Auto Świat Wiadomości Aktualności Rząd wreszcie bierze się za wzmocnienie dróg. Ma kilkanaście lat opóźnienia

Rząd wreszcie bierze się za wzmocnienie dróg. Ma kilkanaście lat opóźnienia

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Polska przez wiele lat nie wywiązywała się z obowiązku dostosowania sieci dróg do określonego nacisku na oś, co doprowadziło do postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Po latach zaniedbań rząd wreszcie wdraża odpowiedni program inwestycji w sieć drogową.

Ciężarówki - zdjęcie ilustracyjne
monticello / Shutterstock
Ciężarówki - zdjęcie ilustracyjne

Celem Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku jest zapewnienie stabilnego finansowania dla utrzymania spójnej, nowoczesnej i bezpiecznej sieci dróg krajowych w zarządzie GDDKiA. Na realizację tego programu przeznaczono ok. 64 mld zł.

Program zakłada dostosowanie układu dróg krajowych do ruchu pojazdów o nacisku pojedynczej osi do 11,5 t, utrzymanie wymaganego stanu technicznego istniejącej infrastruktury oraz intensyfikację działań zmniejszających negatywny wpływ infrastruktury drogowej na środowisko.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

"Utrzymanie strukturalne obejmuje dostosowanie istniejącej sieci dróg krajowych do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś poprzez wzmocnienie nawierzchni i dostosowanie do obowiązujących warunków technicznych. W ramach utrzymania strukturalnego realizowane będą kompleksowe przebudowy oraz rozbudowy odcinków dróg krajowych w zarządzie GDDKiA, obejmujące także m.in. przebudowę skrzyżowań i uzupełnienie infrastruktury o niezbędne elementy służące niechronionym uczestnikom ruchu" — podało Ministerstwo Infrastruktury.

Jak wskazał resort, utrzymanie bieżące obejmuje wszelkie rutynowo wykonywane prace remontowe, naprawcze, konserwacyjne i porządkowe, których celem jest zapobieganie degradacji nawierzchni, elementów drogi, obiektów inżynierskich i wyposażenia pasa drogowego, a także zabiegi mające na celu zachowanie bezpieczeństwa ruchu.

autor: Łukasz Pawłowski

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski