Polski kierowca od zeszłego sezonu związany jest z teamem Alfa Romeo Racing Orlen, w którym pełni rolę kierowcy rezerwowego i rozwojowego. Do tej pory jednak nic bezpośrednio nie łączyło go z samą marką Alfa Romeo, aż do teraz.

Polski oddział włoskiego producenta nawiązał właśnie z Kubicą bliższą współpracę. Nasz jedyny reprezentant w królewskiej serii wyścigów został ambasadorem Alfy Romeo nad Wisłą. To kolejny element nowej strategii wizerunkowej marki w naszym kraju. Niedawno polski przedstawiciel Alfy Romeo zdecydował się na przedłużenie gwarancji fabrycznej do 5 lat, co ma pomóc zerwać z wizerunkiem aut awaryjnych. W wypromowaniu nowej akcji ma pomóc właśnie Kubica, który będzie twarzą tej kampanii.

Robert Kubica, mimo że jego kariera została przerwana w 2011 r. po poważnym wypadku podczas jednego z rajdów, nadal pozostaje aktywnym i jednym z najbardziej utytułowanych polskich kierowców sportowych.

Przypomnijmy, że Kubica debiutował w F1 już w 2006 r., by jeszcze w tym samym sezonie stanąć na podium, a dwa lata później zwyciężyć w Grand Prix Kanady i zająć najwyższe w jego dotychczasowej karierze czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei w 2013 r. Polak udowodnił swój talent, zdobywając tytuł rajdowego mistrza świata WRC2.

Trzy lata temu Kubica powrócił na tor F1, by w 2020 r. zająć fotel kierowcy rezerwowego i rozwojowego zespołu Alfa Romeo Racing, obecnie Alfa Romeo Racing Orlen.