jakości. Gwarancja jest wystarczająca, ale użytkownicy bardzo skarżyli się na zawodność swoich czeskich samochodów i niezadowalający serwis.SuzukiSuzuki nie poprawiło się w stosunku do poprzedniego roku i wypadło lepiej niż przeciętnie. Należy przyznać plusy za długą gwarancję i niezawodność, ale stwierdzono, że SX4 i Grand Vitara zbyt często zjeżdżały do stacji serwisowych. ToyotaNowe standardy wyznacza ponownie Toyota. Coraz wyżej plasuje się w testach długodystansowych, może w przyszłym roku chce powalczyć z Mazdą o tytuł lidera również w tej kategorii. Długa gwarancja i świetne wyniki w TÜV pod względem niezawodności, a także zadowolenie klientów sprawiają, że Toyota okazuje się zwycięzcą, tak jak w latach 2001-2003, przejmując zwycięstwo od Mazdy. VOLVOW rankingu Volvo zajmuje tę samą lokatę co Suzuki. Boryka się jednak z innymi problemami. Chociażwłaściciele są zadowoleni, a testy długodystansowe przemawiają na korzyść, to Volvo często ujawnia wady fabryczne.VolkswagenVolkswagen ma problemy przede wszystkim z aspektami technicznymi i to nie pozwala mu na zajęcie wyższych pozycji. Chociaż w testach TÜV wypada dość dobrze, to w zmaganiach długodystansowych słabiej niż przeciętnie. Zwraca się uwagę na niespełniające oczekiwań użytkowników silniki 2.0 TDI. Kto się cieszy?Która marka daje największą radość z posiadanego samochodu? W tej kategorii zwyciężają BMW i Toyota. Właściele aut tych marek w Niemczech są najbardziej zadowoleni z faktu ich posiadania. Nawet jeśli ktoś jest właścicielemmałej i niczym nie wyróżniającej się z tłumu Toyoty, to i tak powszechna opinia o niezawodności cieszy wszystkich. W tej samej kategorii, a więcradości z posiadanego auta za Toyotą i BMW uplasowały się w kolejności: Audi, Volvo, Honda, Mazda i Mercedes. Najmniej entuzjazmu wśród właścicieli wywołują Seat, Kia i Fiat. W porównaniu z wynikami Narodowego Auto Testu przeprowadzanego przez „Auto Świat” wśród kierowców w Polsce wiele opinii i wyników jest zbliżonych do tych w Niemczech. A jak będzie w tym roku?Kryteria według których oceniano markiBadanie opinii - Reprezentatywne, pisemne odpowiedzi na pytania o jakość/niezawodność wybrał instytut NFO spośród 23 485 badanych kierowców. Pytanie brzmiało: „Jak ocenia Pan jakość swojej marki samochodowej w skali od 1 do 10?”.Skargi/ulepszenia - Jakie wady posiada samochód? Ile pojazdów zostało dotkniętych wadą producenta? Jak zareagował serwis? Czy klienci zostali właściwie potraktowani? Czy informacje od producenta były przekazane klarownie i zrozumiale?Raport niezawodności TÜV - Hamowanie, układ kierowniczy, skręcanie – tutaj chodzi o pewność jazdy. Wyciąg z badania 7-milionowej grupy kierowców na temat 194 modeli. Test trwałości - 100 tys. km przebiegu, wciąż inni kierowcy i warunki używania na drodze testowej przez całą Europę. Na koniec auta całkowicie rozmontowane i zanalizowane. Co się zepsuło? Co się sprawdziło? Jak wysokie były koszta? Tak w skrócie przebiegały testy długodystansowe.Skrzynka z kłopotami - Około 700 listów i e-maili od czytelników przychodzi corocznie do „Auto Bilda”, w których opisane są najczęstsze problemy z samochodami. Główne tematy: wady fabryczne, kłopoty z serwisem.Test warsztatu - Sprawdziliśmy jakość wykonywania napraw poprzez wielką inspekcję w ośmiu zakładach. Jakie wady wchodzą w zakres umowy serwisowej? Czy serwis wykonał wszystkie konieczne czynności?Gwarancja - Jaką ochronę otrzymuje kierowca, kiedy technika zawodzi? Tu od lat przodują Azjaci, podczas gdy europejscy producenci świadomie oszczędzają na okresie gwarancyjnym