W zakładzie montażowym Toledo North rozpoczęto produkcję na nowej linii montażowej, przy której pracuje 150 robotów. Będą tutaj powstawały dwie nowości koncernowe – Dodge Nitro i Jeep Libery (amerykańska nazwa dla Cherokee). Stosunek produkowanych aut można, w ramach nowej strategii koncernowej Flexible Manufacturing Strategy (FMS), zmieniać według aktualnej potrzeby w zakresie 0:100 – 100:0. Taka strategia zostanie wprowadzona do wszystkich zakładów produkcyjnych koncernu.

Dodge Nitro

Średniej wielkości, 4,54 m długie, 5-miejscowy SUV będzie wykorzystywało podzespoły Jeepa Liberty. Do wyboru będą dwa silniki ustawione podłużnie – dla modeli Nitro i Nitro SLT jednostka 3,7 l SOHC, dająca 210 KM mocy i 319 Nm momentu obrotowego, ten silnik połączono z 6-stopniową skrzynią ręczną lub 4-stopniowym automatem. Topowa wersja Nitro R/T napędzana jest 4-litrową jednostką SOHC (255 KM, 360 Nm), którą połączono z 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Dla obu silników dostępny będzie dołączany lub stały napęd na cztery koła, zawieszenie jest skonstruowane podobnie jak u mniejszego Calibra, z przodu podwójne wahacze poprzeczne, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. W standardzie dostępne będzie ABS i ESP, Nitro stoi na 16- lub 17-calowych kołach, w wersji R/T zamontowano felgi 20’.