Magazyn centralny Renault w Cergy-Pontoise wpisuje się w globalną strukturę i strategię logistyki produktów oferowanych przez Dział Obsługi Posprzedażnej: części zamiennych, różnego rodzaju produktów posprzedażnych, akcesoriów i produktów powiązanych - niezbędnych do konserwacji, naprawy i wyposażenia pojazdów wyprodukowanych przez marki należące do Grupy (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors).

Centrum logistyczne zarządza 86 tys. pozycji katalogowych i dziennie realizuje 45 tys. zamówień z całego świata.

Aż 90 samochodów ciężarowych wjeżdża na teren magazynu każdego dnia i opuszcza go, aby za pośrednictwem platform dystrybucji dostarczyć towar do 450 punktów francuskiej sieci sprzedaży. Ponadto przesyłki są wysyłane do 31 innych magazynów na całym świecie: 15 w Europie i 16 poza Europą. Całkowita powierzchnia magazynowa wynosi 92 tys. m2.

Celem zapowiadanej przez markę inwestycji jest racjonalizacja ergonomii stanowisk pracy poprzez zoptymalizowaną organizację pracy. Wdrożenie usprawnionego systemu w nowych budynkach pozwoliło operatorom na przemieszczanie się zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Operatorzy sterują platformą, która ustawia się na odpowiedniej wysokości naprzeciwko wybranych części. W ten sposób operatorzy nie muszą już schylać się lub podnosić ramion do góry, aby sięgnąć po potrzebne części. Tzw. picking (kompletowanie zamówienia poprzez umieszczenie części w odpowiednim pojemniku) na wysokości stał się ergonomiczny. W wyniku reorganizacji 40 tys. z 86 tys. pozycji katalogowych zmieni swój "adres".

Pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało uwzględnione w ramach projektu Cergy 2012. W rezultacie zreorganizowano przepływ części pomiędzy poszczególnymi obszarami rozładunku, magazynowania i załadunku, a także zoptymalizowano prędkość zapełniania powierzchni magazynowej. W ramach projektu ponownie zaprojektowanych i przeorganizowanych zostanie wszystkich 5 obszarów magazynowych w 5 budynkach o przeznaczeniu logistycznym, jakie znajdują się na tym terenie. Rezygnacja z powierzchni wynajmowanych i grupowanie części bezpośrednio na miejscu pozwoli ograniczyć przepływ części, a tym samym również i pracowników.

Przeprowadzono analizę wpływu na środowisko. W ramach inwestycji przewiduje się również modernizację systemu zarządzania ogrzewaniem w celu zwiększenia jego wydajności. Priorytetowo traktowane są lokalne i odnawialne źródła energii. W rezultacie ogrzewanie na terenie centralnego magazynu zapewnia najnowszej generacji kocioł na biomasę. W ten sposób zapewniono przyjazny dla środowiska charakter całego procesu, począwszy od produkcji aż po końcową utylizację. Poza wspomnianą wcześniej inwestycją duży wpływ na zmniejszenie zużycia energii i surowców pierwotnych mają działania uświadamiające prowadzone wśród pracowników w ramach systemu koordynacji pracy zespołowej: zużycie wody i elektryczności zmniejszyło się o 7-10 proc. w ciągu ostatnich 3 lat, co oznacza średnie zmniejszenie emisji CO2 o co najmniej 74 tony rocznie.