Logo
WiadomościAktualnościNowy problem w Rosji. Brakuje radiowozów dla policji

Nowy problem w Rosji. Brakuje radiowozów dla policji

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Nie tylko zwykli obywatele mają problem z kupnem nowego samochodu w Rosji. Brakuje także nowych aut, które mogłyby trafić do służby jako radiowozy drogówki. Problem staje się na tyle poważny, że nawet lokalni producenci, jak Łada, nie są w stanie zapewnić dostaw nowych aut policyjnych.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Radiowóz moskiewskiej policji
forden / Shutterstock
Radiowóz moskiewskiej policji

Oto kolejne konsekwencje zachodnich sankcji nałożonych na Federację Rosyjską za agresję na Ukrainę. Po wstrzymaniu produkcji w zakładach i montowniach na terenie kraju zaczyna brakować samochodów. Lokalne media alarmują o poważnych kłopotach z zakupami nowych radiowozów dla rosyjskiej policji.

Według informacji najstarszego rosyjskiego czasopisma motoryzacyjnego "Za rulem" potrzeby są ogromne. Tylko w 2022 r. potrzeba nawet 2,8 tys. nowych samochodów. Do tej pory korzystano nie tylko z usług Łady (zwykle radiowozy budowane są na bazie najnowszego modelu Vesta), ale także zagranicznych firm. W rosyjskiej drogówce służą takie modele jak: Ford Focus, Hyundai Solaris, Skoda Octavia i UAZ Patriot.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Ile nowych radiowozów potrzebuje rosyjska drogówka w 2022 roku?
Jaki jest budżet na zakup radiowozów dla policji w Rosji?
Dlaczego produkcja radiowozów w Rosji została wstrzymana?
Jakie modele samochodów służą w rosyjskiej drogówce?

Skoda Octavia na rosyjski radiowóz? Za droga!

Na zakup radiowozów przeznaczono 4,48 mld rubli. To oznacza ok. 1,6 mln rubli za jeden radiowóz. To wbrew pozorom nie jest zbyt wygórowana kwota. Tyle starczy na najdroższą odmianę Łady Vesty 1.6 l (113 KM) Exclusive ze skrzynią automatyczną lub najtańszą Skodę Rapid. Np. na Skodę Octavię nie starczy już budżetu — jej najtańsza wersja jest obecnie wyceniana na 2,6 mln rubli. Tyle kosztuje odmiana z silnikiem 1.6 l o mocy 110 KM. W praktyce jest jednak nieosiągalna, gdyż w salonach pozostały nieliczne, ale dość bogato wyposażone i bardzo drogie egzemplarze.

Czy Rosjanom uda się unowocześnić flotę policyjnych aut? W lokalnych mediach wskazuje się, że wśród potencjalnych dostawców są chińskie marki, których w Rosji nie brakuje. Problem w tym, że większość modeli takich firm jak Geely, Haval czy JAC wyceniana jest powyżej zarezerwowanego budżetu. Otwartą kwestią pozostaje także, jak wygląda gotowość do szybkiej realizacji potencjalnego zamówienia. Z tym w Rosji jest obecnie niełatwo.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium