Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Renault odsprzeda swoje fabryki Rosji. I to za zaledwie jednego rubla

Renault odsprzeda swoje fabryki Rosji. I to za zaledwie jednego rubla

Według ustaleń sprzed kilku dni rosyjskie fabryki Renault miały trafić w ręce Chińczyków. Plany w Rosji jednak się zmieniły i Francuzi będą musieli odsprzedać swoje udziały Rosjanom. "Szacujemy, że będzie to transakcja o wartości jednego rubla" – komentuje Denis Manturow, rosyjski minister.

Renault Kaptur w rosyjskiej fabryce
Renault Kaptur w rosyjskiej fabryceŹródło: Renault / Renault

Sądząc po najnowszej informacji w sprawie fabryk Renault w Rosji, notowania waluty Federacji Rosyjskiej gwałtownie poszybowały w górę. Za jednego rubla można bowiem kupić cały pakiet 67,6 proc. udziałów Grupy Renault w rosyjskich zakładach! To ironia, ale Denis Manturow, minister przemysłu i handlu Federacji Rosyjskiej, naprawdę na tyle wycenia zakup francuskiego wkładu w spółki AvtoVAZ i Renault Russia.

Renault będzie mogło odkupić fabryki w Rosji

"Renault jest wśród tych, którzy rozmawiają z nami o swoim wycofaniu się z Rosji. Rzeczywiście, z powodu pozbawienia środków do prowadzenia działalności i funkcjonowania rosyjskich oddziałów, Renault postanowiło przekazać Moskwie swoje udziały w AvtoVAZie i Renault Russia. Jeśli chodzi o AvtoVAZ, to najprawdopodobniej trafi do NAMI, czyli naszego instytutu przemysłowego, z możliwością odkupienia, jeśli nasi koledzy zdecydują się wrócić" – wyjaśnił cytowany przez TASS Manturow.

Rosyjski AvtoVAZ produkuje modele Renault i Łady na lokalne rynki
Rosyjski AvtoVAZ produkuje modele Renault i Łady na lokalne rynkiŹródło: Łada

Rosyjski minister ocenia, że Francuzi będą mogli odkupić swoje udziały już za 5-6 lat, ale zapowiedział, że nie będzie prezentów. "Jeśli do ich powrotu zdecydujemy się na jakieś inwestycje, to zostanie to wzięte pod uwagę przy ponownej wycenie" – wytłumaczył. Co ciekawe, Manturow stwierdził także, że Rosjanie nawet przez chwilę nie myśleli o nacjonalizacji aktywów zagranicznych przedsiębiorstw.

Zobacz: Łada stała się gigantycznym problemem dla Renault. Do kogo należy?

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

"Jeśli jednak jakaś firma nie wywiązuje się z dostaw komponentów, nie możemy czekać w nieskończoność. W takim przypadku jesteśmy zmuszeni do znalezienia jakiegoś rozwiązania i dotyczy to wszystkich producentów aut, którzy zwlekają z decyzjami" – ostrzegł Manturow.

Do sprawy nie odniosło się jeszcze oficjalnie Renault. Według informacji pozyskanych przez TASS produkcja w fabryce w Moskwie będzie kontynuowana. Po prostu od teraz będą tam powstawać same Łady. Z jakich części? Tego nie wie chyba nawet sam minister!

Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków