Tegoroczna sprzedaż nowych aut osobowych wyniosła od początku roku 72 763 sztuki, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 24,5% (14 303 sztuki).

W marcu 2007 roku sprzedano na polskim rynku 27 969 nowych samochodów osobowych. To rekordowy wynik od dnia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, a więc od 1 maja 2004 roku. Marcowa sprzedaż jest o ponad 27,0% większa niż w poprzednim miesiącu i o ponad 29,3% większa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Średnia dzienna sprzedaż wyniosła niemal 1036 aut. Spośród 42 oferowanych na polskim rynku marek, tylko 7 osiągnęło mniejszy wynik niż przed rokiem.

Na pozycji lidera rynku umocniła się Toyota, której samochody znalazły w pierwszym kwartale bieżącego roku 9 908 nabywców, w tym 3 953 osoby dokonały zakupu w marcu. W obu przypadkach Toyota odnotowała ponad 27-procentowy wzrost sprzedaży, a udział marki w polskim rynku wzrósł na koniec trzeciego miesiąca do 13,6% (wobec 13,3% rok wcześniej).

Na rynku samochodów dostawczych pojawiło się w marcu 2007 roku 4 417 nowych pojazdów. To również rekordowo wysoki rezultat sprzedaży nie tylko od dnia przystąpienia Polski do UE, ale co najmniej od początku 2002 roku. Sprzedaż marcowa była o niemal 22% większa niż w lutym bieżącego roku i o ponad 29,7% większa niż w marcu ubiegłego roku. Łącznie w pierwszym kwartale 2007 roku sprzedano na polskim rynku 10 984 pojazdy dostawcze, o 31,5% więcej niż przed rokiem. Producentem najchętniej kupowanych samochodów użytkowych jest Fiat. Dotychczasowa sprzedaż marki wyniosła 2 299 sztuk, o 12,5% więcej niż rok wcześniej, z czego 839 sztuk to wynik marcowy (-0,7%).

Żródło: SAMAR