Tor Nürburgring widział już niejedno auto – od zabytkowych, przez supersamochody, aż po bolidy Formuły 1.
Żaden z nich jednak nie łączył prędkości z codzienną funkcjonalnością w tak emocjonujący sposób – zwłaszcza w wersji kombi.
SEAT Leon ST CUPRA pokonał wymagający tor w zaledwie 7 min 58,12 s i został najszybszym kombi, jakie gościło na Nürburgringu. Mając pod maską 280 KM i bagażnik o pojemności 587 litrów, ten samochód jest najostrzejszym z rodzinnych aut i dostarcza niezapomnianych wrażeń. „To uczucie nie do opisania, gdy wyciska się z samochodu jak najwięcej i ustanawia kolejny rekord” - powiedział Jordi Gene, który poprowadził auto na torze.
Leon ST CUPRA potwierdza, że kombi nie musi oznaczać kompromisów. Ten samochód jest nie tylko wyraźnym manifestem naszej zaawansowanej technologii, ale także wyznacznikiem nowych standardów. To sportowe auto dla całej rodziny” – komentuje dr Matthias Rabe, wiceprezes SEAT-a ds. Badań i Rozwoju.
Kierowcy spragnieni emocji mogli zobaczyć SEAT-a Leona ST CUPRA podczas jego światowej premiery na zlocie w Wörthersee (Austria) w dniach 13-16 maja 2015 r. SEAT zagwarantował odwiedzającym prawdziwie emocjonujące wejście. 13 maja 5 różnych wersji Leona pokonało trasę liczącą 1 515 km – z rodzinnego Martorell w Hiszpanii aż do Reifnitz nad jeziorem Wörthersee. Prowadziła oczywiście gwiazda podróży – Leon ST CUPRA. Na zlocie pojawił się również kierowca wyścigowy Mario Dablander, biorący udział w SEAT Leon Eurocup 2015, ze swoim Leonem Cup Racer – prosto z wyścigu w Portugalii.
W 2014 roku SEAT Leon CUPRA w wersji hatchback również pobił rekord na torze Nürburgring – wówczas ustanowił najlepszy wynik dla seryjnych aut przednionapędowych.
Tegoroczny rekord Leona ST CUPRA tylko potwierdza, że ta potężna rodzina sportowych samochodów ma w sobie nieograniczony potencjał.