Renault Laguna Coupe zaprezentował się na zakończonym niedawno salonie samochodowym w Paryżu. Design w dużej mierze nawiązuje do wersji liftback, z przodu znajdziemy jednak większy wlot powietrza, a tył otrzymał własną stylistykę.
Karoseria odznacza się niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,307). Pokrywę bagażnika wykonano z kompozytów, które są lżejsze i łatwiej nadać im odpowiedni kształt. Tylne lampy ułożono z diod świetlnych, z przodu mogą być zamontowane lampy bi-ksenonowe.
Renault Laguna Coupé a Laguna liftback - porównanie rozmiarówRozmiarLaguna CoupéLaguna liftbackróżnicaDługość [mm]46434695- 52Szerokość [mm]18121811- 1Wysokość [mm]13981445- 47Rozstaw osi [mm]26942756- 62Pojemność bagażnika [l]423450- 27
Renault Laguna Coupe GT (z silnikami 2,0 TCe 205, 2,0 dCi 180 i 3,5 V6 dCi) otrzyma system kierowania wszystkimi kołami (4Control), który poprawia sterowność, ułatwia manewrowanie i pomaga w lepszym utrzymywaniu wybranego toru jazdy. Funkcjonowanie systemu zmienia się według prędkości: do 60 km/h tylne koła skręcają w odwrotnym kierunku niż koła przednie, dzięki czemu zmniejsza się promień skrętu (z 11,16 do 10,10 m). Przy wyższych prędkościach koła skręcają w tym samym kierunku, co koła przednie, dzięki czemu auto prowadzi się pewniej.
Do wyboru będą trzy silniki benzynowe i cztery turbodiesle połączone z 6-stopniową skrzynią biegów. Podstawę oferty tworzy benzynowa jednostka 2,0 TCe o mocy 125 kW (170 KM) oferowana standardowo z automatyczną skrzynią biegów. Mocniejsza benzynowa 2-litrówka (150 kW/204 KM) dostępna jest wyłącznie z manualną skrzynią biegów i jest przeznaczona wyłącznie dla wersji GT. Silniki wysokoprężne reprezentuje jednostka 2,0 dCi w trzech wersjach mocy – 110 kW (150 KM) dostępnej również z automatyczną skrzynią biegów, 127 kW (172 KM) i 131 kW (178 KM) przeznaczonej dla wersji GT.
Na szczycie oferty stoją dwa widlaste silniki 6-cylindrowe, oba wyposażone w taką samą automatyczną skrzynię biegów. Silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l oferuje moc 173 kW (235 KM), benzynowy 3,5 l produkuje 175 kW (238 KM) i pełni normę emisyjną Euro 5.
Zwykła Laguna trzeciej generacji uzyskała najlepszy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP, Coupe podąża jej śladem. Ta sama konstrukcja podstawowa i bogate wyposażenie w systemy bezpieczeństwa są zapowiedzią równie dobrego wyniku. W wyposażeniu standardowym znajdziemy sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, system stabilizacji ESC i asystent hamowania.
Renault Laguna Coupé - gama silnikowaSilnik2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235Pojemność skokowa [cm3]1998199834981995199519952993Cylindrów/zaworów4/44/46/44/44/44/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]125 (170) przy 5000150 (204) przy 5000175 (238) przy 6000110 (150) przy 4000127 (172) przy 3750131 (178) przy 3750173 (235) przy 3750Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500Prędkość maksymalna [km/h](220*)232244210 (210*)223222(242*)Przyśpieszenie 0-100 km/h [s](9,2*)7,8(7,4*)9,5 (9,8*)8,88,5(7,3*)Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km](8,8*)8,2(10,0*)5,9 (7,0*)5,76,5(7,2*)
*) Wersja z automatem.