Najmniej zauważalna marka koncernu Renault-Nissan działa tylko w Azji. W zeszłym roku wyprodukowała 160 tys. modeli SM3, SM5 i SM7, które bazują na samochodach marki Nissan. Ani w wypadku studium QMX nie chodzi o autorski projekt Samsunga.
Skrót QMX oznacza Quest Motoring Xperience, czyli poszukiwanie wrażeń motoryzacyjnych. Pomóc ma w tym 2-litrowa jednostka wysokoprężna dCi o mocy 130 kW (177 KM) z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi i turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek. Samsung QMX wyposażono w napęd na cztery koła, asystenta ruszania pod górkę i asystenta zjeżdżania ze zbocza.
Do północnokoreańskich klientów Samsung QMX trafi najprawdopodobniej pod koniec bieżącego roku. Według nieoficjalnych informacji płytę podłogową QMX wykorzysta także Nissan w swoich przyszłych lekkich SUV-ach.