Leon trzeciej generacji to klasyczny kompakt. Pojazd oferowany jest jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Niezależnie od wersji nadwoziowej, charakterystyka hiszpańskiego modelu charakteryzuje się ostrymi liniami, w których nożna łatwo wyczuć sportowe geny.

Hatchback i kombi mają wnętrze rozplanowane w taki sposób żeby zapewnić jadącym maksimum komfortu. W obu rzędach siedzeń udało się wygospodarować całkiem dużo miejsca na nogi oraz nad głowami. W przypadku odmiany kombi dochodzi jeszcze atut w postaci pojemnego bagażnika, którego objętość wynosi 587-1470 l.

Seat Leon w specjalnej ofercie - sprawdź ceny

Seat Leon Foto: Seat
Seat Leon

Wnętrze Leona zyskuje dodatkowo za materiały wykończeniowe dobrej jakości oraz za czytelną deskę rozdzielczą. Co istotne łatwa jest również obsługa wszystkich urządzeń pokładowych – udało się to uzyskać dzięki intuicyjnemu rozmieszczeniu przełączników. Poza tym część funkcji aktywuje się dużymi pokrętłami, a to ułatwia obsługę w trakcie prowadzenia pojazdu.

Seat Leon, który objęty jest akcją promocyjną dostępny jest z jednym z sześciu silników – jest to pięć benzyniaków o mocy od 85 KM do 190 KM, a także diesel generujący 115 KM. Ten ostatni napęd dostępny jest wyłącznie z nadwoziem kombi.

Seat Leon w specjalnej ofercie - sprawdź ceny

Seat Leon FR - kombi z wigorem Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Seat Leon FR - kombi z wigorem

Seat Leon w specjalnej ofercie - sprawdź ceny

Bazowe 1.0/85 KM to 3-cylindrowa konstrukcja, która zadowoli przede wszystkim kierowców, którzy podróżują głównie po mieście. W dodatku muszą to być cierpliwe osoby, dla których przyspieszenie nie jest wartością nadrzędną. Na osiągnięcie setki trzeba czekać 11,9 s. Znacznie lepiej sprawuje się drugi z 3-cylindrowych napędów. Jego 115 KM wystarczy żeby setkę uzyskać już po 9,8 s. W tej postaci auto wystarczy nie tylko do podróżowania po mieście, lecz także dzielnie radzi sobie w trakcie jazdy trasą. Lekką słabość można wyczuć jedynie podczas pokonywania długich podjazdów.

Pozostałe silniki to już konstrukcje 4-cylindrowe generujące 130 KM, 150 KM lub nawet 190 KM. Już w tej pierwszej postaci auto zadowala dobrą dynamiką, bowiem setkę uzyskuje się po 9,4 s. Znacznie lepiej z napędzaniem Leona radzi sobie 150-konna odmiana. W tym przypadku na 100 km/h trzeba czekać tylko 8,2 s. W przypadku tej wersji mocy dochodzi jeszcze atut w postaci możliwości wyboru skrzyni biegów. Oprócz manualnej przekładni w ofercie jest jeszcze dwusprzęgłowa.

Jednak zabawa zaczyna się tak naprawdę po wybraniu topowego benzyniaka. W tym przypadku można liczyć wręcz na osiągi godne usportowionego modelu. Wciskasz pedał gazu do końca, a samochód z impetem startuje i już po 7,2 s na liczniku mamy setkę.

Kierowcy, którzy potrzebują kombi mogą jeszcze zdecydować się na silnik Diesla. To wprawdzie najmniej dynamiczna odmiana (0-100 km/h po 10,6 s), ale za to odwdzięcza się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km.

Seat Leon w specjalnej ofercie - sprawdź ceny

Seat Leon Foto: Seat
Seat Leon

Seat Leon jest kompaktem, w którym namiastkę sportowego ducha wyczujemy nie tylko dzięki stylistyce, lecz także z racji zestrojenia zawieszenia. Ma ono na tyle sztywną charakterystykę, że pozwala na sprawne pokonywanie zakrętów. Przy tym dynamiczne atakowanie łuków nie kończy się przesadnymi przechyłami karoserii czy nieprzewidzianym zachowaniem pojazdu. Zresztą w utrzymaniu auta na obranym kursie pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Sztywne nastawy układu jezdnego mniej spodobają się kierowcom, którzy liczą na wysoki komfort jazdy. Wprawdzie nie ma tragedii, ale na dużych poprzecznych wybojach co wrażliwsi pasażerowie mają prawo poczuć się niekomfortowo.

Seat Leon w specjalnej ofercie - sprawdź ceny

Seat Leon – nasza opinia

Seat Leon to udany kompakt, w którym każdy odnajdzie interesujące go cechy. Jednym spodoba się sportowa stylistyka, inni docenią oszczędnego diesla, a jeszcze inni zainteresują się kombi, które świetnie nadaje się na rodzinne podróże. Wreszcie kierowcy o dynamicznym usposobieniu odnajdą radość z prowadzenia dzięki topowemu, 190-konnemu benzyniakowi.

 Foto: Auto Świat