Logo
WiadomościAktualnościSamochodowa Galeria Sław powita kolejnych pięć znanych nazwisk

Samochodowa Galeria Sław powita kolejnych pięć znanych nazwisk

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Chociaż uroczyste przyjęcie do Samochodowej Galerii Sław kolejnych osób odbędzie się dopiero 16 października w Michigan, już teraz wiadomo, komu przypadnie ten zaszczyt.

Samochodowa Galeria Sław powita kolejnych pięć znanych nazwisk
Auto Świat
Samochodowa Galeria Sław powita kolejnych pięć znanych nazwisk

Pięć legendarnych nazwisk z branży motoryzacyjnej doczeka się w październiku uhonorowania w postaci wprowadzenia do Samochodowej Galerii Sław. Imiona osób, którym przypadnie ten zaszczyt opublikowano podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku.

A. J. Foyt – jeden z najbardziej uniwersalnych zawodników wszech czasów. W przeciągu swojej 40-letniej kariery zwyciężył w serialach Indy Car (skąd pamięta go najwięcej fanów motoryzacji), NASCAR i w wyścigu Le Mans, w którym zwyciężył wraz ze swoim kuzynem Danem Gurney w roku 1967.

Dan Gurney – jako zawodnik ścigał się w serialach NASCAR, Indy Car, Sports Car, Trans-Am, Can-Am i w formule 1. Od roku 1970, kiedy ukończył swoją karierę w wyścigach, poświęcił się konstruowaniu własnych samochodów wyścigowych.

Charles B. King – po studiach inżynierii maszynowej przeniósł się w roku 1891 do Detroit, gdzie przeprowadził rewolucję w przemyśle motoryzacyjnym. Ponad 10 patentów w branży motoryzacyjnej jeszcze dziś niesie jego imię. Był również pierwszą osobą, która prowadziła samochód ulicami Detroit (chodziło o samochód zaprojektowany przez samego Kinga).

Sergio Pininfarina – potomek założyciela znanego centrum designu, którym kieruje od roku 1960. Po ponad 50 latach pod jego kierownictwem studio Pininfarina urosło w siłę i jest jednym z największych i odnoszącym największe sukcesy centrum designu. Największy rozgłos przyniosła mu praca dla Ferrari.

Schoichiro Toyoda – kiedy w roku 1961 dr Toyoda został szefem japońskiej firmy Toyota, zaczął rewolucjonizować świat samochodów. Skoncentrował się na nowoczesnych technologiach produkcji, kontroli jakości i kierowania koncernem, dzięki czemu japońska Toyota stała się jednym z największych producentów samochodów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: