W 2010 r. na rynek europejski trafiło 362 110 samochodów marki Hyundai, co stanowi 7,3% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Również w Polsce Hyundai umocnił swoją pozycję, odnotowując rekordową jak dotąd sprzedaż 15 077 samochodów osobowych, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym na poziomie 20,18%. Jest to jednocześnie najlepszy wynik w grupie dziesięciu wiodących importerów samochodów, który pozwolił marce uzyskać 4,52% udział w rynku.

"Wzrost sprzedaży w 2010 roku jest efektem naszej strategii, której główne elementy to: koncentracja dealerów na odbywaniu jazd testowych z klientami, intensywne kampanie reklamowe, prowadzące do wzmocnienia kluczowych parametrów marki oraz ofensywa nowych produktów: ix35 (SUV segmentu C), Nowe i30 (segment C) oraz ix20 (MPV segmentu B). Nasz sukces zbudowały głównie modele z rodziny ‘i’, w tym odświeżony i30 oraz ix35. Niewątpliwym atutem jest oferowany na większość modeli naszej marki, unikalny program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu, 5 lat assistance)" - komentuje Jerzy Koziński, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Poland.

Debiutujący wiosną model ix35 okazał się bestsellerem w swojej klasie, docenionym na wszystkich rynkach europejskich.

W połowie roku, face liftingowi został poddany kompaktowy model i30, w wyniku, którego ten najlepiej sprzedający się samochód marki Hyundai zyskał charakterystyczny sześciokątny grill oraz nowoczesne elementy wykończenia.

Natomiast jesienią zadebiutował Hyundai ix20, który dzięki takim cechom, jak pojemny bagażnik z możliwością dodatkowej aranżacji, przestronność wnętrza oraz wyróżniający design stał się silnym konkurentem w swojej klasie.

Jednak prawdziwa ofensywa produktowa Hyundaia będzie miała miejsce w 2011 roku, kiedy na rynek wprowadzone zostaną 4 nowe modele.

"W przyszły rok spoglądamy ambitnie. Planujemy zwiększyć sprzedaż o 10% i to pomimo prognozowanego przez nas spadku rynku oraz oczekujemy dalszego wzrostu siły marki, w którą będziemy inwestować. Zamierzamy także dalej rozwijać sieć dealerską i wprowadzać nowe produkty, pozwalające zaistnieć w segmentach i kanałach sprzedaży, w których dotąd nie byliśmy reprezentowani" - dodał Jerzy Koziński

Jeśli chodzi o premiery Hyundaia w 2011 r. niewątpliwie największe emocje wzbudzi sportowy, tylnonapędowy Genesis Coupe, który oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych - z silnikiem 3.8 V6 osiągającym moc 303 KM oraz 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 2.0 generującym moc 210 KM.

Kolejną wyjątkową nowością będzie Hyundai Veloster reprezentujący segment kompaktowych coupe. Rozmieszczone w nietypowej konfiguracji (2+1) boczne drzwi samochodu, panoramiczne okno dachowe i nowoczesny design będą cechami wyróżniającymi modelu, który łączy w sobie styl sportowego coupe z funkcjonalnością hatchbacka.

W drugiej połowie roku zadebiutuje także najważniejszy sprzedażowo dla firmy model i40 - następca popularnej Sonaty, w dwóch wersjach nadwozia: kombi i hatchback. Największymi atutami i40 będzie wyróżniający design, wiodące w swojej klasie osiągi oraz program gwarancyjny 5-Year Triple Care. i40 uzupełni gamę produktów Hyundaia i pozwoli na zdobycie nowych Klientów, również w obszarze sprzedaży flotowej.