Marka pobiła rekordowe wyniki miesięcznej sprzedaży globalnej w kwietniu, maju i czerwcu tego roku. Pozycja Infiniti wzrosła na 31 rynkach na świecie, w tym na tak kluczowych jak USA, Chiny, Kanada, Europa i Bliski Wschód.

− Infiniti robi znaczne postępy w realizacji planu wzrostu. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży zarówno w skali globalnej, jak i na wielu rynkach krajowych − powiedział Johan de Nysschen, prezes Infiniti Motor Company Limited. – Kontynuujemy proces transformacji organizacji, poszerzania oferty naszych produktów i wzmacniania marki. Wszystko to prowadzi do wzrostu szybszego niż wzrost całego rynku samochodów klasy premium.

W Stanach Zjednoczonych od stycznia do czerwca Infiniti sprzedało około 60 tysięcy samochodów, co stanowi wzrost o 14 % rok do roku.

W Kanadzie sprzedaż wzrosła o 17 %, osiągając poziom około 5 100 pojazdów. W Chinach, które Infiniti przekształca w swoją drugą centralę, firma sprzedała prawie 14 tysięcy pojazdów, o 130% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co należy uznać za prawdziwy podbój rynku premium w tym kraju. W każdym miesiącu 2014 r. Infiniti co najmniej podwajało swoją sprzedaż w Chinach i w dalszym ciągu rzuca wyzwanie innym markom premium na tym tak konkurencyjnym rynku.

Ponadto, o 23% wzrosła sprzedaż Infiniti na Bliskim Wschodzie. Głównie za sprawą całkiem nowego, luksusowego sportowego sedana – Q50, Infiniti zwiększyło swoją sprzedaż o 63% na wyjątkowo konkurencyjnym, zachodnioeuropejskim rynku samochodów klasy premium i potroiło ją z nawiązką w Korei w porównaniu do pierwszej połowy roku 2013.

François Goupil de Bouille, wiceprezes Infiniti EMEA dodał jeszcze, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy sprzedaż w Europie wzrosła o 251 % w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku.

Do znakomitych globalnie wyników Infiniti walnie przyczynili się polscy klienci.

Wzrost sprzedaży nowych samochodów w segmencie premium w Polsce przekroczył 35%, a Infiniti Polska wybiło się zdecydowanie najbardziej ponad średnią, bowiem wzrost w tej marce wyniósł aż 380%. Oczywiście w dużej mierze wpływ na sprzedaż miała oferta samochodów z homologacją ciężarową, ale nie tylko – zastrzega Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska. Niezmiennie znakomicie sprzedaje się atrakcyjnie pozycjonowany cenowo QX70, a jednocześnie przebojem staje się najmłodszy w gamie model Q50, szczególnie w wersji z napędem hybrydowym.

Infiniti wywiązuje się również z obietnic rozszerzania gamy swoich samochodów. Od momentu premiery Q50 w 2013 r. Infiniti sprzedało na świecie około 50 tysięcy egzemplarzy tego auta.

Nowatorski i charakterystyczny język stylistyczny, pełen pasji kunszt rzemieślniczy i wiodące w świecie technologie sprawiły, że model ten zdobył wiele prestiżowych nagród na całym świecie. W kwietniu tego roku na Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku Infiniti zaprezentowało takie nowe modele jak: Q70L i QX80. Do końca roku na rynku chińskim pojawi się Q50 w wersji z większym rozstawem osi oraz QX50. Następny w kolejności jest Q30, kompaktowy samochód luksusowy klasy entry, który wejdzie na rynki świata w roku 2015.

Producent nadal będzie wprowadzać i prezentować publiczności nowe, ciekawe pojazdy koncepcyjnie, podobnie jak robiło to ostatnio z modelem Q30 Concept, który zadebiutował na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2013 roku czy Q50 Eau Rouge, zaprezentowanym w styczniu 2014 r. na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na najbliższych najważniejszych imprezach motoryzacyjnych marka zaprezentuje kolejne koncepty, które zamierza wprowadzić do produkcji, realizując swoje deklaracje rozszerzenia oferty.

Infiniti wyraźnie nakreśliło swoją strategię rozwoju produktów, która ma wprowadzić markę w następną dekadę. W ciągu najbliższych pięciu lat portfolio producenta poszerzy się o 60 procent, a liczba dostępnych silników i przekładni przynajmniej się podwoi. Do końca tej dekady Infiniti będzie oferować osiem różnych linii sedanów i coupé oraz sześć linii crossoverów i SUV-ów. Będą one napędzane silnikami z wtryskiem bezpośrednim, turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, silnikami diesla, hybrydowymi, hybrydowymi typu plug-in oraz silnikami elektrycznymi.

Odświeżenie i poszerzenie portfolio idzie w parze ze zwiększaniem mocy produkcyjnych, które mają pozwolić osiągnąć do końca dekady sprzedaż na poziomie 500 tysięcy egzemplarzy rocznie. Jeszcze w tym roku w Chinach ruszy produkcja Infiniti na potrzeby rynku lokalnego, a w następnym roku Infiniti rozpocznie produkcję Q30 w Wielkiej Brytanii. Pod koniec czerwca spółka ogłosiła rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce jednostek napędowych Infiniti w Decherd, w amerykańskim stanie Tennessee, jak również rozpoczęcie w 2017 r. produkcji w Meksyku. W ten sposób lista krajów, w których produkowane będą Infiniti wydłuży się o trzy pozycje. Dotychczas na tej liście znajdują się tylko Japonia i Stany Zjednoczone.

− 2014 to rok jubileuszu 25-lecia Infiniti. Nasza marka wkracza w ekscytującą, nową fazę przekształcania się w markę prawdziwie globalną – powiedział de Nysschen. – Mamy ambitne cele, starannie dopracowaną strategię i jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszego planu. Dynamiczna ofensywa produktowa założona na najbliższych pięć lat, każe mi patrzeć na przyszłość Infiniti z wielkim optymizmem.