Wskaźniki wzrostu w pozostałych województwach wahają się od 1,9 proc. (Lubuskie), przez 21,2 proc. (Wielkopolska) i 20,1 proc. (Mazowsze), po 31,2 proc. (Świętokrzyskie). Tylko jedna regionalna izba celna - w woj. kujawsko-pomorskim - odnotowała spadek liczby sprowadzonych aut (o prawie 32,1 prco.).

Tradycyjnie najwięcej samochodów używanych zgłaszanych jest w izbach celnych Wielkopolski(15 552 auta - łącznie w tym roku 133 127 sztuk), Mazowsza (10 130 - 88 145 sztuk) i Śląska (8 619 - 75444 sztuki). Najmniejszą liczbę importowanych pojazdów zarejestrowała Izba Celna w Białymstoku (w październiku 2 139 - 18 820 sztuk).

Niemal połowę importowanych od początku roku samochodów z innych krajów UE stanowią te wyprodukowane w latach 1995 - 1999 (385 470 sztuk). Rośnie liczba sprowadzonych po 2000 roku (231 704 sztuki, 28,8 proc.), natomiast maleje udział aut z lat 1990 - 1994 (167 092 sztuki, 20,8 proc.).

Na koniec października struktura wiekowa sprowadzonych w tym roku pojazdów używanych przedstawia się następująco: auta o okresie eksploatacji poniżej 4 lat - 8,7 proc (przed miesiącem 8,5 proc.); w wieku 4 - 10 lat - 49,0 proc. (na koniec września 48,5 proc.), a starsze niż 10 lat - 42,4 proc. (wobec 43,1 proc. miesiąc wcześniej).

Niezmiennie największą popularnością wśród indywidualnych importerów cieszą się samochody Volkswagena (170,5 tys. sztuk), Opla (129,3 tys. aut), Forda (79,9 tys. aut), Audi (60,7 tys. aut), Renault (60,6 tys. aut), Mercedesa, BMW, Seataa, Fiata i Peugeota.

Źródło: samar