Amerykański kierowca Colin Braun jadący prototypem Riley z nowym 3,5-litrowym silnikiem V6 Ford EcoBoost, pobił rekord 2,5-milowego owalu Daytona International Speedway. 25-letni Teksańczyk z ekipy Michael Shank Racing przejechał okrążenie w 40,364 sekundy co daje średnią 358,837 km/godz. Poprzedni rekord został ustanowiony przez Billa Elliotta (Ford Thunderbird) podczas kwalifikacji do wyścigu NASCAR – Daytona 500 w 1987 roku i wynosił 338,548 km/godz. Gdy Elliott uzyskiwał swój wynik Brauna (25 lat) jeszcze nie było na świecie.

Okrążenie Brauna było częścią rekordowego przejazdu na 10 km ze startu zatrzymanego i 10 mil ze startu zatrzymanego. Wyniki Brauna to 325,792 km/godz. (na 10 km) i 337,991 km/godz. (10 mil). Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) musi teraz zatwierdzić nowe rekordy świata. Poprzednie najlepsze rezultaty należały od 1979 roku do Hansa Liebolda, który jeździł Mercedesem C111 na Nardo Ring, torze testowym Fiata w Apulii. Liebold uzyskał średnie 320,421 km/godz. (10 km) i 335,252 km/godz. (10 mil).

Nowy silnik EcoBoost został przygotowany do rekordowej próby przez partnera Forda firmę Roush Yates Engines, natomiast Continental przygotował specjalne opony – lżejsze i o mniejszym oporze toczenia, ale o twardszej mieszance niż standardowe ogumienie wyścigowe.Zarówno samochód jak i silnik twin-turbo będą rywalizować w przyszłym roku w nowej serii wyścigowej United SportsCar Championship, która zadebiutuje w styczniu 24-godzinnymi zawodami na torze w Daytonie.