Jordi Gené wygrał pierwszy wyścig. Za nim linię mety przejechał Rydell.

W drugim wyścigu zwyciężył Tiago Monteiro, za którym uplasowali się kolejno wszyscy pozostali kierowcy zespołu Seata: pięciu w modelu Leon TDI oraz Tom Coronel zasiadający za kierownicą Leon WTCC. Seat i jego kierowcy opanowali także czołówkę wszystkich klasyfikacji ogólnych.

Wyścig 1

Gené ruszył z pole position, którą zapewnił sobie dzień wcześniej, i od samego początku nie miał problemów z objęciem prowadzenia przed samochodami Chevroleta i Seatem WTCC Toma Coronela. W wyścigu zdominowanym przez Gené walka toczyła się o kolejne pozycje na mecie: Rydellowi udało się zająć drugie miejsce po wyprzedzeniu Chevroletów i Coronela.

Tarquini, Muller i Monteiro walczyli z Chevroletami Menu i Huffa oraz BMW Farfusa, który w końcu został wyprzedzony przez wszystkich rywali. Kierowcy SEAT Sport pokonali wszystkich pozostałych zawodników, w czym pomógł im także błąd popełniony przez Menu na ostatnich okrążeniach.

Wyścig 2

Tiago Monteiro wystartował znakomicie i objął prowadzenie od pierwszego zakrętu. Alain Menu (Chevrolet) przez połowę wyścigu odpierał ataki kierowców Seata, którzy w końcu wyprzedzili go jeden po drugim: najpierw Tarquini, potem Rydell, a później, kiedy Chevrolet minimalnie zjechał z toru, także pozostali.

Drobny błąd popełniony na półmetku przez Tarquiniego pomógł Rydellowi wysunąć się na drugie miejsce. Odtąd, aż do końca wyścigu, kierowcy teamu jechali ostrożnie, starając się nie popełnić żadnej pomyłki, która zagroziłaby historycznemu wynikowi, jakim było pierwsze zwycięstwo Monteiro w WTCC i zajęcie kolejnych miejsc przez wszystkich uczestników wyścigu z zespołu Seat Sport.

Uzupełnieniem sukcesu było zdobycie Independents Trophy w obydwu wyścigach przez Pierre’a Yvesa Corthalsa, zasiadającego za kierownicą samochodu Seat Leon WTCC.

Komentarze kierowców

Jordi Gené (miejsce 1 / 5): Weekend zapowiadał się doskonale już od piątkowych wolnych treningów. Potem okazało się, że wystartuję z pole position. Trudno też sobie wyobrazić lepsze wyniki na mecie. Pierwszy wyścig zdecydowanie wygrałem. W drugim byłem piąty, po starcie z ósmej pozycji. To wielki sukces i znakomite wykorzystanie możliwości samochodu.

Yvan Muller (miejsce 6 / 4): W sumie nie wyszło najgorzej, zważywszy, że niezbyt dobrze zacząłem weekend. W drugim wyścigu mogłem zająć wyższą pozycję, ale popełniłem błąd, który potem trudno było naprawić. Mogłem postarać się lepiej, ale najważniejsze jest to, że SEAT odniósł sukces.

Gabriele Tarquini (miejsce 5 / 3): Jestem bardzo zadowolony, ponieważ zespół uzyskał nadzwyczajne wyniki w ten weekend. To liczy się najbardziej – a jeszcze kilka dni temu nawet o czymś takim nie marzyliśmy. Co do mojego udziału, też jestem bardzo zadowolony, bo stanąłem na podium mimo bardzo ciężkiego samochodu.

Rickard Rydell (miejsce 2 / 2): To wspaniałe uczucie, dwa razy stawać na podium tego samego dnia. Byłem minimalnie szybszy od Gabriele i udało mi się zająć znakomite drugie miejsce, co bardzo mnie cieszy. Wyścig potoczył się pomyślnie dla Seata i zespół zdobył ważne i potrzebne punkty.

Tiago Monteiro (miejsce 7 / 1): Jestem bardzo szczęśliwy, bo to moje pierwsze zwycięstwo, które zawdzięczam samochodowi, który doskonale dopasował się do toru oraz znakomitej pracy zespołowej. A co najważniejsze, zdobyliśmy mnóstwo punktów dla Seata. To wielka radość.

Jaime Puig, szef zespołu Seat Sport: To było niesamowite. Doskonały weekend, w trakcie którego wszyscy pracowaliśmy w idealnej harmonii. Co więcej, kierowcy zachowali się znakomicie, cały czas mając na uwadze najlepszy wynik zespołu. To był piękny dzień: w pierwszym wyścigu zajęliśmy pierwsze i drugie miejsce, a w drugim nasi kierowcy w samochodach z silnikami benzynowymi i diesla uplasowali się na sześciu kolejnych miejscach w ścisłej czołówce.

Klasyfikacja

Kierowcy:1. R.Rydell (Seat) - 26 pkt.2. G.Tarquini (Seat) - 24 pkt.3. Y.Muller (Seat) - 21 pkt.4. J.Gené (Seat) - 15 pkt.6.T.Monteiro (Seat) - 11 pkt.

Seat Leon

WTCC Seat Leon FR TDIDługość/wysokość/szerokość [mm]4330/1849/2600Silnik2,0 TDIPojemność skokowa [cm3]2000Cylindrów/zaworów4/4Moc maksymalna [kW/obr./min]209/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]450/2500Skrzynia biegów6-biegowa sekwencyjna HewlandHamulce przód [mm]4-tłoczkowe, średnica 332Hamulce tył [mm]2-tłoczkowe, średnica 280